;
coinex

سرقت اطلاعات پزشکی مردم سنگاپور؛ بزرگترین سرقت اطلاعاتی در تاریخ این کشور

سرقت اطلاعات پزشکی و شخصی 1.5 میلیون نفر در سنگاپور خبرساز شد. این اتفاق بزرگترین سرقت اطلاعاتی تاریخ این کشور بود.

به گزارش تکراتو، هکر‌ها توانستند اطلاعات شخصی و پزشکی 1.5 میلیون نفر از مردم سنگاپور را بدزدند که در این بین نام نخست وزیر این کشور هم وجود دارد.

سرقت اطلاعات پزشکی در سنگاپور

در این اتفاق هکرها توانستند به SingHealth که بزرگترین شبکه‌ی اطلاعات پزشکی سنگاپور است، دست یابند. هکرها نام، آدرس، جنسیت، نژاد، تاریخ تولد و شماره‌ شناسایی ۱.۵ میلیون نفر از بیماران را سرقت کرده‌اند. همچنین تمامی دارو‌ها و نسخه‌های پزشکی ۱۶۰ هزار نفر نیز به دست این هکر‌ها افتاده است.

گفته شده که هکر‌ها اطلاعات شخصی و سوابق بیماری افرادی که بین یازدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ تا ۱۳ تیر ماه سال جاری به درمانگاه‌های سنگاپور مراجعه کرده‌اند را از SingHealth  ربوده‌اند.

وزارت سلامت این کشور از تمام بیمارانی که اطلاعات بهداشتی آن‌ها به سرقت رفته عذرخواهی کرد و بیانیه‌ای را منتشر نمود:

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط آژانس امنیت اطلاعات سنگاپور (CSA)، این سرقت اطلاعاتی در واقع یک حمله‌ی سایبری پیچیده، از پیش برنامه ریزی شده و دقیق بوده اما هنوز مشخص نیست که به منظور رسیدن به چه هدفی صورت گرفته است.

نکته‌ی مهم و جالبی که باید به آن اشاره کرد این است که، هکرها هیچ تغییری در اطلاعات کاربران ایجاد نکرده‌ و هیچکدام از آنها نیز پاک نشده‌اند؛ شواهدی هم از حمله‌ی سایبری به سیستم‌های اطلاعاتی مشابه وجود ندارد.

اطلاعات پزشکی لی هسین لونگ، نخست وزیر سنگاپور هم که تاکنون دو مرتبه سرطان را شکست داده، در این بین وجود دارد. به گفته کارشناسان دسترسی به اطلاعات پزشکی نخست وزیر باعث شده تا هکرها دست به چنین حمله‌ای بزنند.

البته علت این حمله و هدف هکرها هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.

 

بیشتر بخوانید:

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر