;
coinex

لیست تخلفات ثبت سفارش خودرو در سال گذشته؛ توقف ثبت سفارش غیرقانونی بود!

لیست تخلفات ثبت سفارش خودرو با مجوز وزیر صنعت منتشر شد. صدور دستور غیرقانونی توقف ثبت سفارش خودرو مشکلات بازار خودرو را افزایش داد.

به گزارش تکراتو، سال گذشته که دستور توقف ثبت سفارش خودرو صادر شد، مشکلات و سرگردانی‌هایی در بازار خودرو به وجود آمد. بسیاری از خودروهای گمرک بلاتکلیف بودند و عده‌ای زیادی از افراد هم در انتظار ترخیص خودرویی که پول آن را پرداخت کرده بودند.


بیشتر بخوانید: دستگیری مسئول ثبت سفارشات جعلی خودرو ؛ با واردکنندگان خودرو هم برخورد می‌شود


اما همه غافل از اینکه دستور توقف ثبت سفارش خودرو که سال گذشته توسط وزیر وقت صنعت (نعمت زاده) صادر شد، غیر قانونی بود. البته مشکلات بازار خودرو به اینجا ختم نمی‌شود زیرا خروج آمریکا از برجام و نگرانی از شروع تحریم‌ها هم توانسته مشکلات بازار خودرو را افزایش دهد.


بیشتر بخوانید: بازجویی از برخی مسولان وزارت صنعت آغاز شد ؛ چه کسی مقصر واردات خودروهای غیرمجاز است؟


توقف ثبت سفارش خودرو غیرقانونی بود!

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام نمود که دستور توقف ثبت سفارش خودرو که سال گذشته توسط وزیر وقت صنعت (نعمت زاده) صادر شد، غیر قانونی بود. وی همچنین فهرست کامل ثبت سفارش غیرقانونی خودرو را اعلام کرد.

محمد شریعتمداری با حضور در یک برنامه تلویزیونی به تخلفات انجام شده در حوزه واردات خودرو اشاره کرد و اعلام نمود که آقای نعمت زاده در قالب نامه‌ای در ۲۴ تیرماه ۹۶ به خسروتاج نوشته است:

با توجه به اینکه ممکن است تصمیم‌گیری کمیسیون زیر بنایی هیأت وزیران در شیوه واردات خودرو به صورت CBU که در شرف نهایی شدن است طول بکشد و این موضوع منشاء مسائلی شود که برخی به اطلاعات دسترسی پیدا کنند، از امروز ثبت سفارش انواع خودروهای سورای به طور موقت متوقف شود.

شریعتمداری تاکید کرد که به محض اینکه واردات خودرو ممنوع شود، ثروت کسانی که خودروی آماده به تحویل یا در راه دارند چند برابر می‌شود و دولت هم هیچ مکانیسمی برای حل این مسئله ندارد.


بیشتر بخوانید: واردات خودرو به ایران ؛ نگاهی به فساد در بالاترین سطوح مدیریتی اقتصاد کشور!


لیست تخلفات ثبت سفارش خودرو در سال گذشته

در ادامه این برنامه لیست تخلفات ثبت سفارش خودرو هم با مجوز وزیر صنعت منتشر شد که در ادامه وجود دارد.

لیست تخلفات ثبت سفارش خودرو مربوط به بازه شش ماهه تیر تا دی سال گذشته است که ثبت سفارش در آن زمان ممنوع بوده ولی برخی شرکت‌ها با اعمال نفوذ به صورت غیرقانونی اقدام به ثبت سفارش و واردات خودرو کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: هزاران خودروی لوکس سرگردان در جاده‌های ایران ؛ وقتی قانون به سخره گرفته می‌شود!


لیست تخلفات ثبت سفارش خودرو

انتشار لیست تخلفات ثبت سفارش خودرو

برای دسترسی به لیست تخلفات ثبت سفارش خودرو در سال گذشته بر روی لینک کلیک کنید.

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر