coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

اتهام موزیلا به گوگل؛ کاهش عمدی سرعت یوتیوب در سایر مرورگرها

گوگل به کاهش عمدی سرعت یوتیوب در مرورگرهای فایرفاکس و اج متهم شد. به گفته موزیلا سرعت یوتیوب در فایرفاکس و اج، پنج برابر کروم کند شده است.

به گزارش تکراتو، موزیلا اعلام کرده که گوگل با پیاده سازی طرح نمایش ساده‌ی ویدیوها و کانال‌های مورد علاقه به کاربران، سرعت بارگذاری یوتیوب را در مرورگرهای رقیب کروم به شدت کاهش داده است.

کریس پترسون، مدیر فنی موزیلا در توییتر ادعا کرده که طراحی پلیمر یوتیوب وابستگی زیادی به نسخه اول Shadow DOM  دارد که تنها در کروم فعال است. وی به کاربران فایرفاکس و اج توصیه کرده برای دور زدن این محدودیت از اکستنشن‌ها یا از نسخه قبل از پلیمر یوتیوب استفاده کنند.

کاهش عمدی سرعت یوتیوب در مرورگرهای رقیب کروم

راهکار دیگری هم برای رفع مشکل کاهش عمدی سرعت یوتیوب ارائه شده و آن استفاده از نسخه‌های قبلی یوتیوب به کاربران مرورگرهای تحت تاثیر قرار گرفته است. روشی که خود گوگل برای اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کند.

منتقدان اعلام کرده‌اند که هدف گوگل از ارائه این طرح تشویق کاربران به استفاده از مرورگر کروم یا اپلیکیشن یوتیوب بوده است. با این حال برخی دیگر استدلال می‌کنند که گوگل حق دارد سرویس‌هایش را به گونه‌ای طراحی کند که روی پلتفرم‌های اختصاصی خودش کارایی بهتری داشته باشند.

مایکروسافت تا این لحظه نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

.

منبع: neowin

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر