;
coinex

بررسی اپلیکیشن فرمون ؛ جعبه ابزاری دیجیتال برای تمام خودروها!

اپلیکیشن فرمون برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو توسعه داده شده است. به علاوه در فرمون امکانات بیشتری برای سهولت کار با خودرو نیز تعبیه شده است. فرمون فراتر از یک اپلیکیشن خلافی خوردو است.

برای پرداخت خلافی و جریمه‌های خودرو خود راه‌های زیادی دارید. اما می‌توانید تنها با استفاده از اسمارت‌فون خود این کار را با سهولت و سرعت بیشتری انجام دهید. هرچند پرداخت در نهایت از جیب شماست و آنطورها هم آسان نیست. با استفاده از اپلیکیشن فرمون می‌توانید به شیوه‌ای هوشمند خلافی خودرو خود را استعلام و پرداخت کنید.

البته که با استفاده از اپلیکیشن‌های دیگری نیز می‌توانید استعلام و پرداخت خلافی خودرو خود را انجام دهید. از جمله سایر این اپلیکیشن‌ها می‌توان به پیام‌رسان بله متعلق به بانک مرکزی و اپ‌های 724 و آپ (UP) اشاره کرد. هر سه این موارد اپلیکیشن‌های مالی هستند و امکانات دیگری نظیر کارت به کارت، پرداخت قبض و … را نیز دارند. اما اپلیکیشنی که قرار است در این مطلب به بررسی و نقد آن بپردازیم، تنها مخصوص خلافی خودرو نیست و می‌تواند یک پکیج جامع خدمات خودرویی باشد.

برای دانلود اپلیکیشن فرمون می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید. این اپلیکیشن در کافه‌بازار بیش از 200 هزار مرتبه و در گوگل‌پلی بیش از 100 هزار مرتبه دریافت شده است. به علاوه کانال تلگرامی مربوط به این اپ بیش از 7 هزار نفر عضو دارد. این اپلیکیشن که توسط گروه Vivatell توسعه داده شده، برنده جایزه بخش مردمی جشنواره وب و موبایل 96 شده است.

دانلود اپلیکیشن farmooon از کافه‌بازار | دانلود اپلیکیشن farmooon از گوگل‌پلی | دانلود اپلیکیشن farmoon برای iOS

بررسی اپلیکیشن فرمون ؛ فرمان خودرو خود را به دست فرمون بسپارید!

با استفاده از اپلیکیشن فرمون نه تنها می‌توانید خلافی خودرو خود را استعلام بگیرید و پرداخت کنید، بلکه می‌توانید نمره منفی خودرو را استعلام کنید، از قیمت روز آن باخبر شده و از قابلیت پلاک‌یاب آن استفاده کنید. پرداخت جریمه خودرو به صورت آنلاین و با اتصال به سایت پلیس راهور ناجا انجام می‌شود.

برای سهولت در پرداخت خلافی می‌توانید از بارکدخوان استفاده کنید. امکان دریافت خلافی خودرو به صورت تک مرحله ای وجود دارد. در اپ فرمون جزئیات دقیق هرکدام از جریمه‌های خود را می‌توانید مشاهده کنید. همچنین جداول میزان جریمه‌های تخلفات رانندگی و نمرات منفی نیز مورد خوبی برای بررسی است. یک قابلیت جالب که در این برنامه گنجانده شده، تعیین سرعت دلخواه برای نمایش هشدار سرعت مجاز است.

بررسی اپلیکیشن فرمون ؛ جعبه ابزاری دیجیتال برای تمام خودروها!

مشاهده دوربین های کنترل سرعت، کنترل ترافیک، دوربین های زوج و فرد در نقشه، سیستم هشدار سرعت غیر مجاز، دوربین زوج و فرد و طرح ترافیک، نمایش سرعت آنی ماشین در حال حرکت با استفاده از GPS، پلاک یاب، ذخیره شماره خودرو و گواهینامه و استعلام و خرید بیمه شخص ثالث از دیگر امکانات اپلیکیشن فرمون است. به طور کلی هیچ کنش مرتبط با خودرویی از قلم توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن نیافته است. با این حال پیشنهاد می‌کنیم برای زمان تاریخ خلافی خودرو یک هشدار (آلارم) وجود داشته باشد.

در بخش پرسش‌های متداول سایت فرمون چند مورد جالب توجه هست:

آیا استعلام لیست خلافی ماشین از طریق پلیس+۱۰ ، اینترنت و پیامک و اپلیکیشن یکسان است؟ و اگر متفاوت است کدامیک بروزتر و کاملتر است؟

استعلام خلافی از طریق پلیس +۱۰ نسبت به سایر روشها به روزتر و کامل تر است اما با پرداخت هزینه ۲۸ هزارتومان انجام می‌شود . در استعلام خلافی خودرو از طریق پیامک نیز، محل و نوع تخلف مشخص نمی‌شود. استعلام خلافی خودرو از طریق اپلیکیشن و سایت یکسان است و اطلاعات آن با فاصله دو هفته ای به روز می شود. جز در موارد انتقال سند و برای صفر کردن خلافی، لزومی به استعلام خلافی از طریق پلیس+۱۰ نیست.

تردد افرادی که در محدوده طرح ترافیک ساکن هستند چگونه است؟

در سال ۱۳۹۷ ساکنان محدوده طرح مجازند به‌طور رایگان و بدون پرداخت هزینه، در دو ساعت ابتدایی طرح از محدوده خارج شوند و در دو ساعات پایانی اجرای طرح به محل سکونت خود بازگردند. بهره‌مندی از این امتیاز ویژه، تنها در صورتی مجاز شناخته می‌شود که خودروی ساکنان محدوده طرح تا قبل از ساعت ۸:۳۰ صبح فقط برای یک بار از محدوده خارج شود، همچنین برای عصر آن روز بعد از ساعت ۱۷ یک بار به محدوده طرح ترافیک وارد شود.

بدیهی است ساکنان در صورت تردد در بین این دو ساعت، باید همانند دیگر شهروندان، عوارض پرداخت کنند. متقاضیان استفاده از امتیاز سکونت در طرح، پس از آنکه همانند دیگر شهروندان مشخصات شخصی و اطلاعات خودروی خود را در سامانه my.tehran.ir ثبت کردند، نشانی محل سکونت خود را نیز در این سامانه وارد می‌کنند.

علاوه بر این برای اطلاع از نحوه اعتراض به خلافی خودرو و جریمه های رانندگی ، نحوه استعلام و پرداخت خلافی موتورسیکلت ، تفاوت انواع قبض های جریمه ، انواع روشهای پرداخت خلافی خودرو ، روشهای اعتراض به خلافی خودرو و کم کردن خلافی و در نهایت برای مشاهده جدول لیست نمره منفی گواهینامه و برای اطلاع از نحوه استعلام و اعتراض به نمره منفی گواهینامه می‌توانید از این برنامه کمک بگیرید.

نحوه استفاده از اپلیکیشن فرمون ؛ چگونگی پرداخت خلافی خودرو به صورت آنلاین

در صفحه نخست اپلیکیشن فرمون سه مورد از کاربردی‌ترین استعلام‌های مرتبط با خودرو وجود دارند: استعلام خلافی (وارد کردن کد 8 رقمی)، استعلام نمره منفی (شماره 10 رقمی گواهینامه) و استعلام تصادفات (شماره 17 رقمی vin خودرو). این اپلیکیشن بسیار کاربردی است و بهترین ویژگی‌های آن به قرار زیر است:

  • پرداخت آسان و بدون مشکل: با استفاده از اپلیکیشن فرمون می‌توانید به راحتی خلافی خودرو خود را پرداخت کنید. روشهای آسان پرداخت در اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا در سریعترین زمان خلافی خود را پرداخت کنید.
  • چیزی فراتر از استعلام خلافی: اضافه شدن ویژگی قیمت گذاری خودرو از جمله امکانات اضافه شده به فرمون برای بهبود رضایت کاربران شده است. در ادامه با ویژگی‌ها و امکانات دیگر این اپ آشنا خواهید شد و به این مهم پی خواهید برد.
  • رابط کاربری مناسب: اپ فرمون ظاهر مناسب و کارایی بالایی دارد تا کاربر بتواند با سهولت بیشتری به امور مربوط به خودروی خود بپردازد.

بررسی اپلیکیشن فرمون ؛ جعبه ابزاری دیجیتال برای تمام خودروها!

سایر امکانات موجود در اپلیکیشن فرمون را می‌توان در فهرست کشویی (سه خط سمت راست بالا) مشاهده کرد. در ادامه یک به یک این موارد را بررسی می‌کنیم :

قیمت‌گذاری خودرو: در این بخش با وارد کردن مشخصات خودرو اعم از سازنده، مدل، سال و تنوع مدل، رنگ، کلومتر کارکرده، مانده از بیمه، تخفیف بیمه، قطعات‌های رنگ‌آمیری شده و قطعات تعویض شده، می‌توانید آستانه بالا و پایین قیمت کارشناسی و قیمت کارشناسی بهینه را مشاهده کنید.

استعلام قیمت بیمه شخص ثالث: در این قسمت با وارد کردن نام سازنده خودرو، مدل خودرو و سال عدم خسارت، می‌توانید از قیمت بیمه شخص ثالث مربوطه مطلع شوید و حتی با استفاده از پیشنهاداتی همراه با تخفیف به صورت آنلاین آن را خریداری کنید.

سرعت سنج: با فعال‌سازی لوکیشن اسمارت‌فون خود و نیز می‌تواند سرعت لحظه‌ای خود را به طور آنلاین مشاهده کنید. به علاوه می‌توانید هشدار آن را روشن و مسیری که درحال عبور از آن هستید را انتخاب کنید تا بدین‌وسیله هنگام عبور از سرعت غیرمجاز به شما هشدار داده شود.

استعلام خلافی آنلاین
قیمت‌گذاری خودرو، استعلام بیمه شخص ثالث و سرعت سنج سه مورد از کاربردی‌ترین امکانات موجود در فرمون است. (اعتبار : اسکرین‌شات)

دوربین کنترل ترافیک: در این قسمت بخش‌های از جاده‌های مختلف که تحت نظارت دوربین کنترل ترافیک قرار دارند روی نقشه نشان داده شده است. به علاوه می‌توانید با روشن کردن لوکیشن گوشی و تنظیمات هشدار اپلیکیشن هنگام ورود به محدوده کنترل ترافیک از اپلیکیشن بخواهید تا به شما هشدار دهد.

پلاک‌یاب: حتما تاکنون تلاش‌ کرده‌اید که با استفاده از شماره پلاک یک خودرو بخواهید به این موضوع پی ببرید که پلاک آن به کجا تعلق دارد. با وارد کردن دو رقم اول سمت راست هر پلاک (ایران …) فهرستی نمایش داده می‌شود که در آن حروف متعلق به هر شهر را نمایش می‌دهد.

دوربین کنترل ترافیک
با استفاده از بخش کنترل ترافیک اپلیکیشن می‌توایند از روی نقظه مناطق تحت پوشش را شناسایی کنید. همچنین در بخش پلاک‌یاب می‌توانید اطلاعاتی در مورد پلاک‌های مختلف ماشین‌ها بیابید. (اعتبار : اسکرین‌شات)

جدول نمره منفی: با انتخاب این مورد 20 مورد از عناوین تخلفات رانندگی به همراه نمره منفی که برای وسیله نقلیه شخصی و سنگین لحاظ می‌شود، آورده شده است.

جدول تخلفات رانندگی: در این جدول که آخرین مورد منوی کشویی اپلیکیشن فرمون است، 171 تخلف رانندگی ذکر شده است. جریمه‌های مربوط به هر یک از این تخلفات برای کلان شهر‌ها، سایر شهر‌ها و روستاها به تفکیک آورده شده است.

نظرات کاربران در مورد اپلیکیشن فرمون

بسیاری از کاربران نسبت به هزینه‌هایی که در اپلیکیشن فرمون برای پرداخت‌ها منظور شده است، گله‌مند بودند. از جمله Hossin Anary.b در گوگل‌پلی نوشته بود:

کلاه برداری کامل در ابتدای برنامه انجام می‌شود و ۳۰۰ تومن از اعتبار خط شما کسر می‌کند و این بدون اجازه بوده و اگر عودت نگردد از شما شکایت می‌کنم مبلغی نیست اما هزار برابر هزینه می‌کنم تا کسی در دام شما نیفتد.

تیم Vivatell در پاسخ این نظر گفت:

کاربر گرامی، با بستن دیالوگ پرداخت می‌توانید از ویژگی های رایگان استفاده کنید. هیچ مبلغی بدون اجازه از حساب کاربر کسر نمی‌گردد. برای کاربران ایرانسلی نیز کل ویژگی های اپ 48 ساعت رایگان می‌باشد.

پرداخت آنلاین خلافی خودرو
نظرات کاربران در مورد اپلیکیشن فرمون (اعتبار :‌ گوگل‌پلی)

یک کاربر ناشناس دیگر که اعتراض خود را پیگیری کرده بود، از سایرین درخواست داشت تا از نمونه‌های مشابه رایگان استفاده کنند. او نوشت:

سلام دوستان،من به پولی بودن برنامه اعتراض کرده بودم و برام ایمیل زدن که مشکلات رفع شده و می تونی برنامه رو دانلود کنی اما وقتی نصب کردم مجددا متوجه شدم که همون مشکل قبلی وجود داره. پیشنهاد می کنم از انبوه برنامه های رایگان دیگه استفاده کنید.

در پاسخ Vivatell نوشت:

سلام، دوست عزیز در ورژن جدید مشکلات مطرح شده از جانب شما بررسی و رفع گردیده است. لطفا برنامه را آپدیت نمائید.

اپلیکیشن فرمون
نظرات کاربران در مورد اپلیکیشن فرمون (اعتبار :‌ گوگل‌پلی)

اما کاربران زیادی دیگری هم بودند که از استفاده از این اپلیکیشن رضایت داشتند. از جمله mehrdad M.I.S نوشت:

سلام باید به عرض برسونم که یکی از بهترین و بی نقص‌ترین استعلام خلافی هستش که تاحالا دیدم اولا لحظه ای که رمز 8 رقمی رو ارسال کردی جوابش میاد و دوم اینکه دقیقا آدرس جایی که جریمه شدی و به چه دلیل جریمه شدی و چه ساعتی جریمه شدی رو به اطلاعتون میرسونه این حقیر از سازنده بزرگوار این نرم افزار بسیار ممنونم و خداقوت میگم و آرزوی بهترینهارودارم خدمتتون جانم.

اپلیکیشن فرمون
نظرات کاربران در مورد اپلیکیشن فرمون (اعتبار :‌ گوگل‌پلی)

برخی نیز مانند  Dr.Afshin. KarajLand از باز نشدن تصویر کد امنیتی گله داشتند. این کاربر نوشت:

سلام و ادب. عیب این برنامه اینه‌که موقع درج بارکد کارت خودرو و شماره گواهینامه، صفحه واردکردن کد امنیتی اصلا صفحه کد نداره و فقط نوشته که کد را وارد کنین.

بیشتر بخوانید:

.

تهیه شده در: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    خدایی بگین چطور لغو کنم نخواستم هیهاااااات

    پاسخ

    سلام لطفا نحوه لغو برنامه غرمون رو بگید ، اخه روزی ۳۰۰ تومان هزینه خیلی زیاده

    پاسخ

    دکمه لغو اشتراک تو منوی سمت راستش هست که

    پاسخ