;
coinex

ممنوعیت استفاده از موبایل در دبیرستان‌های فرانسه

ممنوعیت استفاده از موبایل در دبیرستان‌های فرانسه اعلام شد. دولت فرانسه تصویب کرده که دانش آموزان حق ندارند در مدرسه از تلفن هوشمند استفاده کنند.

به گزارش تکراتو، از ابتدای سال تحصیلی آینده یعنی ماه سپتامبر، قانون ممنوعیت استفاده از موبایل در دبیرستان‌های فرانسه اجرا خواهد شد. نوجوانان مجبورند که گوشی‌های خود را در خانه قرار دهند.

ممنوعیت استفاده از موبایل در دبیرستان‌های فرانسه

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه پستی در توییتر منتشر کرده و اعلام نموده که قانون ممنوعیت استفاده از موبایل ، بنابر نظر مسئولین دولتی اتخاض شده و علاوه بر مدارس ابتدایی به دبیرستان‌ها و کالج‌های این کشور نیز اختصاص خواهد داشت.

پیشتر گزارش شده بود که دولت فرانسه قصد دارد استفاده از تلفن همراه را برای دانش آموزان مقاطع دبستان و دبیرستان ممنوع کند اما قانون یاد شده از سال آینده شامل نوجوانان نیز خواهد شد.

علت ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس فرانسه چیست؟

به نظر می‌رسد که دولت فرانسه قصد دارد با استفاده از این قانون، اعتیاد نوجوانان به تلفن‌ هوشمند را کاهش دهد. با این کار آنها سر کلاس درس، تمرکز بیشتری خواهند داشت.

البته تبصره‌ای هم وجود دارد و براساس آن دانش آموزان قادر خواهند بود برای فعالیت‌های آموزشی یا فوق برنامه از گجت‌های خود استفاده کنند. علاوه بر این دانش‌آموزانی که از معلولیت یا ناتوانی منحصر به فردی رنج می برند نیز می‌توانند از تلفن‌های هوشمند خود کمک بگیرند.

چند ماه پیش هم مسئولین دولتی این کشور قانونی پیرامون استفاده از تلفن‌های هوشمند حین رانندگی تصویب کردند تا آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی کاهش یابد.

.

منبع: cnet

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر