;
coinex

آغاز ثبت سفارش موبایل ؛ سامانه ثبت سفارش گوشی‌های موبایل باز شد

ثبت سفارش موبایل در کشور از سر گرفته شد. با وجود اینکه سامانه ثبت سفارش کالا برای موبایل باز شده اما هیچ ارزی برای واردات آن اختصاص داده نشده است.

به گزارش تکراتو، رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی استان تهران خبر از آغاز دوباره ثبت سفارش موبایل داد. به گفته وی هنوز هیچ ارزی از سوی بانک‌ها به واردات این کالا اختصاص داده نشده است.

مهدی محبی اعلام کرد که در حال حاضر بانک مرکزی و صرافی‌ها هیچ ارزی به بازار منتقل نمی‌کنند و اگر حدود ۱۰ روز به این بازار کالا نرسد، کسری گوشی به وجود خواهد آمد و مطمئنا می‌تواند منجر به افزایش قیمت‌ها شود.

وی در ادامه به طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه، اشاره کرد و اظهار نمود که با توجه به این‌که همه‌ی برندها به علاوه برند سامسونگ تحت پوشش طرح رجیستری گوشی‌های موبایل رفته‌اند، اساسا کالای قاچاقی در بازار وجود ندارد و تنها مبادی ورودی، مبادی رسمی و گمرکی هستند.

آغاز ثبت سفارش موبایل

رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی استان تهران در ادامه صحبت‌هایش در مورد ثبت سفارش موبایل ، به وضعیت بازار گوشی‌های تلفن همراه بعد از نوسانات ارزی اشاره کرد. به گفته وی بازار از قاعده عرضه و تقاضا پیروی می‌کند.


بیشتر بخوانید: قیمت گوشی در بازار ایران بالا می‌رود؛ دلار ۴۴۰۰ تومانی به واردات موبایل اختصاص نخواهد یافت


محبی همچنین به مالیات دریافتی از صنف فروشندگان گوشی‌های تلفن همراه اشاره کرد و بیان نمود که این واردات بسیار بالاست. به گفته وی افزایش مالیات در این صنف ما، سود کم را به همراه خواهد داشت.

وی در مورد ضریب مالیات بسته شده در صنف واردکنندگان، عمده فروشان و خرده فروشان گوشی‌های موبایل، توضیح داد و بیان کرد که واردکنندگان حدود ۱۸ درصد، عمده فروشان پنج درصد و خرده فروشان ۱۲ درصد مالیات پرداخت می‌کنند. به گفته وی نرخ تعرفه وضع شده بر واردات حدود ۹ درصد است که به اضافه ارزش افزوده و هزینه‌های جانبی به ۱۴ درصد و حتی ۱۶ درصد نیز می‌رسد.

مشکلات بازار موبایل در واقع با افزایش نرخ دلار از ابتدای سال آغاز شد. قیمت‌ها همچنان در حال افزایش است و این امر سردرگم شدن خریداران را به دنبال داشته است. اکنون خریداران و مصرف کنندگان در بازار منتظرند تا قیمت‌ها به حالت قبلی خود که متناسب با دلار ۴۲۰۰ تومان است برگردد. باید منتظر بود و دید که چنین اتفاقی خواهد افتاد؟!

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر