;
coinex

معافیت مالیاتی استارتاپ ها ؛ شرکت های نوپا از پرداخت مالیات معاف می شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از معافیت مالیاتی استارتاپ ها داد. از این پس لازم نیست شرکت‌های نوپا هیچ مالیاتی پرداخت کنند.

به گزارش تکراتو، استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا از پرداخت مالیات معاف می‌شوند. در صورتی که طرح معافیت مالیاتی استارتاپ ها در هیئت دولت تصویب شود، استارت آپ‌ها در دوره نونهالی از پرداخت مالیات معاف خواهند شد. هدف از ارائه این طرح، حمایت از کسب و کارهای نوپا و رفع چالش کسب و کارهای نوین اعلام شده است.


بیشتر بخوانید: انتشار کتاب تجربیات جهانی شرکت های استارتاپی ؛ مجموعه‌ای از سلسله گزارش‌ها


معافیت مالیاتی استارتاپ ها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نمود که وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات ایران جهت رفع موانع مالیاتی، بیمه و زیرساخت‌های حقوقی استارتاپ‌ها در یک دوره ۳ تا ۵ ساله طرحی را به عنوان طرح نوآفرین تنظیم کرده‌اند. این طرح به منظور حمایت از کسب و کارها و گسترش بازار کسب و کارهای نوین برای افزایش حجم بازار و اشتغال در این حوزه تنظیم شده است.

وزیر ارتباطات ادامه داد که این طرح با موافقت دولت و شخص رییس جمهوری مواجه شده و هم اکنون در دولت مطرح است و با بازنگری در برخی پارامترها به زودی در هیئت دولت تصویب می‌شود.

معافیت مالیاتی استارتاپ ها

طرح نوآفرین و معافیت مالیاتی استارتاپ ها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه به جزییات طرح نوآفرین اشاره کرد و بیان نمود که این طرح در واقع مشوقی برای کسب و کارهایی است که در دو دوره سید و تری سید به عنوان دوره اولیه یا نونهالی کسب و کارهای نوپا قرار دارند. استارت آپ‌هایی که در این مرحله قرار دارند از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.


بیشتر بخوانید: حمایت از استارتاپ ها باعث رشد چند برابری آنها می‌شود


کسب و کارهای مستقل مالیات می‌دهند

آذری جهرمی در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد طرح نوآفرین اعلام کرد که این طرح صرفا برای حمایت از کسب و کارهایی است که در دوره نونهالی قرار دارند زیرا هدف از این امر گسترش حجم بازار و سرمایه این شرکت‌های نوپاست.

بنابراین به گفته جهرمی این طرح برای کسب و کارهای مستقل و تنومندی چون دیجی کالا و اسنپ نیست و لازم است که این شرکت‌ها مالیات بر درآمد و ارزش افزوده را پرداخت کنند.

شرکت های نوپا از پرداخت مالیات معاف می شوند

قبول طرح نوآفرین توسط وزارت اقتصاد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در مورد ادعای رییس سازمان امور مالیاتی کل کشور مبنی بر این که هیچ استارت آپی تاکنون حتی یک ریال مالیات بر درآمد پرداخت نکرده و صرفا کسب و کارهای نوپا مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کرده‌اند و همچنین هیچ لایحه خاصی از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران برای سازماندهی مالیات این دسته از کسب و کارها به سازمان امور مالیاتی نیامده است، نیز سخن گفت.

جهرمی اعلام کرد که صحبت‌های رییس سازمان امور مالیاتی کشور درست نبوده و مشخص نیست که ایشان با چه استدلالی این صحبت را مطرح کرده‌اند. به گفته جهرمی کسب و کارهای نوپا تا امروز مالیات بر درآمد و ارزش افزوده را پرداخت کرده‌اند.

وزیر ارتباطات در پایان صحبت‌هایش در مورد معافیت مالیاتی استارتاپ ها اعلام کرد که این طرح در دولت همچنان مطرح است و وزارت اقتصاد و امور دارایی نیز این طرح را قبول و امضا کرده است. به زودی مشوق‌هایی برای کسب و کارهای نوپا در دوره نونهالی در نظر گرفته خواهد شد.

.

منبع: eghtesadonline

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر