;
coinex

بررسی میزان فعالیت کاربران در تلگرام بعد از فیلترینگ

عبدالصمد خرم آبادی، معاون قضایی دادستان کل کشور آماری از میزان فعالیت کاربران در تلگرام را در کانال شخصی خود منتشر نموده است.

به گزارش تکراتو، با وجود اینکه تلگرام فیلتر است، هنوز هم تعداد زیادی از کاربران از این پیام رسان استفاده می‌کنند. اما آنگونه که گفته شده تعداد کاربران این پیام رسان بعد از فیلترینگ رو به کاهش است. بعد از فیلترینگ در ابتدا آمار استفاده از فیلترشکن‌ها هم بالا بود اما گفته شده که اکنون استفاده از فیلترشکن‌ها هم کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید: کمپین نه به فیلترینگ ؛ گفتگو اختصاصی تکراتو با عادل طالبی در الکامپ ۹۷


بررسی میزان فعالیت کاربران در تلگرام

عبدالصمد خرم آبادی تصویری در کانال شخصی‌ خود در مورد میزان فعالیت کاربران در تلگرام منتشر کرده است. وی در کانال خود نوشت:

بر اساس آخرین آمار استخراج شده از سامانه نظارتی دادستانی کل کشور، (سامانه پویشگر عدالت) میزان فعالیت کاربران در تلگرام در ۲۰ هزار کانال پر بازدید باز هم کاهش یافته است. کاهش فعالیت در تلگرام از ۴۵ درصد به ۴۷.۵ درصد رسیده است.

بررسی میزان فعالیت کاربران در تلگرام

میانگین بازدید از ۲۰ هزار کانال پر بازدید تلگرام سه ماه قبل از فیلتر تعداد ۲,۳۱۹,۸۶۲,۱۵۵ بوده و در یک ماه اخیر به میانگین ۱,۲۲۰,۹۹۷,۶۱۱.۶۸ بازدید کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید: آمار بازدیدهای تلگرامی در تیرماه ۹۷ منتشر شد ؛ تلگرام همچنان محبوب!


به گفته خرم آبادی علت این کاهش این است که بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی فعالیت خود را به پیام رسان‌های داخلی منتقل کرده‌اند. وی ادامه داد که هر مقدار از حجم فعالیت پیام رسان‌های خارجی کاسته شود به فعالیت پیام رسان‌های داخلی اضافه می‌گردد و این موضوع تقویت شبکه ملی اطلاعات را به همراه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: به پایان عمر هاتگرام و تلگرام طلایی رقیب پیام رسان های داخلی نزدیک می‌شویم


میزان فعالیت کاربران در تلگرام

بعد از فیلترینگ تلگرام دو پیام رسان هاتگرام و تلگرام طلایی همچنان به فعالیت خود ادامه داده‌اند. مردم با استفاده از این دو پیام رسان در واقع فیلترینگ تلگرام را دور زده‌اند. بنابراین براساس اعلام رئیس مرکز ملی فضای مجازی، اگر تا ۱۵ شهریور خدمات دهی هاتگرام و تلگرام طلایی به پیام رسان خارجی تلگرام قطع شود، موج سوم مهاجرت به پیامرسان‌های داخلی شروع می‌شود. این امر در واقع قدم بزرگ دیگری برای استقلال فضای مجازی کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر