;
coinex

اجرای فاز دوم مسدودسازی فیلترشکن ها ؛ اینترنت ایران کندتر می‌شود

آیا دلیل اختلالات سراسری اینترنت ، اجرای فاز دوم مسدودسازی فیلترشکن ها است؟ شما هم در این چند وقت با چنین مشکلی روبه رو شده‌اید؟

به گزارش تکراتو، شروع مشکلات اینترنتی کشور تقریبا به زمان فیلترینگ تلگرام برمی‌گردد. مسئولین در تلاش بودند تا بتوانند به هر طریقی که شده تلگرام را فیلتر کنند، بر روی فیلترشکن‌ها تاثیر بگذارند که کاربران حتی از طریق آنها هم نتوانند به تلگرام دسترسی داشته باشند.


بیشتر بخوانید: فیلترینگ تلگرام اختلالات اینترنت را به دنبال داشت!


این موضوع باعث شد تا بسیاری از سایت‌های اینترنتی ایران نیز با مشکل روبرو شوند. در ادامه، مشکلات اندکی حل شد و اعتراضات کاهش یافت، اما به نظر می‌رسد که مشکلات اینترنتی دوباره آغاز شده است. در شبکه‌های اجتماعی هم بسیاری از کاربران در این مورد صحبت کرده و از مشکلات سرعت پایین اینترنت خود می‌گویند.


بیشتر بخوانید: دانلود فیلترشکن برای تلگرام ؛ مراقب این جمله باشید!


پویا پیرحسین‌لو، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل ابرآروان در مورد مشکلات اینترنتی این چند وقت در توییتی گفته است که:

آقای وزیر تا کی بخش خصوصی باید تقاص تلاش عبث شما برای فیلترینگ اینترنت رو پس بده؟ حداقل میشه دست از سر کچل HTTPS بردارید؟ واقعن جواب مشتری‌هامون رو چی باید بدیم؟

فاز دوم مسدودسازی فیلترشکن ها

توییت زیر نیز در مورد اختلالات اینترنتی در 48 ساعت گذشته است. در این توییت قطعی‌های پی‌درپی ارتباطات دیتاسنترها با خارج از کشور مورد انتقاد قرار گرفته است.

اجرای فاز دوم مسدودسازی فیلترشکن ها

در توییت زیر هم صحبت اختلالات اینترنتی اعلام و گفته شده که پروتکل UDP با مشکل جدی روبه رو شده و در ارتباط با بعضی کشورها کاملا قطع است.

اجرای فاز دوم مسدود کردن فیلترشکن ها

اجرای فاز دوم مسدودسازی فیلترشکن ها

از چند روز گذشته اختلال اینترنت و کندی شدید ارتباط بین‌الملل اینترنت شروع شده و تاکنون هم هیچ مسئولی در این مورد پاسخگو نبوده است. در این مورد گزارش‌هایی منتشر شده است که حکایت از همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت با یک شرکت چینی دارد.


بیشتر بخوانید: فیلترینگ تلگرام دسترسی به بعضی از سایت ها را نیز مختل کرد!


گفته می‌شود که شرکت ارتباطات زیر ساخت ایران با همکاری یک شرکت چینی در حال راه‌اندازی فاز جدید فیلترینگ برای محدودیت‌های شدیدتر روی پروتکل‌های رمزنگاری است، بنابراین باید منتظر شرایط بدتری برای فیلترشکن‌ها و اینترنت در روزهای آینده بود.

پیگیری مشکلات اخیر اینترنتی کشور

تکراتو در ارتباطی با شرکت ارتباطات زیرساخت، علت مشکلات اینترنتی کشور را جویا شد. پس از برقراری ارتباطات مشخص شد که آقای آخوند زاده مسئول پاسخگویی به سوالات رسانه‌هاست. وی در پاسخ به سوال تکراتو در مورد علت مشکلات اخیر اینترنت کشور و صحت همکاری شرکت زیرساخت با یک شرکت چینی برای اجرای فاز دوم مسدودسازی فیلترشکن ها اعلام کرد که در این مورد هیچ اطلاعی ندارد.


بیشتر بخوانید: ۵۰۰ میلیارد تومان زیان کسب و کارهای اینترنتی بدلیل اختلالات در اینترنت کشور


با وجود عدم پاسخگویی به این دست سوالات، باید گفت که مشخصا این روزها اینترنت کشور با مشکلاتی روبرو است. این موضوع تقریبا برای همه کاربران فضای مجازی قابل لمس بوده و البته جالب اینجاست که هنوز هیچ منبع رسمی درباره آن صحبت نکرده است. در صورت به دست آوردن اطلاعات بیشتر در این زمینه، آن را به اطلاع شما خواهیم رساند.

آیا شما هم در این چند وقت متوجه اختلالات اینترنت شده‌اید؟ از نظر شما علت این مشکلات چیست؟ نظرات خود را با ما و کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید.

.

منبع: Techrato

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر