;
coinex

نشست مطبوعاتی اتحادیه کسب و کارهای مجازی ؛ اعتراض به محدودسازی فعالیت تاکسی‌های اینترنتی

نشست مطبوعاتی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی امروز برگزار شد. در این نشست پیامدهای لایحه‌ی مسدودسازی فعالیت تاکسی‌های اینترنتی بررسی شد.

به گزارش تکراتو، امروز در نشست خبری اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی، موضوع محدودیت‌های تاکسی‌های اینترنتی مورد بررسی قرار گرفته و بیانیه‌ای در این مورد اعلام شد.

از مدتی که اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی با هدف ساماندهی و رفع مشکلات کسب و کارهای اینترنت کار خود را آغاز کرده است، با مشکلات فراوانی روبه رو بوده است. هم کسب و کارهای سنتی نسبت به کسب و کارهای نوپا دید بدی دارند و هم نهادهای دولتی. به نظر می‌رسد که آنها روز به روز در تلاشند تا فعالیت کسب و کارهای آنلاین را در کشور محدود کنند.

از جمله کسب و کارهای آنلاینی که تاکنون با چنین مشکلاتی روبه رو بوده‌اند می‌توان به شرکت‌های حمل و نقل آنلاین چون تپسی و اسنپ اشاره کرد. بسیاری از رانندگان تاکسی‌های شهری تاکنون به فعالیت خودروهای شخصی اعتراض کرده‌اند.

همچنین دفتر این تاکسی‌های آنلاین نیز در شهرهای دیگر پلمپ شده است و مشکلاتی به وجود آمده است.

در ادامه مشخص شد که لایحه‌ای برای محدودسازی فعالیت تاکسی‌های اینترنتی اعلام شده است. براساس این لایحه شرکت‌های حمل و نقل آنلاین نباید در سطح شهر اجازه فعالیت داشته باشند. برای اینکه بتوانند فعالیت کنند گفته شده که باید تحت نظر شهرداری باشند و نسبت به دریافت مجوزهایی که یک تاکسی شهری سنتی دارد اقدام نمایند.

نشست مطبوعاتی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی

اعتراض به مدودسازی فعالیت تاکسی های اینترنتی

برای پاسخ به ابهامات و رفع مشکلات پیش روی شرکت‌های حمل و نقل آنلاین، امروز نشستی مطبوعاتی برگزار شد. اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی نیز، بیانیه‌ای را در اعتراض به این محدودسازی منتشر کرده است.

اتحادیه با نظارت شهرداری بر شرکت‌‌های حمل و نقل هوشمند مخالفت نمود. این اتحادیه دلایل زیر را برای مخالفت خود اعلام کرد:

  • ابهام در توانایی شهرداری با رویکرد سنتی برای نظارت به کسب و کارهایی مانند تاکسی های اینترنتی
  • رقابت تاکسیرانی به عنوان زیرمجموعه شهرداری
  • از بین بردن قیمت رقابتی این کسب و کارها
  • مغایرت با فرایند تسهیل صدور مجوز

ژوبین علاقه بند در پاسخ به سوالی در مورد نظارت بر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی اعلام کرد که آنها هیچ مخالفتی با نظارت ندارند اما عقیده آنها این است که آیین نامه نظارتی باید تصویب شود و براساس یک اصول مشخص این نظارت انجام شود. علاقه بند در ادامه به حمایت‌های جناب آقای دکتر ستاری، آقای واعظی و سایر مسئولین نیز اشاره کرد.

مشکلات شرکت‌های حمل و نقل آنلاین

نشست اتحادیه کسب و کارهای مجازی

میلاد منشی پور در مورد مشکلاتی که تاکنون شرکت‌های حمل و نقل هوشمند با آن روبه رو بوده‌اند، اعلام کرد که:

تقریبا هیچ شهری جز شهر تهران نبوده که وارد نشیم و پلمپ نشیم.

وی ادامه داد که در مورد فعالیت تاکسی‌های هوشمند به انها گفته شده است که آنها ماشین‌های شخصی را در برابر تاکسی‌های زردرنگ قرار داده‌اند. موضوع بعدی که منشی پور به آن اشاره کرد، بحث قیمت گذاری بود. وی همچنین به موضوع رشد این پلتفرم حمل و نقل هوشمند نیز اشاره کرد و گفت که به آنها اعلام شده که رشد سریعی دارند.

ژوبین علاقه بند در ادامه صحبت‌های منشی پور در مورد مشکلاتی که برای آنها وجود دارد، اعلام کرد که آنها توانسته‌اند با استفاده از تکنولوژی از یک طرف هزینه سفر را کاهش و از طرف دیگر هم درآمد تاکسی‌ها را افزایش دهند. وی ادامه داد که آنها قادرند این کار را برای تاکسی رانی هم انجام دهند.

علاقه‌بند تاکید کرد که آنها می‌توانند گزارش گیری خود را در اختیار شهرداری یا تاکسی رانی قرار دهند تا از لحاظ ترافیکی کارهای مثبتی انجام شود و آلودگی هوا هم در وضعیت بهتری قرار گیرد.

یکی از خبرنگاران در سوالی اعلام کرد که دعوای شهرداری با تاکسی‌های اینترنتی در رابطه با پول و نظارت است و شرکت‌های حمل و نقل اینترنتی هم تاکنون هیچ گزارشی در مورد اینکه چه سودی توانسته‌اند برای شهرداری یا دولت داشته باشند ارائه نکرده‌اند. منشی پور در پاسخ به این سوال اعلام کرد که هیچ کس تاکنون از رفتن این لایحه به کمیسیون زیربنایی خبر نداشته است.

بررسی رشد سفرها در تاکسی‌های اینترنتی

رشد سفرها در اسنپ و تپسیشی پور در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد رشد سفرها در تاکسی‌های اینترنتی سخن گفت. به گفته وی تاکسی‌ها پیش از این، 0.6 نفر در ساعت سفر میگرفتن اما الان 1.4 نفر در ساعت سفر میگیرند؛ یعنی بهره وری بیش از دو برابر شده و این موضوع توانسته به کاهش قیمت‌ها کمک کند.

منشی پور در ادامه در مورد نوع خودروهای استفاده شده در سیستم حمل و نقل هوشمند سخن گفت. به گفته وی در سال 94 در تهران 80 هزار تاکسی زرد، 100 هزار آژانس و 150 هزار تاکسی‌های شخصی وجود داشته که از این تعداد، 50 تا 60 هزار آنها پراید بودند. بنابراین به گفته وی در چنین کشوری طبیعی است که پراید هم جزء ناوگان حمل و نقل هوشمند باشد. اگر پراید سالم باشد و مجهز به کولر و … مسافر هم تمایل به استفاده خواهد داشت.

منشی پور همچنین اعلام کرد که پیش از پیدایش تاکسی‌های اینترنتی، 18 شرکت تاکسی رانی ایجاد شده بودند. به گفته وی شکایت‌ها، هم از سمت مسافران و هم از سمت تاکسی‌ها بسیار زیاد بود و باعث شده بود اخلال در کار تاکسی و تاکسی رانی ایجاد شود.

به گفته وی رئیس یکی از شهرداری‌ها به آنها اعلام کرده که مدل بیزنسی آنها را به گونه‌ای تغییر میدهد که ناکارآمد شوند.

تعامل اسنپ و تپسی با شهرداری

تعامل اسنپ و تپسی با شهرداری

علاقه بند در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد تعامل اسنپ و تپسی با شهرداری و همچنین  نظارت شهرداری و مساله اصلی این سازمات یعنی پول، اعلام کرد که در سطح کلان قضیه فقط پول نیست و واقعا قصد آنها نظارت بر این کسب و کارها برای کاهش بهره وری است.

منشی پور نیز در همین خصوص ادامه داد که قضیه فقط پول نیست زیرا آنها اطلاعات کاربری هم خواسته‌اند. وی ادامه دارد که چرا باید دولت به سرورهای این شرکت‌ها دسترسی داشته باشند. آنها در ادامه اعلام کردند که اگر کسی قصد ارتکاب جرم داشته باشه، اصلا ثبت نامی انجام نمی‌دهد.

مجموع سفرهای اینترنتی اسنپ و تپسی روی هم در روز 1.5 1.6 میلیون است که اگر موارد مجرمانه‌ای که تا امروز اتفاق افتاده است را با این رقم حساب کرد، احتمال ارتکاب جرم صفر خواهد شد.

.

منبع: Techrato

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر