;
coinex

رفع کسری قطعات خودروسازان تا نیمه شهریور؛ ادامه‌ی تولید محصولات

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور  از رفع کسری قطعات خودروسازان داخلی تا نیمه شهریور ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش تکراتو، صنعت خودروسازی کشور در ماه‌های گذشته با مشکلات زیادی روبه رو بوده است. خروج یک طرفه آمریکا از برجام و در پی آن زمزمه‌ها و احتمال کاهش یا قطع همکاری برخی شرکت‌های خارجی و نیز موافقت شورای رقابت با افزایش قیمت خودروهای تولید داخل که کمتر از 45 میلیون تومان قیمت دارند، سبب افزایش قیمت خودروها در بازار شد.

قطعه سازان در این بین همواره خواهان تخصیص ارز رسمی به واردات قطعه برای انبار کردن آنها و پاسخگویی به نیاز مشتریان بودند تا به دلیل نبود قطعات مشکلی به وجود نیاید.


بیشتر بخوانید: مشکلات تولید خودرو و قطعه بعد از نوسانات نرخ ارز


محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت به تشریح آخرین وضعیت صنعت خودروسازی کشور پرداخت. وی در مورد مهمترین موضوعات روز صنعت خودروی کشور و بازار سخن گفت و از پایبندی خودروسازان به تعهداتشان نسبت به مشتریان گفت. در ادامه به بررسی گفته‌های صالحی نیا در مورد رفع کسری قطعات خودروسازان می‌پردازیم.

رفع کسری قطعات خودروسازان تا نیمه شهریورماه

این روزها خبر از کسری قطعات حدود 50 هزار دستگاه خودرو در شرکت‌های خودروسازی به گوش می‌رسد. صالحی نیا در مورد این موضوع اعلام کرد که تعداد خودروهای دارای نقص قطعه و مانده در کف کارخانه، بین 30 تا 32 هزار دستگاه هستند، که خودروسازان در تلاشند تا با تغییر منبع تامین آنها، قطعات را تهیه کنند.


بیشتر بخوانید: بیشتر بخوانید: مخالفت وزیر صنعت با کاهش ۱۰ درصدی سالانه تعرفه واردات خودرو


وی ادامه داد که مطابق برنامه‌ای که خودروسازان به وزارت صنعت داده‌اند، از اواسط شهریور تکمیل خودروها و تولید بدون کسری قطعه انجام خواهد شد.

وی همچنین در مورد ارز مورد نیاز قطعه سازان سخن گفت و اعلام کرد که قطعه سازان معتقدند ارز مورد نیاز آنها که حدود 4.5 میلیارد دلار برای تولید خودرو تا پایان سال برآورد می‌شود، به اندازه کافی تامین نشده و با آغاز دور تازه‌ی تحریم‌ها، در این زمینه فرصت سوزی شده است.

حداکثر ارز مورد نیاز تولید خودروهای سواری بین 2.5 تا سه میلیارد دلار است. پارسال متوسط ارزبری خودروها با شمارگان تولید یک میلیون و 600 هزار دستگاه 2200 دلار بود که در مجموع 3.5 میلیارد دلار ارزبری داشت. بر این اساس، ارز مورد نیاز امسال قطعه سازان به شمارگان تولید بستگی خواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید :

.

منبع: khabarkhodro

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر