;
coinex

پایش سطح تشعشات آنتن های مخابراتی به صورت مداوم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از پایش سطح تشعشات آنتن های مخابراتی داد. به گفته وی میزان تشعشات این آنتن‌ها، به صورت مداوم بررسی می‌شود.

به گزارش تکراتو، در مورد تاثیرات احتمالی توسعه آنتن‌های تلفن‌های همراه در مناطق شهری از سوی اپراتورهای کشور، نگرانی‌هایی در بین مردم وجود دارد. وزیر ارتباطات در این مورد اعلام کرد که سطح تشعشات آنتن‌های مخابراتی بی تی اس(BTS)  در شهرهای کشور بصورت مرتب پایش می‌شود و نگرانی در این مورد وجود ندارد.


بیشتر بخوانید : تاثیرات امواج موبایل ؛ قانون حفاظت در برابر اشعه چیست؟


پایش مداوم سطح تشعشات آنتن های مخابراتی

یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان در حال حاضر توسعه آنتن‌های مخابراتی بی تی اس (BTS) از سوی اپراتورهای همراه در پشت بام‌های شهری است. گفته شده که تشعشعات مغناطیسی این آنتن‌ها برای سلامتی شهروندان مضر است. وزیر ارتباطات در این مورد اعلام کرد سطح تشعشات آنتن های مخابراتی به صورت مرتب پایش می‌شوند.

پایش سطح تشعشات آنتن های مخابراتی

البته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز بارها تاکید کرده که برای حفظ سلامت مردم تمامی تجهیزات مخابراتی و رادیویی ورودی از مبادی قانونی، آزمایش ایمنی تشعشعی می‌شوند. وی اعلام کرد که تاثیر میزان تشعشعات تجهیزات رادیویی و الکترومغناطیسی بر بدن انسان در کشور بسیار کمتر از حد استاندارد جهانی است، اما هنوز هم نگرانی‌هایی در این زمینه وجود دارد.


بیشتر بخوانید: اعلام شکایت از نصب آنتن‌های موبایل ؛ بررسی تشعشعات آنتن‌ها


محمدجواد آذری جهرمی نیز بر نرمال و غیرخطرناک بودن این تشعشعات تاکید کرد و اعلام نمود:

ما به هیچ عنوان نگفته‌ایم که آنتن‌های مخابراتی بی تی اس خطر ندارد.

وی در ادامه کارکرد آنتن‌های بی تی اس در سطح شهر را مانند کارکرد چاقو دانست و گفت که به طور حتم درصورتی که از این تجهیزات به صورت صحیح استفاده نشود ممکن است برای سلامتی شهروندان خطرناک باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه، استاندارد سازی سطح تشعشعات آنتن‌های بی تی اس را به منظور حفظ سلامتی مردم مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت که در حال حاضر طبق برنامه ریزی انجام شده از سوی سازمان تنظیم و مقررات رادیویی، میزان تشعشات آنتن‌های مخابراتی در سطح کشور بصورت مرتب پایش می‌شوند و تاکنون گزارشی مبنی بر تخلف یا مشکل در این زمینه دریافت نشده است.

جهرمی در پایان اظهار داشت که پروژه یکسان سازی آنتن‌های مخابراتی سه اپراتور همراه در پایتخت، در حال پیشرفت است.

 

بیشتر بخوانید :

.

منبع: irna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر