;
coinex

پژو برای لغو قرارداد با ایران محکوم به پرداخت جریمه است

اگر خودروسازی پژو فرانسه قصد خروج از ایران را داشته باشد، محکوم به پرداخت جریمه است. معاون وزیر صنعت این موضوع را اعلام کرد.

به گزارش تکراتو، محسن صالحی نیا بیان نموده است که کشور تضامین لازم را در قرارداد از طرف فرانسوی‌ها دریافت کرده و پژو درصورتی که بخواهد قرارداد خود را با ایران لغو کند، محکوم به پرداخت جریمه است.


بیشتر بخوانید: انتشار گزارش وضعیت تولیدات خودروسازان کشور؛ کاهش تولید خودروهای سواری


پرداخت جریمه خودروسازی پژو به ایران

محسن صالحی نیا به تعلیق همکاری فرانسوی‌ها با ایران اشاره کرد و اعلام نمود که این امر باعث کاهش حجم تولید تعدادی از محصولات شرکت‌های خودروساز داخلی شده است. وی ادامه داد که این موضوع مقطعی است و خودروسازان درصدد تأمین قطعات این خودروها از داخل کشور هستند.

به گفته معاون وزیر صنعت یک سری از قطعات لازم برای تندر90 به صورت بین المللی و توسط تأمین کنندگان خارجی تأمین می‌شود، که باعث مشکل شده است. شرکت پژو هم با این استدلال نمی‌تواند قطعات این محصولات را به ایرانی‌ها تحویل دهد.


بیشتر بخوانید: رفع کسری قطعات خودروسازان تا نیمه شهریور؛ ادامه‌ی تولید محصولات


صالحی نیا با اشاره به جلسات خودروسازان با شرکت پژو اضافه کرد که پژو در این جلسات اعلام کرده که با شرایط جدید بین المللی نمی‌تواند با ایکاپ ادامه دهد. البته آنها تأکید کردند که همکاری خود را با طرف ایرانی به امید گشایش معلق خواهند گذاشت و به صورت کامل همکاری را قطع نمی‌کنند.

صالحی نیا با اعلام اینکه پژو سهم خود را در شرکت ایکاپ آورده و ساختار این شرکت شکل گرفته است، تصریح کرد که پژو باید در تأمین قطعات و خدمات پس از فروش خودروهای 2008 که پیش فروش شده تعهدات خود را انجام دهد.

وی با تأکید براینکه تضامین لازم در قرارداد با طرف فرانسوی دریافت شده گفت،در صورتی که پژو بخواهد از ایران خارج شود محکوم به پرداخت جریمه است.

.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: iranjib

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر