;
coinex

کدام خودروها مشمول پرداخت مابه‌التفاوت ارزی هستند؟

به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت کشور، تعدادی از خودروها مشمول پرداخت مابه‌التفاوت ارزی هستند و تعدادی هم معاف خواهند شد.

به گزارش تکراتو، در ماه‌های گذشته در واردات خودرو و قطعات منفصله تغییرات و نوساناتی به وجود آمد؛ به‌گونه‌ای که تا پیش از 21 فروردین ماه این محصولات با ارز متقاضی موجود در بازار وارد شده و پس از اعلام بسته ارزی دولت در 21 فروردین ماه، مشمول دلار 4200 تومانی شدند اما پس از آن واردات خودرو با ممنوعیت مواجه شد که البته مهلت برای واردات خودروهای ثبت سفارش شده و چگونگی پرداخت مابه‌التفاوت برای آنها از مسائلی بود که در این زمینه به وجود آمد.

پرداخت مابه‌التفاوت ارزی

مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد جزئیات این مساله اعلام کرد که خودروهایی که در سال گذشته و تا قبل از 21 فروردین ماه با ارز متقاضی وارد شده‌اند و نرخی حدود 4500 تا ۵۰۰۰ تومان داشته‌اند، مشمول پرداخت مابه‌التفاوت ارزی نمی‌شوند.

اما خودروها و قطعات منفصله‌ای که از ارز 4200 تومانی در ماه‌های اخیر استفاده کرده‌اند باید مابه‌التفاوت آن را برای واردات پرداخت کنند و مشمول بند 5 مصوبه ابلاغ شده از سوی معاون اول رئیس‌جمهور خواهند شد.

وی اضافه کرد که در این زمینه پیشنهادات لازم به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه شده که اگر به نتیجه برسد، تکلیف آن طی روزهای آینده مشخص و ابلاغ خواهد شد.

به گفته وی به احتمال زیاد این تصمیم که خودروهای وارد شده با ارز 4200 تومانی مشمول پرداخت مابه‌التفاوت ارزی شوند، اجرایی می‌شود؛ زیرا نباید رانتی در این زمینه به وجود آید.

بنابراین باید فعلا منتظر بود و دید برای خودروهای وارداتی چه تصمیمی گرفته می‌شود و وارد کنندگان چگونه مابه‌التفاوت ارزی برای ترخیص خودروهای خود را پرداخت می‌کنند. این تصمیم، به زودی تصویب و ابلاغ می‌شود.

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر