;
coinex

قطع همکاری دو شرکت آلمانی دویچه تلکام و دوویچه باهن با ایران

دو شرکت آلمانی دویچه تلکام و دوویچه باهن نیز به دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا به قطع همکاری با ایران پرداختند و ایران را ترک کردند.

به گزارش تکراتو، دویچه تلکام یک شرکت مخابرات آلمانی است که مرکز آن در بن قرار دارد. این شرکت بزرگترین شرکت مخابراتی در آلمان و اروپا است. شرکت دوویچه باهن نیز یک شرکت فعال در زمینه ساخت خط آهن است که دفتر مرکزی آن در برلین قرار دارد. این شرکت با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال فعالیت است.


بیشتر بخوانید: تحریم‌ها باعث توقف صادرات خودرو به عراق شد


قطع همکاری دو شرکت آلمانی با ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا

سخنگوی شرکت باهن در مورد همکاری این کمپانی با ایران اعلام نمود که شرکت دوویچه باهن در دو پروژه مهندسی و مشاوره‌ای با ایران همکاری می‌کرده است. به گفته وی قرار بر این بوده که این پروژه‌ها در آگوست یا سپتامبر ۲۰۱۸ تکمیل شوند. وی در ادامه دلیل این قطع همکاری را تغییر وضعیت همکاری‌های بانکی با ایران عنوان کرد.

این کمپانی در ماه می سال ۲۰۱۷ تفاهم نامه‌ای را با راه آهن شرق بنیاد امضا کرده بود. پروژه دوم این شرکت آلمانی نیز در زمینه مشاوره برای خط آهن ایران بوده است.

قطع همکاری دو شرکت آلمانی دویچه تلکام و دوویچه باهن

علاوه بر دوویچه باهن، شرکت آلمانی دویچه تلکام نیز تصمیم گرفته تا در پی تحریم‌های آمریکا از ایران خارج شود و به فعالیت‌های خود در ایران پایان دهد. دویچه تلکام قرار بود از طریق یکی از زیرمجموعه‌های خود به نام دیتیکان به شرکت‌های حوزه ارتباطات در ایران خدمات مشاوره ارائه دهد.


بیشتر بخوانید : لغو یک طرفه برجام توسط آمریکا ؛ تاریخچه‌ای از تحریم‌های آمریکا علیه ایران


سخنگوی شرکت دویچه تلکام در مورد قطع همکاری با ایران اعلام کرد که تا زمان تصمیم گیری به توقف فعالیت‌ها در ایران، فروش این شرکت در ایران به حدود ۳۰۰ هزار یورو رسیده بود.

موضوع مهمی که در آخر باید به آن اشاره کرد این است که اتحادیه اروپا اعلام کرده که قصد دارد برای حفظ برجام همکاری با تهران را ادامه دهد و از شرکت‌های اروپایی نیز خواسته تا با ایران تجارت کنند. اما کارشناسان در این مورد اعلام کرده‌اند که مقامات اروپایی قدرت عمل زیادی برای تشویق شرکت‌های بزرگ چند ملیتی به ادامه فعالیت در ایران ندارند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: farsnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر