;
coinex

اختلاف قیمت میلیونی خودروها از کارخانه تا بازار؛ نظارتی بر بازار صورت نمی‌گیرد!

رئیس نمایشگاه داران خودرو، از اختلاف قیمت میلیونی خودروها از کارخانه تا بازار خبر داد. اختلاف قیمت تعدادی از خودروها به 50 میلیون هم رسیده است.

به گزارش تکراتو، سعید موتمنی در مورد اختلاف قیمت میلیونی خودروها از کارخانه تا بازار سخن گفته است. وی اعلام نمود که اختلاف قیمت در خودروهای زیر 30 میلیون، 13 میلیون تومان و در خودروهای 30 تا 45 میلیون تومانی اختلاف قیمت به 20 تا 40 میلیون رسیده است و این اصلا منطقی نیست. به گفته وی هیچ نظارتی بر بازار خودرو انجام نمی‌شود و قیمت‌ها سلیقه‌ای تعیین می‌شوند.


بیشتر بخوایند: تصویب واردات قطعات خودرو با ارز ۴۲۰۰ تومانی


اختلاف قیمت میلیونی خودروها از کارخانه تا بازار

موتمنی در ادامه اعلام کرد که متأسفانه برخی نمایندگی‌ها نیز محصولات خود را با قیمت آزاد به بازار عرضه می‌کنند. وی افزود که هیچ نظارتی بر عملکرد شرکت‌ها و نمایندگی‌ها وجود ندارد و آنها به دلخواه خودروی خود را قیمت گذاری کرده و به بازار عرضه می‌کنند.

موتمنی همچنین اعلام کرد که در قیمت خودروهای بالای 45 میلیون تومان نیز اختلاف قیمت 39 تا 50 میلیون تومانی مشاهده می‌شود.

وی در ادامه دلالان و واسطه‌گران را یکه‌تاز بازار دانست و تصریح کرد که قرار بود با فروش خودروسازان اوضاع بازار ساماندهی پیدا کند اما تحویل‌های بلندمدت و فروش‌های محدود باعث شده قیمت‌ها در بازار افزایش یابد و بازار خودرو به شدت دچار مشکل شود.

وی بیشترین افزایش قیمت را مربوط به خودروهای استپ وی، پژو 207 ، پارس اتوماتیک و هایما s7 دانست و علت این امر را افزایش تقاضا برای آنها اعلام کرد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: iranjib

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر