;
coinex

نمایشگر آیفون های آینده اپل باتری کمتری مصرف خواهند کرد

زمانی که صحبت از مصرف باتری به میان می‌آید، صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند یکی از بزرگترین مجرمان در این زمینه هستند. به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد تا با بکارگیری تکنولوژی خاصی، مصرف باتری نمایشگر آیفون های بعدی خود را به حداقل برساند.

معمولا یکی از پرمصرف‌ترین قطعات در گوشی های هوشمند که انرژی باتری را تخلیه می‌کند، نمایشگر آنهاست. به همین دلیل به تازگی شاهد استفاده بیشتر از نمایشگرهای اولد در این دستگاه‌ها هستیم.

اولد (OLED) یک ماده ارگانیک است که تنها با عبور جریان از خودش، نور ساطع می‌کند. برخلاف پنل های LCD که نور پس زمینه دارند؛ در صفحه‌نمایش‌های OLED پیکسل‌ها همیشه خاموش هستند، مگر زمانی که جریان الکتریسیته از هریک از پیکسل‌های این پنل عبور کند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به مطلب زیر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: توضیحی درباره انواع صفحه نمایش و رزولوشن نمایشگر موبایل

اما به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد یک گام جلوتر برود. در گزارشی که به تازگی از IHS Markit منتشر شده است، اپل می‌تواند در ساخت نمایشگر آیفون های بعدی خود از تکنولوژی ساخت LTPS TFT که معمولا در ساخت پنل های آمولد استفاده می‌شود، به سمت تکنولوژی LTPO حرکت کند. این کار در تئوری به معنای کاهش مصرف باتری نمایشگر بین 5 تا 15 درصد است.

نویسنده این مقاله تحلیلی در ادامه به دلایلی اشاره می‌کند که اپل را به سمت ثبت پتنت‌هایی در ارتباط با این تکنولوژی سوق داده است. یکی از مهمترین دلایل اپل که برای توسعه این فناوری ذکر می‌شود، همکاری با شرکت‌های رقیبی همچون سامسونگ و ال جی در ساخت صفحه نمایش گوشی‌های آیفون است.


بیشتر بخوانید: بهترین نمایشگر گوشی ؛ صفحه نمایش گلکسی نوت ۹ رکوردها را جابجا کرد


IHS معتقد است که اپل با ساخت نمایشگرهای جدید خود می‌تواند از یکسو هزینه‌های مربوط به ساخت قطعات آیفون های خود را کاهش داده و از سوی دیگر کنترل بیشتری بر زنجیره عرضه و تولیدکنندگان خود داشته باشد. از طرف دیگر، کوپرتینویی ها با توسعه این فناوری می‌توانند محصولات بهتری تولید کنند و مهمتر از همه، از وابستگی به شرکت‌های رقیبی همچون سامسونگ رهایی یابند.

هنوز مشخص نیست که اپل چه زمانی از این تکنولوژی برای ساخت صفحه نمایش آیفون های خود استفاده خواهد کرد، اما مسلما قبل از آنکه این فناوری بتواند به تولید انبوه برسد، باید چالش های تکنولوژیکی پیش رو، از میان برداشته شود. پس دوست‌داران اپل در حال حاضر باید برای دیدن چنین فناوری اندکی صبر کنند.

اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر