;
coinex

میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی را آنلاین نظارت کنید

امکان نظارت بر میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی به صورت آنلاین فراهم شد. پس از فراهم شدن امکان ثبت شکایت، امکان نظارت نیز فراهم شده است.

به گزارش تکراتو، سامانه برخط نمایش اندازه‌گیری‌های میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی نیز ایجاد خواهد شد. با توجه به پروانه‌های واگذارشده به اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نسبت به پاسخگویی به شکایات مردم از تشعشعات آنتن‌های اپراتورهای یادشده اقدام می‌کند.


بیشتر بخوانید : تاثیرات امواج موبایل ؛ قانون حفاظت در برابر اشعه چیست؟


اندازه گیری میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی

فرآیند اندازه گیری میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی مانند ثبت شکایت در سامانه شکایات سازمان توسط افراد حقیقی یا حقوقی است. پس از بررسی شکایت و انجام اندازه‌گیری‌های لازم توسط اپراتورها یا اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مربوطه و اعلام نظر سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان متولی تشعشعات در کشور، نتایج اندازه‌گیری مشخص می‌شود.

محمدجواد آذری جهرمی امروز در مورد اندازه گیری میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی در توییتر خود اعلام کرد:

یکی از وظایف سازمان تنظیم مقررات، اندازه‌گیری سطح تَجمُّعی تشعشعات رادیویی در کشور است تا نظارت دقیقی بر رعایت استانداردها صورت پذیرد. همانگونه که قول داده بودم، سامانه برخط نمایش این اندازه‌گیری‌ها، در هفته دولت، توسط سازمان تنظیم مقررات رونمایی خواهد شد.

پیش از این از طرف نهادهای مسوول بارها اعلام شده بود که تشعشعات پرتوهای رادیویی کمتر از میزان استاندارد تعیین‌شده است، با این وجود شهروندان درصورت نگرانی از نصب دکل‌های اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس می‌توانند شکایت خود را ثبت کنند تا اندازه‌گیری‌های لازم انجام و نتایج آن اعلام شود.


بیشتر بخوانید: اعلام شکایت از نصب آنتن‌های موبایل ؛ بررسی تشعشعات آنتن‌ها


نحوه ثبت شکایت در مورد میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی

نحوه و مراحل ثبت شکایت از تشعشعات آنتن‌های تلفن همراه و وایمکس به این صورت است که ابتدا باید برای ثبت شکایت در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با آدرس www.cra.ir به شاخه پاسخگویی به شکایات مراجعه کرده و اطلاعات خواسته شده را در بخش شکایت ثبت کرد و کد رهگیری دریافت نمود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر