;
coinex

مانیتور CJG5 گیمینگ ؛ معرفی جدیدترین نمایشگر خمیده مخصوص بازی سامسونگ

شرکت سامسونگ از جدیدترین نمایشگر مخصوص بازی خود با نام CJG5 رونمایی کرد. این نمایشگر خمیده گیمینگ که تجربه جدیدی از بازی را برای شما فراهم می‌کند که در ادامه به معرفی و مرور مشخصات فنی آن خواهیم پرداخت.

سامسونگ را در حال حاضر می‌توان از ابرقدرت‌های دنیا تلویزیون و مانیتور قلمداد کرد. این شرکت سال گذشته با معرفی نمایشگر C49HG90 عنوان بزرگ‌ترین نمایشگر مخصوص بازی جهان را به خود اختصاص داد که در نوشته “بزرگترین مانیتور گیمینگ جهان ؛ تجربه بی‌نظیر بازی در مانیتور C49HG90 سامسونگ” به معرفی آن پرداختیم. در مطلب “اختصاصی تکراتو: بررسی بزرگترین مانیتور گیمینگ جهان ؛ نمایشگر 49 اینچی C49HG90 سامسونگ” نیز تجربه استفاده از این نمایشگر بسیار بزرگ و فوق عریض 49 اینچی را با شما به اشتراک گذاشتیم. این شرکت از نمایشگر مخصوص بازی جدید خود در نمایشگاه گیمزکام 2018 رونمایی نموده که در این نوشته به مرور مشخصات فنی آن خواهیم پرداخت.

مانیتور CJG5 سامسونگ

شرکت سامسونگ الکترونیکس از جدیدترین مانیتور خمیده گیمینگ خود به نام CJG5 در نمایشگاه بازی‌های گیمزکام ۲۰۱۸ (Gamescom 2018) رونمایی کرد. سری جدید مانیتورهای سامسونگ مجهز به منطقه دید فوق عریض هستند که با شعار «دید بازتر، برد بیشتر» در این نمایشگاه در شهر کلن آلمان رونمایی شدند. این نمایشگاه بزرگترین رخداد بازی در جهان است که بصورت سالانه و با حضور بیش از ۳۵۰ شرکت از ۵۰ کشور جهان برگزار می‌شود.

مانیتور CJG5 گیمینگ ؛ معرفی جدیدترین نمایشگر خمیده مخصوص بازی سامسونگ

مانیتور CJG5 در دو نسخه ۳۲ و ۲۷ اینچی عرضه شده و مجهز به فناوری‌های پشرفته دنیای بازی شامل رزولوشن بالای WQHD، نمایشگر منحنی، نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی و نرخ کنتراست بالا است. این مانیتور بدون حاشیه که در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۸ بصورت تجاری به بازار عرضه خواهد شد امکان تجربه‌ای روان و فراگیر از بازی را برای شما فراهم می‌کند. سئوگی کیم معاون مدیر بخش نمایشگرهای سامسونگ می‌گوید «به دلیل افزایش شدید تقاضا برای مانیتورهای گیمینگ، ما به دنبال این بودیم که مجموعه‌‌ای از مانیتورهای گیمینگ را با قیمت‌های رقابتی عرضه کنیم تا تعداد بیشتری از کاربران بتوانند از فناوری‌های روز استفاده کنند. ما با تخصص فنی که حاصل سال‌ها تجربه ماست، تلاش می‌کنیم قابلیت‌های گیمینگ مانند رزولوشن WQHD و ۱۴۴ هرتز را توسعه دهیم زیرا بسیار مورد توجه بازار عمده قرار خواهد گرفت».

مشخصات مانیتور CJG5

مانیتور CJG5 دارای رزولوشن WQHD یا ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ است که تا چهار برابر بیشتر از رزولوشن HD است. این سیستم تصاویری دقیق و واقعی را با رنگ مشکی تیره‌تر و سفید روشن‌تر در کنار رنگ‌های براق‌تر با کنتراست بالای ۳۰۰۰:۱ پیش چشم اهالی بازی قرار می‌دهد. این مانیتور دارای صفحه VA منحنی با سه وجه بدون حاشیه است که فراگیرترین تجربه گیمینگ را برای فرد فراهم کرده و در عین حال میزان خستگی چشم را به حداقل می‌رساند. انحنای 1800R این مانیتور باعث کمترین تغییر در نقطه تمرکز چشم فرد شده در نتیجه مانع خستگی چشم می‌شود. مانیتور CJG5 با شبیه‌سازی دید واقعی انسان به کاربر کمک می‌کند تا در زمان بازی، حتی پس از مدت‌های طولانی، بتواند نقطه تمرکز چشم خود را خیلی سریع تغییر دهد.

مانیتور CJG5 گیمینگ ؛ معرفی جدیدترین نمایشگر خمیده مخصوص بازی سامسونگ

سامسونگ همچنین در همکاری با شرکت‌هایی مانند یوبیسافت، PUBG، وارنر بروس، دیپ سیلور، اسکور انیکس و لاجیتک قصد دارد مجموعه‌ای از بازی‌ها را برای مانیتورهای گیمینگ خود از جمله مانیتور CJG5 عرضه کند. پائولو گومز، مدیر استودیوی بیگ‌مون شرکت دیپ‌سیلور می‌گوید «ما از همکاری با سامسونگ برای عرضه بازی Daker 18 در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۸ بسیار خوشحالیم. بزرگ‌ترین مانیتور گیمینگ QLED جهان یعنی مدل CHG90 با اندازه ۴۹ اینچی و صفحه فوق عریض به ما امکان داد تا بتوانیم زیبایی جهان بازی Daker 18 را به گیمرها نشان دهیم. این صحنه‌ها بر اساس مناظر طبیعی پرو، بولیوی و آرژانتین و با بالاترین کیفیت طراحی شده‌اند».

قابلیت‌ها و مشخصات فنی نمایشگر CJG5 گیمینگ سامسونگ

مدل CJG5
اندازه ۲۷ و ۳۲ اینچ
طراحی نمایشگر خمیده
رنگ  نقره‌ای تیره
رزولوشن ۱۴۴۰ * ۲۵۶۰
نسبت تصویر ۱۶:۰۹‍
انحنا R۱۸۰۰
نوع پانل VA خمیده
روشنایی cd/m2 ۳۰۰
زاویه دید  ۱۷۸ (افقی)/ ۱۷۸ (عمودی)
نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتز
نسبت کنتراست ۳۰۰۰:۱
زمان واکنش ۴ میلی‌ثانیه (GTG)
سیگنال ورودی ۲ ورودی HDMI (1x 2.0, 1x 1.4)، یک ورودی DP 1.2، هدفون

بیشتر بخوانید:

گالری تصاویر نمایشگر گیمینگ CJG5 سامسونگ

 

منبع: Samsung

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر