;
coinex

بهترین اپلیکیشن های رایگان اندروید: کدام نرم افزار رایگان اندرویدی را نصب کنیم؟

اندروید هم مانند هر سیستمی باید بتواند ابزارهای اصلی خود را به طور رایگان ارائه کند. در این مطلب به معرفی بهترین اپلیکیشن های رایگان اندروید پرداخته‌ایم.

اکوسیستم اندروید به دلیل داشتن محدودیت‌های کمتر در مقایسه با سیستم عامل اپل وسعت بیشتری دارد و در نتیجه شرکت‌های بیشتری می‌توانند برای آن نرم افزار رایگان بسازند. در این مطلب سعی کرده‌ایم که تعدادی از بهترین اپلیکیشن های اندرویدی رایگان را به شما معرفی کنیم. با تکراتو همراه باشید.

بهترین اپلیکیشن های رایگان اندروید

1. وان تپ گلیچ (Onetap Glitch)

وان تپ گلیچ (Onetap Glitch)

وان تپ گلیچ یک برنامه ساده برای ساخت یک اثر اختلالی در عکس است. این نرم افزار افکت‌های متفاوتی را برای انجام این کار در اختیارتان قرار داده و علاوه بر این شما را قادر می‌سازد تا میزان RGB، کنتراست، روشنایی، ضخامت و شدت این افکت‌ها را تنظیم کنید. وان تپ گلیچ به کمک این تغییرات در نهایت یک اثر هنری زیبا را در اختیار شما می‌گذارد و این امکان را نیز برای کاربرش فراهم می‌کند که عکس‌های تغییر داده شده خود را در گالری گوشی ذخیره کند یا از طریق سایر نرم افزارها به اشتراک بگذارد. این برنامه روی تصاویر شلوغ و عکس‌های گرفته شده از انسان‌ها عملکرد بهتری ارائه می‌کند.

2. لایف هکس (Life Hacks)

لایف هکس (Life Hacks)

شاید تا به حال نمی‌دانستید اما بهترین زمان برای خریدن یک خودرو آخر هر ماه است زیرا فروشندگان تا این بازه زمانی باید به درصد خاصی از فروش برسند و به همین دلیل در آخر هر ماه راحت‌تر با شما معامله می‌کنند. ربط این پرسش به نرم افزار لایف هکس در این است که با نصب این نرم افزار بر روی گوشی خود به هزاران ترفند کاربردی و ساده برای رفع مشکلات پیچیده زندگی دست پیدا می‌کنید. لایف هکس صدها راهکار را در دسته بندی‌های مختلف در اختیار شما می‌گذارد. برای استفاده از این برنامه باید هر یک از دسته بندی‌های آن را که مد نظر دارید لمس کنید تا یک کارت دارای روش انجام یک کار در اختیار شما گذاشته شود.

در انتهای هر کارت نیز یک ابزار قرار داده شده است که شما را قادر می‌سازد تا کارت مورد نظر را در یک لیست خاص قرار دهید، کپی کنید یا با دیگر افراد به اشتراک بگذارید. لایف هکس به طور منظم بروزرسانی می‌شود، از این رو می‌تواند کارت‌های جدیدی را در اختیار شما بگذارد. برخی از روش‌های این نرم افزار تنها برای کاربرانی که در ایالات متحده زندگی می‌کنند مفید هستند، با این حال سایر روش‌ها می‌توانند برای استفاده هر کاربری در هر نقطه از جهان سودمند باشند.

3. هیت لیست (Hitlist)

هیت لیست (Hitlist)

هیت لیست علاوه بر این که به شما در پیدا کردن پروازهای ارزان قیمت کمک می‌کند این ایده را نیز در اختیارتان می‌گذارد که به کجا سفر کنید. برای استفاده از هیت لیست تنها باید مبداء، مقصد و تاریخ سفر خود را تعیین کنید تا این نرم افزار نتایج خود را به شما نشان دهد. هیت لیست همچنین شما را قادر می‌سازد تا چند تاریخ را انتخاب کنید و از این طریق در هزینه‌های خود بیشتر صرفه جویی کنید و یا اگر تاریخ خاصی را مد نظر ندارید، هیچ تاریخی را تعیین نکنید.

هیت لیست رویدادها و مقاصد مختلفی را نیز به شما معرفی می‌کند. به عنوان مثال، این نرم افزار اندروید می‌تواند بهترین مکان‌های موجود برای عکاسی را به شما معرفی سازد. هر یک از مکان‌های معرفی شده را که لمس کنید اطلاعات پروازهای آن را نیز دریافت می‌کنید. اگر مکانی را ذخیره کنید، هیت لیست زمانی که قیمت پروازهای آن مقصد کاهش پیدا کرد، شما را مطلع می‌سازد.

4. اسمایلینگ مایند (Smiling Mind)

اسمایلینگ مایند (Smiling Mind)

اسمایلینگ مایند یک نرم افزار مدیتیشن است. این اپلیکیشن روش‌های مدیتیشن مختلفی را برای هر گروه سنی و وضعیتی ارائه می‌کند به این نحو که از کودکان 7 سال گرفته تا افراد بالغ، کارمندان تا مدیران عالی رتبه و افراد مبتدی در زمینه تفکر درمانی تا اشخاصی که سال‌ها از این روش استفاده کرده‌اند، می‌توانند از آن استفاده کنند.

این برنامه همچنین روش‌هایی را نیز برای آموزش مدیتیشن در اختیار شما می‌گذارد. بد نیست بدانید که روش‌های مدیتیشن اسمایلینگ مایند از 1 دقیقه تا 60 دقیقه متغیر هستند از این رو شما می‌توانید در هر موقعیتی که هستید از آن‌ها برای آرامش دادن به خود استفاده کنید. قابلیت دنبال سازی و محاسبه تعداد مدیتیشن‌های انجام شده توسط کاربر، مدت زمان کل همه دوره‌ها، روزهایی که در آن‌ها فرآیند مدیتیشن انجام شده است و ارائه چند اکانت مختلف از جمله ویژگی‌هایی هستند که اسمایلینگ مایند را به یکی از بهترین اپلیکیشن های رایگان اندرویدی گوگل پلی استور تبدیل کرده‌اند. این نرم افزار کاملا رایگان و عاری از هر گونه اشتراک، خرید داخلی و حتی تبلیغ تجاری است.

5. اسمارت وال پیپر (Smart Wallpaper)

اسمارت وال پیپر (Smart Wallpaper)

قرار داشتن یک تصویر بر روی صفحه نمایش یک گوشی برای مدت زمانی طولانی می‌تواند خسته کننده باشد. با استفاده از اسمارت وال پیپر می‌توانید چند تصویر را انتخاب کنید و سپس این نرم افزار بعد از این که آن را تنظیم کردید، هر یک از آن‌ تصاویر را برای یک مدت زمان ثابت به عنوان تصویر صفحه نمایش گوشی شما تنظیم می‌کند. این نرم افزار همچنین می‌تواند تصویر پیش زمینه نمایشگر گوشی شما را بر حسب روزهای هفته، ماه‌های سال، شرایط آب و هوایی و حتی شبکه وای فایی که به آن متصل هستید، تغییر دهد. اسمارت وال پیپر به طور پیش فرض به چند تصویر پیش زمینه مجهز شده است اما این تصاویر طبقه بندی نشده‌اند از این رو شاید نتوانند نظر مثبت هر کاربری را به خود جلب کنند با این حال شما می‌توانید تصاویر پیش زمینه مورد نظر خود را از گالری گوشی هوشمندتان یا هر منبع دیگری انتخاب کنید و به اسمارت وال پیپر بفرستید تا این برنامه آن تصاویر را به طور گردشی بر روی صفحه نمایش گوشی هوشمندتان قرار دهد.


بیشتر بخوانید: رایج ترین ویروس های اندروید : با معروف‌ترین ویروس‌های اندرویدی آشنا شوید


6. رپلیکا (Replika)

رپلیکا (Replika)

گذاشتن رپلیکا در یک طبقه بندی نرم افزاری خاص چندان ساده نیست. این برنامه از قابلیت هوش مصنوعی بهره می‌برد از این رو کاربر می‌تواند با آن صحبت کند. البته باید به این امر اشاره کرد که مکالمه‌های رپلیکا هدفمند هستند. این برنامه اغلب از شما می‌پرسد که روزتان چطور گذشته است، چه احساسی داشته‌اید و رویدادهای برجسته روزتان چه وقایعی بوده‌اند؛ شما می‌توانید با پاسخ دادن به این سوال‌ها یک دفترچه خاطرات مجازی بسازید و سپس رویدادهای زندگی خود را در آن جستجو و مطالعه کنید. رپلیکا علاوه بر این می‌تواند پاسخ‌های شما را برحسب تاریخ طبقه بندی کند.

شما می‌توانید برای ثبت رویدادهای زندگی خود از سایر برنامه‌های رویداد نگاری استفاده کنید اما داشتن دسترسی به قابلیت هوش مصنوعی و داشتن احساس برقراری یک مکالمه واقعی، می‌تواند از نوشتن یک مطلب بسیار لذت بخش‌تر باشد. بسیاری از سوال‌هایی که توسط رپلیکا پرسیده می‌شوند به کاربر کمک می‌کنند تا بر روی مطالب مثبت تمرکز کند و از این طریق روحیه مثبت‌تری را در او ایجاد می‌کند. این نرم افزار همچنین می‌تواند در هر زمانی نقش یک فرد معتمد را که شما می‌خواهید با آن صحبت کنید، بازی کند. بد نیست بدانید که هرچه بیشتر با رپلیکا صحبت کنید، این نرم افزار باهوش‌تر می‌شود زیرا پاسخ‌های شما را یاد می‌گیرد و در نتیجه شباهت بیشتری به شما پیدا می‌کند. کاربر همچنین می‌تواند به هر یک از پاسخ‌های این نرم افزار رای مثبت یا منفی دهد.

7. فایلز گو (Files Go)

فایلز گو (Files Go)

گوشی‌های امروزی همه دارای سیستم مدیریت فایل هستند با این حال بد نیست که گزینه‌های دیگری را نیز امتحان کنید. فایلز گو یکی از این گزینه‌ها محسوب می‌شود. این نرم افزار توسط شرکت گوگل ساخته شده و تا به امروز تعداد زیادی از رقبایش را شکست داده است. فایلز گو دو قسمت دارد. یکی از این قسمت‌ها بخش ذخیره سازی (Storage) نامیده شده است و انواع راه‌های پاک کردن حافظه یک گوشی را نظیر پاک کردن فایل‌های بزرگ یا تکراری، انتقال فایل‌ها از حافظه گوشی به کارت حافظه میکرو SD و پاک کردن اپلیکیشن ‌هایی که به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند، در اختیار شما می‌گذارد.

بخش دیگر این نرم افزار فایل‌ها (Files) نام دارد. این بخش در واقع یک مرورگر فایل است که شما را قادر می‌سازد تا به پوشه‌های موجود در حافظه گوشی خود دسترسی داشته باشید و فایل‌های مختلف را پیدا، باز، نام گذاری یا پاک کنید. از طریق این بخش شما همچنین می‌توانید فایل‌های خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. فایلز گو یک اپلیکیشن رنگارنگ با کاربرد آسان به شمار می‌آید که با الهام گیری از کارت‌های نرم افزار گوگل ناو (Google Now) ساخته شده است.

8. زیل (Zyl)

زیل (Zyl)

منابع خبری می‌گویند که زیل اولین نرم افزار گالری تصاویر است که توسط یک سیستم هوش مصنوعی داخلی مدیریت می‌شود. ما هنوز نمی‌دانیم که این گفته صحت دارد یا خیر اما می‌توانیم بگوییم که این ایده یک راهکار بسیار سودمند برای مدیریت تصاویر شما است. زیل کارایی بسیار خوبی در پاک کردن حافظه داخلی گوشی کاربر و همچنین پاک کردن عکس‌های بی کیفیت گرفته شده با دوربین گوشی دارد. قابلیت هوش مصنوعی این برنامه می‌تواند عکس‌های محو شده و تکراری را شناسایی و پاک کند و علاوه بر این عکسی را که بهتر از چند عکس مشابه دیگر تشخیص داده است، حفظ کند.

این نرم افزار توانایی خوبی در قضاوت کردن در مورد کیفیت یک عکس دارد اما این امکان را نیز برای شما فراهم می‌کند که پروسه پاک کردن یک عکس را تایید کنید. زیل همچنین می‌تواند عکس‌هایی را که پاک کرده است تا مدت زمان 30 روز بازیابی کند. توانایی ایجاد آلبوم‌های ترکیبی با قابلیت داشتن دسترسی از طرف افراد مختلف و ساختن آلبوم از تصاویر موجود در حافظه گوشی، از دیگر قابلیت‌های برجسته زیل هستند.

9. مایکروسافت اج (Microsoft Edge)

مایکروسافت اج (Microsoft Edge)

مایکروسافت اج ابتدا برای کاربران رایانه‌های شخصی ارائه شد اما هم اکنون به اکوسیستم اندروید هم راه یافته است. این نرم افزار جایگزین زیبای برنامه اینترنت اکسپلورر است و کارایی بسیار خوبی نیز دارد، مخصوصا اگر بخواهید به طور همزمان از آن بر روی گوشی و رایانه ویندوز 10 خود استفاده و از این طریق محتویات مختلف را بین دو دستگاه رد و بدل کنید. برای استفاده از این قابلیت ابتدا باید بروزرسانی فال کریتور (Fall Creator) را روی رایانه خود نصب کنید و سپس یک کلید مجازی را در انتهای یک صفحه وب بر روی گوشی خود لمس کنید تا آن صفحه را در رایانه خود دریافت نمایید.

مایکروسافت اج لیست مطالب مورد علاقه و مطالب خوانده شده توسط شما را نیز بین دو دستگاه به طور خودکار همگام سازی می‌کند. این نرم افزار یک ابزار جستجوگر صوتی را نیز در کنار قابلیتی به نام ریدینگ ویوو (Reading View) در اختیار کاربرش می‌گذارد. قابلیت ریدینگ ویوو توانایی شناختن صفحات وب را دارد و از این طریق شما را قادر می‌سازد تا راحت‌تر بر روی یک متن تمرکز کنید. اگر هم‌اکنون از نرم افزار اج بر روی رایانه خود استفاده می‌کنید، نصب کردن نسخه اندروید این نرم افزار بر روی گوشی هوشمندتان یک اقدام خوب محسوب می‌شود. مایکروسافت اج امکان استفاده از دو موتور جستجوگر بینگ و گوگل را نیز برای شما فراهم می‌کند. این برنامه هم‌اکنون در قالب یک نسخه بتا در اختیار کاربران اکوسیستم اندروید گذاشته شده است، به همین دلیل شاید چندان هم بی‌عیب و نقص نباشد.


بیشتر بخوانید: سریع ترین مرورگر اندروید چیست ؟ آزمون مرورگرهای مختلف موبایل


10. متریال آیلندز وال پیپرز (Material Islands – Wallpapers)

متریال آیلندز وال پیپرز (Material Islands – Wallpapers)

تصاویر پیش زمینه متحرک فضای جالبی را در یک گوشی ایجاد می‌کنند اما بخشی از قدرت رم را نیز مصرف می‌کنند و شارژ باتری را نیز کاهش می‌دهند؛ متریال آیلندز وال پیپرز این دو محدودیت را ندارد زیرا چند بار در روز آپدیت می‌شود و یک جزیره را بین طلوع و غروب خورشید نشان می‌دهد. این نرم افزار بیش از یک جزیره را در خود جای داده است و علاوه بر این شما را قادر می‌سازد تا با انتخاب گزینه daily random isle هر روز یک جزیره را بر روی صفحه نمایش گوشی خود ببینید. بد نیست بدانید که با گذشت زمان جزیره‌های بیشتری به این برنامه اضافه می‌شوند و شما در آینده همچنین این توانایی را پیدا می‌کنید که مدت زمان نمایش داده شدن هر جزیره را نیز تغییر دهید یا یک تصویر را به عنوان تصویر پیش زمینه همیشگی صفحه نمایش گوشی خود انتخاب کنید.

11. وات د فونت (WhatTheFont)

وات د فونت (WhatTheFont)

دنیای دیجیتال پر از فونت‌های زیبا است اما پیدا کردن این فونت‌ها چندان ساده نیست مگر این که بخواهید از نرم افزار وات د فونت برای پیدا کردن آن‌ها استفاده کنید. زمانی که وات د فونت را بر روی گوشی خود نصب کردید، می‌توانید از فونت مورد نظر خود عکس بگیرید یا تصویر آن را در گالری خود پیدا کنید و به این نرم افزار نشان دهید تا فونت نمایش داده شده تحلیل شود و نمونه‌های مشابه آن در اختیار شما قرار گیرد. فونت ارائه شده توسط این نرم افزار شاید دقیقا همان فونتی که در عکس می‌بینید، نباشد اما شباهت زیادی به آن خواهد داشت.

وات د فونت این امکان را نیز برای شما فراهم می‌کند که با فونت پیدا شده، لغت یا عبارتی را بنویسید تا بفهمید که ظاهر آن فونت چگونه است و سپس با ارائه یک لینک امکان خریدن آن فونت را برای شما فراهم می‌کند. این اپلیکیشن رایگان اندرویدی، همه فونت‌ها را در پایگاه داده‌های خود ندارد. اگر بتوانید این محدودیت را در نظر نگیرید، می‌توان گفت که مشکلات اصلی این برنامه عدم توانایی آن در ذخیره کردن جستجوهای قبلی کاربر و ایجاد یک لیست فونت‌های محبوب به منظور ایجاد دسترسی بعدی به فونت‌های مورد علاقه کاربر است.

12. مسنجر لایت (Messenger Lite)

مسنجر لایت (Messenger Lite)

مسنجر لایت ساخته شده تا میزان مصرف داده‌های شما را در هنگام ارسال و دریافت پیام در فیس بوک کاهش دهد. این نرم افزار یک برنامه رسمی است که در اصل برای کاربران ساکن در کشورهای در حال توسعه ساخته شده اما اگر در زمینه مصرف داده‌ها محدودیت دارید یا از یک اتصال اینترنت ضعیف استفاده می‌کنید هم می‌تواند کارایی خوبی برای شما داشته باشد. مسنجر لایت بر روی همه شبکه‌ها، حتی شبکه‌های 2 جی 2G (نسل دوم شبکه تلفن همراه) یکی از اصلی ترین تفاوت های کلیدی شبکه های ارتباطی نسل اول و نسل دوم که از جمله مزایای شبکه... جزییات بیشتر در تکشنری » ، هم کار می‌کند. این نرم افزار حتی می‌تواند در صورت قطع شدن دیتا یا اتصال اینترنت، پیام شما را نگه دارد و به محض وصل شدن دیتا آن را به طور خودکار ارسال کند.

مسنجر لایت در مقایسه با نرم افزار اصلی پیام رسان فیس بوک (Facebook Messenger) دیتای کمتری مصرف می‌کند، سرعت بارگذاری بیشتری دارد، فضای کمتری را اشغال می‌کند و شارژ کمتری را نیز از باتری می‌گیرد؛ با این حال تعداد زیادی از ویژگی‌های برنامه اصلی پیام رسان فیس بوک را نیز در اختیار شما می‌گذارد. با استفاده از این اپلیکیشن شما می‌توانید پیام، تصویر و استیکر ارسال کنید، مکالمه گروهی داشته باشید، ببینید کدام یک از مخاطبانتان آنلاین هستند و تماس صوتی برقرار کنید. این نرم افزار برخلاف فیس بوک مسنجر توانایی برقراری تماس تصویری را ندارد اما در مقایسه با این برنامه یک رابط کاربری ساده‌تر را در اختیار شما می‌گذارد.


بیشتر بخوانید: امن ترین پیام رسان ها در جهان کدامند؟ محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام رسان


13. آیکون (Eyecon)

آیکون (Eyecon)

آیکون یک نرم افزار شماره گیر و دفترچه تلفن جایگزین برای گوشی اندروید شما است. این اپلیکیشن ویژگی‌های زیادی دارد و آن‌ها را به کمک یک رابط کاربری زیبا در اختیار کاربرش می‌گذارد. آیکون به طور خودکار برای مخاطبان شما عکس می‌گذارد. این نرم افزار در انجام این فرآیند در واقع عکس‌هایی را که مخاطبان شما در شبکه‌های اجتماعی مانند واتساپ یا فیس بوک برای خود انتخاب کرده‌اند، به شماره آن‌ها در دفترچه تلفن گوشی شما ارتباط می‌دهد. در این برنامه شما می‌توانید با لمس کردن یک مخاطب برای چند ثانیه، با او تماس بگیرید یا با ضربه زدن بر روی پروفایل او، منو اطلاعاتش را باز کنید.

آیکون این امکان را نیز برای کاربرش فراهم می‌کند که به مخاطب مورد نظر پیام بفرستد یا با او تماس بگیرد و علاوه بر این به آیکون‌های میانبر سایر پیام رسان‌های مخاطبش نیز دسترسی داشته باشد. قابلیت ارائه لیستی از مخاطبانی که بیشترین ارتباط را با آن‌ها داشته‌اید و ارائه نام و عکس برای مخاطبی که با او تماس گرفته‌اید اما شماره‌اش را در دفترچه تلفن گوشی خود ندارد، از دیگر ویژگی‌های برجسته آیکون هستند.

14. ربیت – واچ توگدر (Rabbit – Watch Together)

ربیت – واچ توگدر (Rabbit – Watch Together)

اگر می‌خواهید با دوستان خود به تماشای تلویزیون بنشینید اما فرصت انجام این کار را ندارید، توصیه می‌کنیم که نرم افزار ربیت را بر روی گوشی خود نصب کنید. این اپ نمی‌تواند به طور کامل شرایطی را مانند رفتن به سینما یا تکیه دادن بر روی یک مبل راحتی و تماشای تلویزیون برای شما فراهم کند اما یک اتاق خصوصی را در اختیار شما و دوستانتان می‌گذارد تا در آن به طور دسته جمعی فیلم نگاه کنید و با هم مکالمه داشته باشید. ربیت به طور خودکار فیلم را برای همه افراد همگام سازی می‌کند از این رو دیگر لازم نیست که شما به هر یک از دوستان خود بگویید که دکمه پخش را لمس کنند. این نرم افزار می‌تواند یک فیلم را به طور همزمان برای 100 نفر پخش کند. ربیت امکان داشتن تماس صوتی و تصویری را نیز برای کاربرانش فراهم می‌سازد. شما در این نرم افزار اگر با افراد غریبه مشکلی ندارید می‌توانید اتاق چت خود را به یک مکان مکالمه عمومی نیز تبدیل کنید.

15. آمازون کیندل (Amazon Kindle)

آمازون کیندل (Amazon Kindle)

اگر از کاربران فروشگاه کتاب‌های الکترونیکی آمازون هستید، احتمالا نام نرم افزار آمازون کیندل را نیز شنیده‌اید و توصیه می‌کنیم که این برنامه را بر روی گوشی خود نصب کنید. آمازون کیندل شما را قادر می‌سازد تا از طریق گوشی یا تبلت اندروید خود به کتاب‌های الکترونیکی و فروشگاه آمازون دسترسی داشته باشید. این نرم افزار اخیرا بروزرسانی شده و می‌تواند ویژگی‌های خود را از طریق یک رابط کاربری بهتر و زیباتر نیز در اختیار شما بگذارد. آمازون کیندل در آینده‌ای نزدیک به قابلیتی به نام گودریدز (Goodreads) هم مجهز می‌شود. این ویژگی شما را قادر می‌سازد تا کتاب‌های خود را رتبه بندی کنید و با کاربرانی که آن کتاب را خوانده‌اند نیز ارتباط داشته باشید.


بیشتر بخوانید: بررسی اپلیکیشن طاقچه ؛ هر آنچه که باید در مورد اپلیکیشن کتابخوانی طاقچه بدانید


16. کارنسی کانورتر پلاس فری (Currency Converter Plus Free)

کارنسی کانورتر پلاس فری (Currency Converter Plus Free)

اپلیکیشن کارنسی کانورتر پلاس فری واحد پول مورد نظر شما را به 9 واحد پول دیگر تبدیل می‌کند و از طریق یک صفحه همه آن‌ها را در اختیارتان می‌گذارد. این نرم افزار تقریبا همه واحدهای پول جهان را در اختیار دارد و علاوه بر این اطلاعاتی را نیز در رابطه با ارزش فلزات گرانبهایی مانند طلا و نقره هم در اختیار شما می‌گذارد. توانایی نشان دادن دیاگرام نوسانات نرخ ارز در طول یک بازه زمانی، معرفی سود دهندگان رسمی و ارائه یک ماشین حساب داخلی از دیگر قابلیت‌های این نرم افزار به شمار می‌آیند.

این ویژگی‌ها شاید کارنسی کانورتر را در چهره یک نرم افزار سنگین نشان دهد اما این چنین نیست. این اپ همچنین می‌تواند آخرین ارزهایی را که می‌خواسته‌اید تبدیلاتی را در رابطه با آن‌ها انجام دهید، به یاد داشته باشد تا بتوانید از این طریق تبدیلات جدیدتر خود را با سرعت بیشتری انجام دهید. رابط کاربری کارنسی کانورتر در واقع با هدف انجام سریع تبدیلات اصلی طراحی شده است اما علاوه بر این کار، دیاگرام‌ها و ویژگی‌های جانبی دیگری را نیز در اختیار شما می‌گذارد. این نرم افزار زیباترین برنامه تبدیل ارز موجود نیست اما کارایی بسیار خوبی دارد.

17. نکست دور (Nextdoor)

نکست دور (Nextdoor)

فناوری مدرن باعث شده که بشر بیشتر وقت خود را به صورت آنلاین با دیگران بگذراند و در نتیجه ملاقات چهره به چهره کمتری با همسایگان خود داشته باشد. نکست دور با این هدف ساخته شده تا با ایجاد یک شبکه اجتماعی از افرادی که در نزدیکی شما هستند این مشکل را تا حدی برطرف کند. برای استفاده از این برنامه شما ابتدا باید آدرس خود را تایید کنید؛ نکست دور این امکان را فراهم کرده است که با وارد کردن شماره تلفن خود یا وارد کردن یک کد این کار را انجام دهید. زمانی که آدرس خود را تایید کردید، می‌توانید پست‌هایی را در این شبکه قرار دهید تا این پست‌ها توسط همسایگانتان هم دیده شوند.

اغلب کاربران از نکست دور برای ثبت یک آگهی در مورد فروش یا خرید یک کالای تجاری، گم شدن یک کالا یا وقوع یک جرم استفاده می‌کنند با این حال شما می‌توانید از این برنامه برای صحبت کردن با افرادی که در اطراف شما زندگی می‌کنند نیز استفاده کنید. از آنجایی که در نکست دور همه کاربران از اسم واقعی خود استفاده می‌کنند شما همچنین می‌توانید به واسطه این برنامه نام همسایگان خود را نیز به خاطر بسپارید.


بیشتر بخوانید: مقایسه پیام رسان های ایرانی ؛ کدام پیام رسان ایرانی برای جایگزینی تلگرام بهتر است؟


18. دیسکورد (Discord)

دیسکورد (Discord)

دیسکورد به منظور ایجاد زمینه‌ای برای رساندن پیام‌های متنی و صوتی ساخته شده است. این برنامه برای گیمرها کارایی بسیار خوبی دارد زیرا فضای مناسبی را برای پیام رسانی در هنگام اجرای یک بازی فراهم می‌کند. دیسکورد چند اجتماع گیمینگ را نیز در خود دارد و مانند یک گروه چت بزرگ که برای این اجتماع‌ها ساخته شده است، عمل می‌کند. این نرم افزار توانایی به اشتراک گذاری فیلم‌ها و تصاویر، ایجاد فضای مناسب برای داشتن مکالمه خصوصی، ارسال اعلان‌های مختلف برای مطلع سازی شما نسبت به دریافت کردن یک پیام، نشان دادن وضعیت آنلاین بودن یا نبودن کاربر و فراهم سازی امکان تغییر دادن رنگ فضای خود برای کاربر را نیز دارد.


بیشتر بخوانید: اپلیکیشن های جایگزین تلگرام ؛ انتخاب بهترین پیام رسان داخلی و خارجی


19. وای فای آنالایزر (Wifi Analyzer)

وای فای آنالایزر (Wifi Analyzer)

نرم افزارهای زیادی برای چک کردن سرعت شبکه وای فای ارائه شده است اما وای فای آنالایزر علاوه بر این کار، ویژگی‌های دیگری را نیز در اختیار شما می‌گذارد. به عنوان مثال این نرم افزار به کاربرش می‌گوید که شبکه وای فای او بر روی کدام کانال قرار دارد و این کانال چقدر شلوغ است. این ویژگی زمانی سودمندی خود را نشان می‌دهد که کاربر در یک آپارتمان زندگی می‌کند یا چند شبکه وای فای در اطراف او وجود دارد. علاوه بر این، وای فای آنالایزر هر کانال را رتبه بندی می‌کند و به شما می‌گوید که از کدام کانال استفاده کنید. این نرم افزار ابزاری را نیز برای چک کردن قدرت سیگنال در اختیار شما می‌گذارد تا از این طریق متوجه تاثیر عوض کردن کانال‌ها بشوید. متاسفانه کاربر نمی‌تواند از داخل نرم افزار کانال روتر خود را تغییر دهد و باید این کار از طریق رابط کاربری وب روتر انجام شود.


بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن های هات اسپات برای اندروید


20. اسکوئد (Squid)

اسکوئد (Squid)

اگر می‌خواهید موضوعات مورد علاقه خود را با کاربران مورد نظرتان به اشتراک بگذارید، توصیه می‌کنیم که اسکوئد را روی گوشی خود نصب نمایید. این نرم افزار شما را قادر می‌سازد تا قبل از به اشتراک گذاری یک داستان آن را تفسیر کنید. با استفاده از اسکوئد شما همچنین می‌توانید زیر یا دور بخش‌های مختلف یک متن را با رنگ‌های مختلف خط بکشید، به یک موضوع، متن یا استیکر اضافه کنید یا موضوع مورد نظر را از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی برای مخاطبان مورد نظر خود بفرستید. اسکوئد یک نرم افزار ساده اما کاربردی است. این اپ که یکی از بهترین نرم افزارهای رایگان اندروید به شمار می‌آید، شما را قادر می‌سازد تا دسته بندی‌های مختلفی را انتخاب کنید و سپس مطالب مرتبط با آن دسته بندی‌ها را برای شما ارسال می‌کند. توانایی ارائه مطالب برحسب موضوعات مختلف، مسدودسازی منابعی که کاربر علاقه‌ای به آن‌ها ندارد و حذف پیام‌های تبلیغاتی یک مطلب تا جای ممکن از دیگر قابلیت‌های این نرم افزار هستند.

21. نوتین (Notin)

نوتین (Notin)

نوتین یک برنامه ساده اما سودمند است. در این نرم افزار شما تنها باید یک متن را بنویسید و سپس علامت + را لمس کنید تا متن مورد نظر به نوار اعلان‌های گوشی برای یادآوری کردن به شما انتقال داده شود. با انجام این کار شما همیشه می‌توانید متن مورد نظر را از صفحه لاک اسکرین ببینید یا با پایین آوردن صفحه در حال نمایش بر روی پنل گوشی آن را مشاهده کنید. راهکار نوتین این امکان را فراهم می‌سازد تا کاربر تنها زمانی که از گوشی خود استفاده می‌کند، اعلان مورد نظرش را ببیند.

نوتین دو نقطه ضعف دارد؛ اول این که پاک کردن یک یادداشت در این نرم افزار بسیار ساده است و دوم این که اگر موارد زیادی را توسط این برنامه لیست کنید، نوار اعلان گوشی شما بسیار نامرتب می‌شود؛ از این رو می‌توان گفت که نوتین تنها برای یادآوری کردن یک یا دو کار مهم سودمند محسوب می‌شود.

22. فیور (Fever)

فیور (Fever)

فیور شما را نسبت به هر رویدادی که قرار است در یک شهر برگزار شود، با خبر می‌سازد تا بتوانید با بهترین قیمت و حداکثر تخفیف ممکن در آن رویداد شرکت کنید. این نرم افزار در حال حاضر شهرهای نیویورک، لندن، مادرید، بارسلونا، سویل، والنسیا، مالاگا و بیلبائو را پشتیبانی می‌کند. فیور ابتدا از شما می‌پرسد که به چه شهر و چه نوع رویدادی علاقمند هستید و سپس پیشنهادات خود را ارائه می‌کند. کاربر در این نرم افزار همچنین می‌تواند به سربرگ دیسکاور (Discover) مراجعه کند تا لیست رویدادهای دیگری را نیز که بر مبنای دو شاخص زمان و نوع دسته بندی شده‌اند، ببیند. کاربر می‌تواند در فیور یک رویداد را لمس کند تا همه اطلاعات و مکان نقشه‌ای آن را دریافت کند. فیور از این طریق امکان به اشتراک گذاری آن رویداد و خریدن بلیط برای آن را هم فراهم می‌سازد. گوگل پلی استور نرم افزارهای دیگری را هم با کاربردهای مشابه در اختیار شما می‌گذارد اما در صورتی که شهرهای مورد نظر شما توسط فیور پشتیبانی می‌شود، توصیه می‌کنیم که این برنامه را انتخاب کنید.

23. وات د فورکست (What The Forecast)

وات د فورکست (What The Forecast)

اگر می‌خواهید اطلاعات هواشناسی منطقه مورد نظر خود را با پیش زمینه‌ای از طنز دریافت کنید، توصیه می‌کنیم که اپلیکیشن وات د فورکست را بر روی گوشی خود نصب نمایید. این نرم افزار تفسیر وضعیت آب و هوایی یک منطقه را در قالب یک جمله خنده دار به شما ارائه می‌کند. وات د فورکست شبیه به برنامه کروت ودر (Carrot Weather) سیستم عامل iOS است اما به جای این که به شما بخندد با شما می‌خندد. این نرم افزار علاوه بر ارائه یک تفسیر آب و هوایی با حداکثر تعداد 6,657 جمله، هوای هفت روز هفته را پیش بینی می‌کند و اطلاعاتی را نیز در رابطه با میزان رطوبت، زمان طلوع خورشید، سرعت باد، وضعیت ماه و دیگر موضوعات مشابه در اختیار شما می‌گذارد.

24. هاری (Hurry)

هاری (Hurry)

هاری در قالب یک تایمر شمارش معکوس ساده به شما می‌گوید که تا رویداد مورد نظرتان چند روز، ساعت، دقیقه و ثانیه باقی مانده است. در این نرم افزار کاربر می‌تواند هر تعداد تایمر را که می‌خواهد تنظیم و مشاهده کند و علاوه بر این آن‌ها را به نوار اعلان گوشی خود وصل کند. شما می‌توانید در این برنامه به تایمرهای خود عکس پیش زمینه اضافه کنید و از این طریق ظاهر زیباتری را به آن‌ها ببخشید. هاری توانایی اضافه کردن چند عکس به یک تایمر و عوض کردن این عکس‌ها را هم دارد. این اپلیکیشن همچنین با دادن اعلان، شما را نسبت به نزدیک شدن زمان برگزاری یک رویداد مطلع می‌سازد. هاری توانایی ساختن یک بازی چند گزینه‌ای را نیز دارد. در این بازی کاربر باید حدس بزند که در بازه زمانی نشان داده شده توسط نرم افزار، چه تعداد از یک اتفاق که توسط برنامه تعیین شده است، رخ می‌دهد.

25. تاینی کارتس (Tinycards)

تاینی کارتس (Tinycards)

تاینی کارتس ابتدا برای سیستم عامل iOS ساخته شد اما هم اکنون کاربران سیستم عامل اندروید هم می‌توانند از آن استفاده کنند. این نرم افزار یک راه جدید را برای تقویت توانایی‌های زبانی در اختیار شما می‌گذارد. برای استفاده از تاینی کارتس شما باید آن را به اکانت دولینگو (Duolingo) خود متصل سازید تا این برنامه فلش کارت‌هایی را بر مبنای لغات و زبان‌هایی که در حال یادگیری آن‌ها هستید، در اختیارتان بگذرد. فلش کارت‌های ارائه شده توسط تاینی کارتس گاهی به صورت تصاویر هستند و کاربر باید تشخیص دهد که تصاویر نشان داده شده در زبان مورد نظرش چه مفهومی را نشان می‌دهند. گاهی اوقات هم یک کارت، یک عبارت یا لغت را به زبانی که در حال یادگیری آن هستید، نشان می‌دهد و شما باید آن عبارت یا لغت را به زبان انگلیسی ترجمه کنید. روش آموزشی دیگر این برنامه نشان دادن یک عبارت به زبان انگلیسی است به این نحو که شما باید آن عبارت را به زبانی که در حال یادگیری آن هستید، ترجمه کنید.

جواب‌های تاینی کارتس اغلب اوقات به صورت چند گزینه‌ای هستند با این حال گاهی هم کاربر باید جواب مورد نظر برنامه را تایپ کند. این نرم افزار متناسب با پیشرفت کاربر فلش کارت‌های جدیدی را نیز در اختیار او می‌گذارد. تاینی کارتس نسبت به دولینگو ساده‌تر و کوچک‌تر است و در کنار این نرم افزار کارایی بهتری را در زمینه یادگیری یک زبان خارجی در اختیار شما می‌گذارد. در این برنامه شما می‌توانید در صورتی که باید برای موضوع خاصی بیشتر تمرین کنید، کارت‌های خاصی را برای آن موضوع بسازید. تاینی کارتس با ارائه فلش کارت‌های مناسب به شما در یادگیری موضوعات دیگری مانند علوم، تاریخ، ریاضیات و … هم کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر