;
coinex

حمله پهپاد یمنی به فرودگاه دبی ؛ امارات تکذیب می‌کند!

حمله پهپاد یمنی به فرودگاه بین‌المللی دبی در امارات گزارشی است که شبکه خبری المسیره این کشور امروز اعلام کرده است. این پهپاد به ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تعلق دارد، اما به نقل از رویترز، ابوظبی این گزارش را تکذیب می‌کند.

به گزارش تکراتو و به نقل از فارس، شبکه خبری المسیره یمن از حمله جدید یک پباد یمنی به فرودگاه بین‌المللی دبی خبر می‌دهد. آنطور که این شبکه خبری می‌گوید این حمله واکنشی به حملات نظامی امارات متحده عربی است. فرودگاه بین‌المللی دبی که یکی از مراکز مهم اقتصادی این کشور است، بیش از 1200 کیلومتر تا یمن فاصله دارد. شبکه المسیره اعلام کرده است:

نیروی پهپادی ارتش یمن در حمله‌ای هوایی، فرودگاه بین‌المللی دبی را با یک پهپاد از نوع صماد-3 هدف قرار داد. یک منبع در یگان پهپادی ارتش یمن به شبکه المسیره گفت که عملیات فرودگاه بین‌المللی دبی، بعد از رصد و کسب اطلاعات دقیق انجام شد.

حمله پهپاد یمنی صماد 3 به فرودگاه بین‌المللی دبی

آنطور که سرتیپ شرق لقمان، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفته است، حمله پهپاد یمنی به فرودگاه بین‌المللی دبی پس از فرودگاه ابوظبی، “در پاسخ به جنایت متجاوزان” بوده است. وی بیان داشت این حمله ثابت می‌کند که همه نقاط امارات در تیررس قرار دارد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: ” بار دیگر از سرمایه‌گذاران می‌خواهیم که از امارات دوری کنند.”

عزیز راشد، سرتیپ و سخنگوی نظامی ارتش یمن، حمله امروز پهپاد یمنی به فرودگاه دبی را یک “عملیات هشدار دهنده دیگر” پس از حمله این نوع پهپادها به شرکت نفتی آرامکو عربستان سعودی قلمداد کرد. به نقل از شبکه خبر وی در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت:

این حمله پیامی برای متجاوزان است که هرچه حملات آنان بیشتر طول بکشد، قابلیت موشک های بالستیک و پهپادهای ما نیز افزایش می یابد تا تاثیر گذاری آن بیشترشود و به اهداف مورد نظر برسد.مجموعه ای از اهداف اقتصادی نظامی در نقشه اهداف ما قرار دارند که بر اساس جدول زمانبندی مشخص هدف قرار خواهند گرفت. حمله امروز به فرودگاه دبی در چارچوب این اهداف قرار داشت.

عبدالله الجفری سخنگوی نیروی هوایی یمن نیز گفته است:

عملیات حمله به فرودگاه دبی بعد از پایش اطلاعاتی دقیق انجام شده است.ائتلاف متجاوزان باید بداند که ضربات آتی سنگین تر است و ما توانایی ها و امکانت لازم برای ساخت هواپیما و هدف قرار دادن تاسیسات حیاتی آنها را داریم.

خبرگزاری فارس به نقل از برخی منابع می‌نویسد که با انتشار گزارش خبرحمله یمن با استفاده از پهپاد صماد 3 به فرودگاه بین‌المللی دبی، منجر شده است که پروازهای این فرودگاه “یکی پس از دیگری با تاخیر” مواجه شوند.

امارات گزارش حمله پهپاد یمنی را تکذیب می‌کند!

به گفته رویترز دبی، امارات متحده عربی گزارش امروز مبنی بر حمله حوثی‌های یمن به فرودگاه دبی با یک پهپاد را تکذیب می‌کنند و می‌گویند که این عملیات نتیجه‌ای در بر نداشته است.

ژنرال نیروی هوانوردی ایالات متحده در این خصوص ادعاهای رسانه‌های وابسته به حوثی‌ها مبنی بر حمله پهپاد یمنی را رد و تصریح می‌کند که ترافیک هوایی امارات متحده عربی به طور طبیعی کار می‌کند. گفته‌های این مقام نظامی در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری امارات (WAM) منتشر شده، آمده است.

رویترز می‌نویسد: “رسانه‌های وابسته به حوثی‌ها پیش از این اعلام کردند که پهپاد صماد 3 تاسیسات فرودگاه دبی را مورد هدف قرار داده است. اما هیچ شاهدی برای گفته خود نیاوردند. به علاوه، هیچ گزارشی مبنی بر آمار خسارت و تلفات به دست نرسیده است.”

فرودگاه دبی
فرودگاه دبی؛ جایی که نیروهای حوثی یمنی ادعا می‌کنند با پهپادی به نام “صماد 3” به آن حمله و آسیب وارد کرده‌اند. (اعتبار عکس : ایندیپندنت)

ارتش یمن چندی پیش نیز با استفاده از همین نوع و با هدف واکنش به حملات امارات با پهپاد فرودگاه ابوظبی را مورد حمله قرار داده بود. حدودا یک ماه پیش بود که یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از چندین حمله پهپاد جدیدی به نام صماد 3 به فرودگاه ابوظبی خبر دادند. آنها این حملات را در واکنش به حملات نظامی امارات در یمن قلمداد کردند. کمتر از دو هفته قبل، سخنگوی جنبش انصارالله اعلام کرد که حمله انجام شده حداقل 14 زخمی و آسیب به بخش‌هایی از فرودگاه را منجر شده است.

حدود یک هفته قبل از حمله به فرودگاه ابوظبی نیز یگان پهبادی یمن در 27 تیرماه تاسیساتی وابسته به شرکت نفتی آرامکو عربستان را در منطقه ریاض مورد هدف قرار دادند. یمنی‌ها برای رسیدن به فرودگاه‌های دبی و ابوظبی باید حدودا مسافتی نزدیک به 1500 کیلومتر را با پهپاد صماد 3 خود طی کرده باشند. تنها واکنش ارتش یمن نسبت به حضور نظامی امارات در این کشور حملات پهپادهای آنها نبوده است.

در آذرماه سال گذشته یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، تاسیسات اتمی در حال ساخت اماراتت متحده عربی در شهر ساحلی ابوظبی را با موشک کروز مورد هدف قرار دادند. فارس به نقل از شبکه خبری المسیره می‌گوید آن زمان این موشک در آگوست 2017 آزمایشی موفق آمیز داشته و “با دقت به هدف خود در امارات اصابت کرد.”

بیشتر بخوانید ‌:

منابع:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر