;
coinex

تولید نوعی صندلی جدید خودرو برای حفاظت از سرنشینان توسط اپل

نوعی صندلی جدید خودرو طراحی شده که قادر است وقوع خطر را به سرنشین هشدار دهد. کمپانی اپل این حق امتیاز را ثبت کرده است.

به گزارش تکراتو، صندلی جدید خودرو که توسط اپل طراحی شده، قادر است هنگام وقوع خطر جمع شود به طوری که آسیبی به سرنشین وارد نگردد.

ساخت نوعی صندلی جدید خودرو برای حفاظت از سرنشینان

این صندلی جدید خودرو که بازخورد لمسی برای سیستم صندلی پویا نام دارد، می‌تواند به طرق مختلف با مسافر ارتباط برقرار کند. این صندلی خطر را به وسیله سیگنال‌های ارتعاشی به کاربر هشدار داده و با تا شدن سعی دارد فرد را در وضعیتی ایمن قرار دهد.

به نظر می‌رسد که این صندلی جدید خودرو برای ارتقای ایمنی در خودروهای خودران به کار گرفته شود. البته اپل مشغول آزمایش با خودروهای Lexus مجهز به حسگرها و دوربین‌ها در این زمینه است.

این صندلی‌ها مجهز به حسگرهایی هستند که یک سیستم بازخورد لمسی را فعال می‌کنند و با ایجاد ارتعاش به راننده هشدار می‌دهند که باید دقت کند.

سیستم‌های فعلی زمانی پیام هشدار صوتی می‌فرستند که خودرو در یک جهت خاص مسیر خود را تغییر می‌دهد. اما در این مدل جدید اگر خودرو به یکی از خطوط لاین نزدیک شود، صندلی به راننده هشدار خواهد داد.

این سیستم بازخورد لمسی با استفاده از یک یا چند واحد پردازش مرکزی کار می‌کند. یعنی یک رایانه در خودرو شرایط و وضعیت خارجی را بررسی می‌کند و در صورتیکه خطری زندگی سرنشین را تهدید کند، به او هشدار می‌دهد.

همچنین این صندلی جدید می‌تواند کمربند راننده را با شدت بیشتری بکشد و یا ارتفاع خود را افزایش دهد. در این حق امتیاز اشاره شده که این صندلی‌ها در اصل برای خودروهای خودران استفاده می‌شوند.

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر