;
coinex

تولید ربات های قاتل ادامه خواهد داشت؛ امنیت عمومی در ابهام

ابر قدرت‌های نظامی مانع ممنوعیت تولید ربات های قاتل شدند. این ابرقدرت‌ها همچنین جلوی امضای معاهد بین المللی برای ممنوع سازی تولید این ربات‌ها را گرفتند.

به گرارش تکراتو، بسیاری از کشورهای جهان در تلاشند تا با استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند هوش مصنوعی، شبکه‌های عصبی، سنسورهای فوق حساس و ابزاهای محاسباتی قدرتمند ربات های قاتلی را توسعه دهند که امنیت عمومی را با مخاطره مواجه خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: امضای معاهده‌ای علیه ربات های قاتل ؛ وقتی توسعه هوش مصنوعی خطرناک می‌شود!


تولید ربات های قاتل تهدیدی برای امنیت عمومی

سال گذشته بود که کمپانی روسی کلاشنیکف از توسعه سیستم‌های مبتنی بر شبکه‌های عصبی خبر داد که این ربات‌ها قابلیت تصمیم گیری درباره شروع تیراندازی را هم دارند. البته توسعه چنین ابزارهای مرگباری با مخالفت‌های برخی کشورها نیز روبه رو شد. برندگان جایزه نوبل، هزاران دانشمند و فعالان حوزه هوش مصنوعی با تولید ربات های قاتل مخالفت کردند تا جایی که کار به کمیسیون‌های سازمان ملل هم کشیده شد.

هفته گذشته نیز گروهی از اعضای کنوانسیون سلاح‌های متعارف (CCW) سازمان ملل نشستی را در رابطه با کاربرد سلاح‎های خودکار و تحت کنترل هوش مصنوعی برگزار کرده و خواستار گفتگوهای رسمی در این باره شدند.


بیشتر بخوانید:  پاسخ دانشمندان هوش مصنوعی به ایلان ماسک ؛ دیگر نگو ربات‌ها ما را می‌کشند!


اما با وجود تشکیل جلسه راه به کارگیری ربات های قاتل هموار شد. ماری وارهام، از اعضای کمپین بین المللی ربات های قاتل را متوقف کنید، در این باره اعلام کرد:

اینکه تعداد محدودی از ابرقدرت های نظامی تمایل اکثریت کشورها برای بحث در این باره را نادیده می‌گیرند، ناامید کننده است.

براساس قوانین این کنوانسیون به منظور بحت یا اقدامات بیشتر در رابطه با یک موضوع خاص باید بین اعضا توافق حاصل شود و حتی یک عضو هم می‌تواند مانع از پیشرفت‌های بیشتر شود. از بین کشورهایی که خواهان ممنوعیت سلاح‌های کاملا خودکار و ربات های قاتل شده‌اند می‌توان به چین، برزیل، پاکستان، بلژیک و اتریش اشاره نمود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: independent

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر