;
coinex

هواپیمای مالزی پیدا شد ؛ فردی در گوگل ارث، هواپیمای ام اچ 370 را پیدا کرد!

هواپیمای مالزی پیدا شد. این تیتر سوال برانگیز خبرگزاری‌های مطرح دنیا در 48 ساعت گذشته بوده است. سرنوشت mh370 هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

یان ویلسون به اصطلاح خوره‌ی تکنولوژی است. او ساعت‌ها و ساعت‌ها در گوگل ارث به جستجو پرداخته بود، اما به صورت ناگهانی چیزی را کشف کرد که دنیا را تکان داد. یان ویلسون ادعا می‌کند، بزرگترین راز تاریخ هوانوردی جهان را حل کرده است. هرچند عده‌ای منتقدین بر این باورند، ویلسون هیچ چیز شگفت انگیزی را کشف نکرده، بلکه موضوع بسیار ساده‌ است.

بیشتر بخوانید: حقایقی از بزرگترین و مرگبارترین سوانح هوایی جهان در طول تاریخ

در هنگام تهیه عکس‌های هوایی، بعضا هواپیماهایی در حال عبور هستند، برخی اوقات این تصاویر بدون پردازش بیشتر منتشر می‌شوند. بر این اساس تصویری که ویسلون کشف کرده نیز ممکن است، تنها نشانگر عبور یک هواپیمای مسافربری از جنگل کامبوج باشد.پرواز ام اچ 370

طول هواپیمای بوئینگ 777-200 به طور رسمی 63.7 متر است، هرچند در اندازه گیری دماغه تا دم هواپیمای مشاهده شده در تصویر گوگل ارث، این هواپیما حدود 70 متر طول دارد. بر این اساس، گوگل این هواپیما را یک ایرباس شناسایی کرده است، هرچند یان ویلسون موضوع جالب دیگری را مطرح می‌کند.

با دقت در جزئیات تصویر تهیه شده، در انتهای بدنه و دم هواپیما یک فاصله دیده می‌شود، به اعتقاد ویلسون، این فاصله اسرار آمیز در واقع نشانگر شکسته شدن دم هواپیما در هنگام سقوط است. بنابراین، فاصله دم تا سر هواپیما، دقیق برآورد نشده است.

بیشتر بخوانید: سقوط هواپیمای تهران به یاسوج ؛ علت سقوط هواپیما چه بود؟

از طرف دیگر، با توجه به نحوه نمایش هواپیما در تصاویر گوگل ارث، ویسلون ادعا می‌کند که این هواپیما در سطح زمین قرار گرفته است، چراکه در نمایش سطحی موقعیت نیز قابل دیده شدن است.

شبکه امنیت پرواز نیز اعلام داشته است، تاکنون سقوط هواپیمایی در این منطقه جغرافیای گزارش داده نشده است. جالب‌‍‌تر اینکه، موقعیت هواپیمای رویت شده در تصویر گوگل ارث، با موقعیت فرود احتمالی هواپیمای ام اچ 737 مالزی همخوانی دارد.هواپیمای مالزی

هواپیمای گمشده مالزی، قرار بود از کوالالامپور به مقصد بجینگ در چین پرواز کند. این هواپیما در 8 مارس 2014، در حالیکه 227 مسافر و 12 خدمه داشت، ناپدید گردید. در ساعت 13:19 دقیقه کاپیتان زهیره احمد شاه یا کمک خلبان این پرواز، به برج کنترل ترافیک هوایی می‌گوید:

شب بخیر مالزی، سه هفت صفر

این آخرین پیام تبادل شده بین هواپیما و برج مراقبت است. در هنگام عبور هواپیما از مرز مالزی و ویتنام، در هنگام جا به جایی کنترل هوایی –هند اور- به ناگهان فرستنده و گیرنده هواپیما از کار می‌افتد. در هنگام این تبادل پیام بر اساس اسناد موجود، هواپیما در منطقه هوایی کامبوج قرار داشته است، هرچند این مساله بعدا مخدوش اعلام شد.

بر اساس گفته تیم بررسی امنیت پرواز، هواپیمای گمشده مالزی با توجه به اطلاعات به دست آمده از طریق رادار و تجزیه و تحلیل ماهواره‌ای، در حال حرکت به سمت اقیانوس آرام بوده است. در این هنگام، احتمالا به دلیل تمام شدن سوخت، به داخل آب‌های غرب استرالیا سقوط می‌کند. هرچند در مجموع با توجه به 1500 صفحه گزارش در رابطه با این پرواز، هر احتمالی از سوی متخصصین در رابطه با آن محتمل است.

چندی پیش قطعه‌ای از بدنه هواپیما به طول 2 متر در نزدیکی جزیره ماداگاسکار هند کشف شد، بر اساس بررسی‌ها، این قطعه متعلق به منطقه هوایی کامبوج بوده است.هواپیمای گمشده

به هر حال، تاکنون هیچ خبر قطعی در رابطه با این هواپیما منتشر نشده است، شاید ویسلون امیدی برای به جا ماندگان این حادثه باشد، شاید او نیز اشتباه کرده باشد… مطمئنا اخبار تکمیلی به سرعت در فضای آنلاین منتشر خواهد شد.

.

پیشنهاد سردبیر:

.

منبع: dailystar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    به زبان ساده هیچوقت ماه پشت ابر نمی مونه

    پاسخ