;
coinex

تلاش برای افزایش سرعت تولید رایانه های کوانتومی

رایانه های کوانتومی قرار است با سرعت بیشتری تولید شوند. برای این منظور محققان دانشگاه پین استیت آمریکا روش جدیدی ابداع کرده‌اند.

به گزارش تکراتو، محققان روش جدید ابداع کرده‌اند که براساس آن سرعت تولید رایانه های کوانتومی افزایش خواهد یافت. برای این منظور در آرایش اتم‌ها تغییراتی ایجاد شده است.


بیشتر بخوانید: کامپیوتر کوانتومی چیست و پردازش کوانتومی چگونه است؟


افزایش سرعت تولید رایانه های کوانتومی

در روش جدیدی که محققان برای سرعت بخشیدن به تولید رایانه های کوانتومی  در نظر گرفته‌اند، قرار است سرعت حرکت اتم‌های سه بعدی تشکیل دهنده شبکه‌هایی بسیار سرد که برای به دام انداختن اشعه‌های لیزر در حال تبادل در رایانه‌های کوانتومی به کار می‌روند، کاهش یابد.

در این زمینه تغییراتی در آرایش اتم‌های سازماندهی شده در قالب بلوک‌های متعدد ایجاد شده و با این کار اتم‌ها خواهند توانست با سرعت بیشتری داده‌های مشخص شده را رمزگذاری و محاسبات درخواستی را انجام دهند. این کار باعث می‌شود سرعت و دقت تولید رایانه های کوانتومی افزایش یابد.

در رایانه‌های سنتی از ترانزیستور برای رمزگذاری داده‌ها در قالب بیت‌های دودویی (صفر و یک) استفاده می‌شود اما در رایانه‌های کوناتومی از اتم‌ها در قالب بیت‌های کوانتومی یا کیوبیت‌ها استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید: گوگل ادعا می کند که کامپیوترهای کوانتومی ۱۰۰ میلیون برابر سریعتر کار می کنند


سازمان دهی اتم‌های کوانتومی در قالب بسته‌های سه بعدی باعث می‌شود امکان جای دادن حجم زیادی از آنها در فضایی بسیار کوچک وجود داشته باشد. بنابراین می‌توان از این طریق محاسبات رایانه‌ای را با سرعت بالا و کارآیی بیشتر انجام داد.

گفته شده که در این روش محققان از لیزر برای به دام انداختن و سرد کردن اتم‌ها در قالب شبکه‌های سه بعدی و ایجاد مکعب‌های مختلف در ابعاد گوناگون استفاده می‌کنند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر