;
coinex

از شروع تا موفقیت؛ برنامه کاملا دخترونه میزبان یک بانوی موفق در حوزه اینترنت اشیا

نشاط کریوند این بانوی موفق در حوزه فناوری، با حضور در برنامه کاملا دخترونه در مورد اینترنت اشیا و کسب و کار خود در این زمینه، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تکراتو، اینترنت اشیا به بسیاری از اشیا محیط پیرامون‌ اشاره دارد که به شبکه اینترنت متصل شده و توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت قابل کنترل و مدیریت هستند. نشاط کریوند با استفاده از این فناوری توانسته ایده خود را پیاده سازی کند و به موفقیت‌های بسیاری در این زمینه در ایران و در خارج از کشور دست یابد.

صحبت‌های نشاط کریوند در برنامه کاملا دخترونه

اینترنت اشیا چیست؟

نشاط کریوند در این برنامه صحبت‌های خود را با تعریفی از اینترنت اشیا شروع کرد. به گفته وی اینترنت اشیا یک فناوری جدید است که کمک می‌کند اشیا از طریق سنسور به اینترنت وصل شوند و در هر لحظه که لازم شد اطلاعات را از این اشیا خواند یا به این اشیا فرستاد.

کریوند به ارائه‌ی مثالی در مورد کاربرد اینترنت اشیا در صنعت کشاورزی پرداخت. در فرایند کشاورزی می‌توان یک سری سنسور را در زمین پخش کرد تا رطوبت خاک را بسنجند و بتوان زمان دقیق آبیاری را مشخص کرد. این موضوع می‌تواند به بهینه سازی مصرف انرژی بسیار کمک کند.

برنامه کاملا دخترونه میزبان یک بانوی موفق در حوزه اینترنت اشیا

نشاط کریوند در ادامه گفت که از این طریق همچنین می‌توان میزان جمعیت یک مکان را سنجید و تشخیص داد که براساس آن تعداد جمعیت، چه دمایی لازم است و در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

در مورد فعالیت خود و ارتباط آن با اینترنت اشیا توضیح دهید؟

کریوند در ادامه در مورد فعالیت آنها و ارتباطش با اینترنت اشیا توضیح داد. به گفته وی آنها زیرساخت سخت افزاری و نرم افزاری برای این منظور ارائه می‌دهند؛ سنسورهایی که کوچکند و مصرف کمی دارند و با استفاده از باتری انرژی آنها تامین می‌شود.

این سنسورها برای جمع آوری اطلاعات در مکان‌هایی خاص قرار می‌گیرند تا بتوان از طریق آنها به اطلاعات لازم از یک محیط دست یافت.

به عنوان مثال فردی که از مقابل یک مجتمع خرید عبور می‌کند از طریق این فناوری می‌تواند از رستوران‌ها و یا مکان‌های تفریحی مطلع شود و آفرهایی در اختیار وی قرار می‌گیرد. که البته لازم است تا علاوه بر حضور سنسور در مکان مورد نظر، برنامه مربوطه نیز بر روی گوشی افراد وجود داشته باشد.

کریوند در ادامه در مورد فعالیت آنها در ایران و کشورهای خارجی سخن گفت و اعلام کرد که آنها هم اکنون در کشورهای خارجی مشتری دارند و در حال همکاری با آنها هستند.

به گفته وی شاید شروع کار با این فناوری به دلیل جدید و مدرن بودن سخت باشد اما به دلیل علاقه مردم ایران به تکنولوژی تا سال 2020 همه از آن مطلع شده و نسبت به استفاده از آن علاقه مند خواهند بود.

 یک بانوی موفق در حوزه اینترنت اشیا

چگونه وارد این حوزه شدید؟

کریوند در پاسخ به این سوال اعلام کرد که وی در زمان دانشجویی بر روی سخت افزارها مطالعه داشته و در سفرهای مختلفی که به کشورهای مختلف داشته در این مورد اطلاعات به دست آورده و تصمیم گرفته در این حوزه فعالیت کند.

فعالیت خود را چگونه و از چه زمانی شروع کردید؟

فعالیت در این حوزه به گفته کریوند از سال 95 شروع شده که وی در ابتدا فقط خود در این زمینه مشغول بوده و در ادامه توانسته با جذب سرمایه گذار خصوصی تیم خود را گسترش دهد. وی در مورد نحوه ارائه این تکنولوژی به مشتریان نیز ادامه داد که با وجود مشکلات بسیاری که وجود دارد آنها سعی می‌کنند به صورت عملی نحوه کار را توضیح دهند تا مشتری دید بهتری نسبت به این موضوع داشته باشد.

نشاط کوریوند

مشکلات شما از روزی که این کار را شروع کردید تااکنون چه بوده است؟

به گفته کریوند یکی از مشکلاتی که می‌تواند برای هر استارتاپی وجود داشته باشد، مشکل مالی است. وی ادامه داد که جذب سرمایه گذار و اعتبار و اعتماد سخت است و هم اینکه جامعه به خانم‌ها و مخصوصا خانم‌های کم سن و سال اعتماد ندارد و این می‌تواند مشکلی بزرگ باشد.

وی ادامه داد که تاکنون مشکلاتی وجود داشته ولی وی تسلیم نشده و ادامه داده است.

کریوند همچنین در مورد تعداد افرادی که در تیم آنها فعالیت می‌کنند اعلام کرد که 12 نفر به صورت مستقیم و حدود 10 تا 12 نفر هم به صورت غیرمستقیم در حال فعالیتند.

آینده کاری را چگونه می‌بینید و چه آرزویی دارید؟

وی در پاسخ به این سوال نیز گفت که آینده را تا 2 یا 3 سال دیگر بسیار بزرگ می‌بیند و اینکه آنها جزء اولین‌ها در این حوزه هستند می‌توانند باعث موفقیت بیشتر شود. وی از بانوان خواست تا در حوزه‌های مختلف کاری ورود کنند و اعتماد به نفس لازم را داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید:

.

  • آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر