coinex
otetmarket
propification.com

با استفاده از این شلوار رباتیک سالمندان قادر به ایستادن خواهند بود

محققان انگلیسی موفق به ساخت نوعی شلوار رباتیک شدند که با استفاده از آن افراد سالمند و ناتوان می‌توانند به راحتی بایستند و یا راه بروند.

به گزارش تکراتو، محققان در دانشگاه بریستول مشغول ابداع یک شلوار هوشمند با ماهیچه‌های مصنوعی هستند که می‌تواند به افراد ناتوان در ایستادن کمک کند. این شلوار رباتیک به سالمندان کمک می‌کند تا به طور مستقل برای مدت طولانی‌تری زندگی کنند. این پروژه Right Trousers  نام گرفته است.

اختراع شلوار رباتیک برای کمک به سالمندان

در این شلوار رباتیک که قرار است تا ۱۰ سال دیگر به بازار عرضه شود از فناوری‌های مختلفی استفاده شده که از جمله می‌توان به پنوماتیک‌ها، پلاستیک، گرافن و الکترودهایی که حرکات ماهیچه و استخوان را تقلید می‌کنند، اشاره کرد.

این شلوار دارای حباب‌های پلاستیکی در داخل است که منبسط می‌شوند و مانند ماهیچه مصنوعی عمل می‌کنند و باعث می‌شوند که افراد بایستند. بخش‌هایی از این شلوار نیز از جنس گرافن نرم هستند که با گذر گرما از آنها، سخت می‌شوند و به این ترتیب از مچ پا هم محافظت می‌کنند.

این پروژه با بودجه ۲ میلیون پوندی هیات تحقیقات علوم فیزیکی و مهندسی انجام شده است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: telegraph

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر