;
coinex

گرانترین غذاهای جهان ؛ از کاپوچینوی 350 هزارتومانی تا پیتزای 35 میلیونی!

یک فنجان قهوه که با ورقه‌های طلا تزئین شده، قیمتی در حدود 15 پوند انگلیس در ابوظبی دارد. اما این تنها نمونه‌ای از خوراکی ها و میان وعده های لوکسی است که در لیست گرانترین غذاهای جهان قرار می‎گیرد!

شاید تکه‌های کوچک طلا و آبشاری کوچک از روغن گرانقیمت ترافل (Truflle)، برای قرار خوراکی های یک رستوران، در جمع نمونه‌های لوکس کافی به نظر برسد؛ اما در این نوشته با 8 مورد از گران ترین خوراکی های جهان آشنا خواهید شد که با قیمت بسیار بالا و اندکی نوآوری، تجمل و استاندارد میان وعده ها و فست فودها را به سطحی جدید ارتقا داده‌اند.

گرانترین غذاهای جهان

برای برخی از ثروتمندان جهان، متفاوت بودن یک اصل پذیرفته شده به حساب می‌آید. این تقاوت در پوشش، املاک، خودرو و مسافرت‌های این افراد مشهود است؛ قایق‌های تفریحی چند ده میلیون دلاری، اتومبیل‌های فوق لوکس و خانه‌های بسیار بزرگ و چند میلیون دلاری تنها نمونه‌هایی از نشانه‌های زندگی لوکس و تجملی میلیاردهای جهان هستند. برای تکمیل تفاوت‌های سبک زندگی با افراد عادی، غذا نیز به لیست علاقمندی‌های این قشر از اجتماع اضافه شده است. فنجان‌های قهوه 350 هزار تومانی، هندوانه 3.5 میلیون تومانی و پیتزای 35 میلیون تومانی نمونه‌هایی از لوکس ترین غذاهای حاضری (یا فست فودها)، دسرها و گرانترین غذاهای جهان هستند که در این نوشته با آنها آشنا خواهید شد.

البته با توجه به حجم اختلاس‌های اخیر ایران که رقم آن در موارد اعلام شده به بیش از 200.000.000.000.000 تومان (در حدود 50 میلیارد دلار با نرخ رسمی) رسیده و روش زندگی آقازاده‌های خارج کشور و ژن خوب‌های داخل کشور، به نظر می‌رسد که ایرانیان نیز توانایی استفاده از این سطح از لاکچری را پیدا کرده‌اند. البته این بدین معنی نیست که هر سرمایه‌داری، ثروت خود را از راه نادرست کسب کرده و روی سخن ما بیشتر با کسانی است که با استفاده از موقعیت شغلی خود (روسای نهادهای بسیار حساس دولتی و یا نسبت  فامیلی با مئسولین درجه یک حکومتی) اموال مردم عادی را به نفع خود و ظیف سیاسی خود مصادره کرده و از رانت‌های خود سواستفاده می‌کنند.

کاپوچینوی Emirates Palace

  • قیمت: 20 دلار (در حدود 350.000 تومان مهرماه سال 97)
  • مکان: ابوظبی، امارات متحده عربی

هتل Emirates Palace یکی از لوکس‌ترین هتل‌های جهان بوده که با افتتاح در سال 2005 میلادی لیست هتل‌های مجلل این کشور را غنی‌تر کرد. این هتل با عرضه یک قهوه خاص در کافه اختصاصی خود، طعمی متفاوت را برای شما فراهم می‌کند.

گرانترین غذاهای جهان
کاپوچینوی Emirate Place

این کاپوچینوی سلطنتی قیمتی در حدود 70 درهم (معادل 20 دلار آمریکا یا 350 هزار تومان 3 مهر ایران ، اندکی پیش از سخنرانی ترامپ و روحانی و 350 هزار تومان اندکی پس از سخنرانی) داشته و با طلا 24 عیار و طرحی شبه اسلیمی از شکلات تزئین شده و یکی از دردسترس‌ترین موارد در لیست گرانترین غذاهای جهان برای مردم عادی به حساب می‌آید. این فنجان کافئین لوکس در یک سینی نقره به همراه یک عدد خرما مخصوص، شکلات تلخ و یک لیوان کوچک آب برای شما سرو می‌گردد.

هات داگ Tokyo Dog

  • قیمت: 170 دلار (در حدود 2.9 میلیون تومان)
  • مکان: سیاتل، ایالات متحده آمریکا

توکیو داگ یا Juuni Ban یک فروشگاه هات داگ بود که در سال 2010 میلادی و در شهر سیاتل آمریکا شروع به کار نمود. این رستوران سیار خوراکی های خود را با الهام و طعم مخصوص ژاپنی به مشتریان ارائه می‌نمود.

گرانترین غذاهای جهان
هات داگ Tokyo Dog

هات داگ‌های توکیو داگ با استفاده از گوشت مخصوص واگیو (Wagyu)، پنیر دودی،پیاز گریل شده، قارچ درختی Maitake و نان مخصوص و غنی شده فرانسوی بریوش (Brioche) به همراه خاویار، ترافل سیاه و جگر غاز طبخ شده و مشتریان برای سفارش مجبور به رزرو و شکیبایی 2 هفته‌ای هستند. این هات داگ قیمتی در حدود 170 دلار (2.9 میلیون تومان) داشته و یکی از گرانترین ساندویچ‌ها در جمع گرانترین خوراکی های جهان به حساب می‌آید. تمامی عواید این رستوران که در سال 2017 به کار خود خاتمه داد، به صلیب سرخ اختصاص پیدا می‌کرد.

هندوانه سیاه Densuke

  • قیمت: 200 دلار (در حدود 3.5 میلیون تومان)
  • مکان: هوکایدو، ژاپن

هندوانه‌های سیاه شهر هوکایدو ژاپن یا Densuke یکی از گرانترین میوه های جهان بوده که با ظاهر خاص خود طرفداران خاصی در بین علاقنمدان به میوه دارد.

گرانترین غذاهای جهان
هندوانه Densuke

این هندوانه قیمتی در حدود 200 دلار (معادل 3.5 میلیون تومان) داشته اما نمونه‌های خاصی از آن در حراجی‌ها تا ارقامی نزدیک به 4.000 دلار (70 میلیون تومان) به فروش رسیده است. این هندوانه مخصوص جزیره هوکایدو بوده و  سالانه در حدود 10.000 عدد از آن توسط کشاورزان ژاپنی پرورش و به کشورهای مختلف صادر می‌گردد.

همبرگر Burger Brasserie

  • قیمت: 777 دلار (در حدود 13.5 میلیون تومان)
  • مکان: لاس وگاس، ایالات متحده آمریکا

هرچند عنوان گرانترین همبرگر جهان در اختیار ساندویچ 3.800 دلاری (در حدود 65 میلیون تومانی با دلار 17.000 تومانی فعلی) تریلر Juicy’s Outlaw Grill شهر کوروالیس ایالات اورگان است، اما وزن 350 کیلوگرمی، آن را از فهرست غذاهای عادی خارج کرده و بیشتر تناسب با اندام مخلوقاتی مانند گودزیلا دارد! به همین دلیل برای امتحان مزه و کیفیت گرانترین همبرگر جهان باید به شهر رویایی لاس وگاس ایالت نوادا سفر کنید.

گرانترین غذاهای جهان
همبرگر Burger Brasserie

همبرگرهای Burger Brasserie نیز یکی از گرانترین غذاهای جهان هستند که از گوشت بسیار لطیف و خوش طعم مخصوص گاوهای سیاه ژاپنی (Kobe Beef) و شاه میگوی آمریکاییی تهیه شده و به همراه پیاز شیرین کاراملی شده، پنیر چرب فرانسوی (Brie)، پروشتو (نوعی گوشت ورقه شده ایتالیایی) در میان یک نان بسیار تازه سرو می‌گردد. لایه‌ای از پنیر کهنه پارمسان و سرکه بالزامیک 100 ساله نیز بر روی محتویات این برگر متفاوت قرار می‌گیرد تا تکمیل کننده طعم خاص آن باشد.

قیمت گرانترین همبرگر جهان بنا بر سنت شهر وگاس، 777 دلار (در حدود 13.5 میلیون تومان) تعیین شده و یک بطری شامپاین Dom Perignon فرانسوی نیز به عنوان مزه در اختیار شما قرار می‌گیرد!

ساندی سرندیپیتی 3

  • قیمت: 1.000 دلار (در حدود 17 میلیون تومان)
  • مکان: نیویورک، ایالات متحده آمریکا

ساندی (Sandae) نوعی دسر سرد و شیرین است که از اویل قرن بیستم در ایالات متحده آمریکا رواج یافت. این دسر از یک اسکوپ بزرگ بستنی تشکیل شده که با پوششی از خامه، تکه‌های آجیل و شربت غلیظ پوشیده می‌شود. بستنی مخصوص 1.000 دلاری رستوران سرندپیتی 3 نیویورک نیز یکی از انواع مختلف ساندی بوده که در سال 2007 با قرار گرفتن در کتاب رکوردهای گینس، موفق به کسب عنوان گرانترین ساندی جهان گردید.

گرانترین غذاهای جهان
ساندی Golden Opulence

ساندی سرندپیتی 3 که با نام Golden Opulence Sandae شناخته می‌شود، از 3 اسکوپ بستنی مخصوص با طعم وانیل تاهیتی و ماداگاسکار تشکیل شده است. ورقه‌ای از طلای 24 عیار و شربت شکلات بسیار مرغوب Amedei Porcelana ایتالیا، پوششی برای 3 اسکوپ بستنی بوده و قطعاتی از شکلات Chuao ونزوئلا بر روی آن قرار می‌گیرند. از دیگر مواد اولیه این دسر گرانقیمت می‌توان به آجیل میوه خاص فرانسوی، بادام برشته و ترافل اشاره کرد که نمای آن را از دیگر دسرها متمایز می‌کند. علاوه بر تمامی مواد ذکر شده، ظرف کوچکی از خاویار طلایی آمریکایی شیرین و مزه دار شده با پشن فروت، پرتقال و برندی آرمنیاک (Armagnac) به همراه اندکی طلای خوراکی اضافی وتجمل بیشتری به این دسر می‌بخشد. ظرف ساندی Golden Opulence نیز یک گیلاس بسیار زیبای بلور بوده که هماهنگی کاملی با قیمت 1.000 دلاری این میان وعده گرانقیمت دارد.

کرونات شیرینی پزی Dum Dum

  • قیمت: 1.500 دلار (در حدود 25 میلیون تومان)
  • مکان: لندن، انگلستان

کرونات یک شیرینی مخصوص بوده که ترکیبی از کروسان (شبیه پچ پچ موجود در ایران) و دونات است. کرونات ویژه شیرینی پزی Dum Dum لندن نیز یکی از لوکس ترین میان وعده های و گرانترین غذاهای جهان بوده که با نام کرو (Cro) به مشتریان عرضه می‌شود.

گرانترین غذاهای جهان
کرونات Dum Dum

کرونات کرو لندن مخلوطی از خمیرهای کره‌ای تیره و روشن بوده که از دانه‌های وانیل تاهیتی و شکلات Amedei Pocelana با چاشنی زعفران ایرانی تهیه می‌گردد. پس از اینکه کرونات کرو از فر خارج می‌شود، با روکشی از براده‌های طلای خوراکی، شکلات و خاویر طعم دار شده با شامپاین کریستال رز (Cristal Rose) پوشیده می‌شود و یکی از گرانترین غذاهای جهان به حساب می‌آید.

پیتزای Industry Kitchen

  • قیمت: 2.000 دلار (در حدود 35 میلیون تومان)
  • مکان: نیویورک، ایالات متحده آمریکا

پیتزا یکی از محبوب ترین غذاهای آماده جهان است که از قرن 19 به صورت مدرن فعلی طبخ می‌گردد. پیتزای رستوران Industry Kitchen نیز که در محله منهتن نیویورک و در نزدیکی وال استریت واقع شده، با قیمت عجیب خود عنوان گرانترین پیتزای جهان را به خود اختصاص داده است.

گرانترین غذاهای جهان
پیتزای Industry Kitchen

مواد تشکیل دهنده این فست فود را مواردی مانند خمیر مخصوص آمیخته شده با جوهر ماهی مرکب، پنیر سفید Stilton کهنه انگلیسی، جگر غاز، ترافل فرانسوی، خاویار کمیاب و گرانقیت Ossetra و ورقه‌هایی از طلای 24 عیار تشکیل می‌دهند. اجاق مخصوصی نیز که از چوب به عنوان سوخت استفاده می‌کند، وظیفه پخت این فست فود را بر عهده دارد. برای تزئین نیز چند گلبرگ گل خوراکی قرار داده شده تا ارزش آن را به 2.000 دلار برساند.

تاکوی Grand Velas Los Cabos

  • قیمت: 25.000 دلار (در حدود 425 میلیون تومان)
  • مکان: لوس کابوس، مکزیک

هتل لوس کابوس یکی از هتل‌های زنجیره‌ای مجلل گروه ولاس بوده که در منطقه توریستی و خوش آب هوای باحا کالیفورنیا سور Baja California Sur در مجاورت خلیج کالیفورنیا و جنوب کالیفورنیای آمریکا قرار دارد. این هتل شامل مجموعه‌ای از رستوران‌های مجلل بوده که خوراک‌های گرانقیمتی را به مشتریان متمول ارائه می‌کند. یکی از این رستوران‌ها فریدا (Frida) نام دارد که با سرپرستی آشپز مطرح مکزیکی روبرتو سیه را (Roberto Sierra) اداره می‌شود.

گرانترین غذاهای جهان
تاکوی Grand Velas

گرانترین فست فود جهان!

تاکو (Taco) یک غذای سنتی مکزیکی بوده که از یک نان ترتیا (یا به گویشی تورتیلا) پر شده با مواد مختلف به شکل حرف U لاتین تشکیل می‌گردد. تاکوی مخصوص رستوران فریدا که یک اثر هنری گراقیمت و پوشیده از طلا است، یکی از گراقیمت ترین خوراکی های جهان به حساب می‌آید. تاکوی مخصوص گرند ولاس لوس کابوس از گوشت کوبه ژاپنی، لانگوستین (Langoustine، نوعی میگوی پخته شده نروژی)، خاویار بسیار کمیاب الماس بلوگا (گرانترین خاویار جهان متعلق به دریای خزر سابق ایران)، پنیر گرانقیت ترافل و یک سس سالسا متفاوت متشکل از فلفل خشک موریتا (Morita)، دانه‌های قهوه Civet (یا کوپی لواک ، گرانترین قهوه جهان که از مدفوع حیوانی کوچک به نام سیویت تهیه می‌گردد) و تکیلای Ley .925 تهیه می‌شود.

این تاکو مجموعه‌ای گرانترین مواد اولیه جهان را در خود جای داده و برای تکمیل حس متفاوت بودن با پودر طلای خوراکی تزئین شده و با قیمت 25.000 دلار (معادل 425 میلیون تومان!) رتبه نخست گرانترین و لوکس ترین خوراکی‌های جهان را به خود اختصاص می‌دهد. ذکر این نکته ضروری است که این رقم تنها برای خوردن یک تاکو بوده و برای اقامت در این هتل لوکس باید مبلغ اجاره را به صورت جداگانه پرداخت کنید!

با کلیک روی لینک کد تخفیف چنگال، می‌توانید از از 20 هزار تومان تا 50 درصد تخفیف ویژه بهره‌مند شوید.

لوکس‌ترین و گرانترین غذاهای جهان در یک نگاه

رتبه نام غذا رستوران مکان قیمت (دلار) قیمت (تومان)
1 تاکوی Grand Velas Frida لوس  کابوس، مکزیک 25.000 425 میلیون
2 پیتزای Industry Kitchen Industry Kitchen نیویورک، آمریکا 2.000 35 میلیون
3 کرونات Cro Dum Dum لندن، انگلستان 1.500 25 میلیون
4 ساندی Golden Opulence Serendipity 3 نیویورک، آمریکا 1.000 17 میلیون
5 همبرگر 777 Burger Brasserie لاس وگاس، آمریکا 777 13.5 میلیون
6 هندوانه Densuke هوکایدو، ژاپن 200 3.5 میلیون
7 هات داگ Tokyo Dog Juuni Bun سیاتل، آمریکا 170 2.9 میلیون
8 کاپوچینوی Emirates Palace Emirates Palace ابوظبی، امارات 20 350 هزار

 

این محتوا به سفارش تخفیفان نوشته شده است

گالری تصاویر لوکس ترین و گرانترین غذاهای جهان

منبع: Independent

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر