;
coinex

رفع ممنوعیت واردات خودرو به کشور؛ ساماندهی بازار خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به طرح ساماندهی بازار خودرو اشاره کرد و خبر از رفع ممنوعیت واردات خودرو به کشور داد.

به گزارش تکراتو، داریوش اسماعیلی بیان نموده است که با بررسی مجدد طرح ممنوعیت واردات خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به احتمال قریب به یقین، این ممنوعیت لغو خواهد شد.

وی ادامه داد که مجلس با مسکوت ماندن شش ماهه طرح ساماندهی بازار خودرو مخالف است و این طرح مجددا در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی خواهد شد.

رفع ممنوعیت واردات خودرو به کشور

اسماعیلی ادامه داد که به احتمال زیاد رفع ممنوعیت واردات خودرو انجام خواهد شد و تعرفه‌های واردات نیز تغییر خواهند کرد. به گفته وی در طرح ساماندهی بازار خودرو آمده که اصلا نباید ممنوعیت واردات وجود داشته باشد؛ ممکن است تعرفه‌ها بالا و پایین شوند، ولی چیزی به نام ممنوعیت معنی ندارد.


بیشتر بخوانید: افزایش قیمت خودروهای داخلی با افزایش نرخ ارز؛ امیدی به کاهش قیمت‌ها نیست!


بررسی مشکلات ناشی از ممنوعیت واردات خودرو

اسماعیلی در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد رفع ممنوعیت واردات خودرو ، به مشکلات ناشی از ممنوعیت واردات خودرو اشاره کرد و عنوان نمود که این ممنوعیت واردات، بازار داخلی را انحصاری کرده و تولیدکننگان به هر قیمتی که می‌خواهند محصولات خود را عرضه می‌کنند.

وی تاکید کرد که در بررسی مجدد طرح ساماندهی بازار خودرو، تغییرات و اصلاحاتی صورت خواهد گرفت و به طور حتم این طرح تصحیح و تکمیل می‌شود و اصلاحات به خصوص در بحث‌های کیفیت خودروهای تولید داخل و تحقیق و توسعه (R&D) در صنعت خودروسازی بیشتر خواهد بود.


بیشتر بخوانید: مراقب فریب شرکت‌های موهومی که پیش فروش خودرو انجام می‌دهند، باشید!


بررسی دلایل مسکوت شدن طرح ساماندهی بازار خودرو

اسماعیلی در ادامه افزود که یکی از دلایلی که چند ماه پیش کمیسیون صنایع به خاطر آن تصمیم به مسکوت گذاشتن طرح ساماندهی بازار خودرو گرفت، این بود که بسیاری از مواردی که در ارتباط با صنعت خودرو لازم و ضروری است، در آن دیده نشده و بنابراین لازم است در بررسی مجدد، اصلاحات لازم انجام شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان عنوان کرد که متاسفانه هنوز یک پراید 1800 دلار و یک پژو 2700 دلار ارزبری دارد که این موارد اصلا قابل قبول نیست و این سوال ایجاد می‌شود که چرا نباید بتوان یک پراید یا پژو را بدون اتکا به واردات قطعات آن تولید کرد!

 

بیشتر بخوانید:

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر