;
coinex

تست سقوط آیفون XS و آیفون XS Max اپل را شرمنده کرد [تماشا کنید]

پرچمدار جدید کمپانی اپل ظاهرا در مقابل افتادن یا فشار وارده آنچنان که باید مقاوم نیست. در ادامه با تکراتو همراه باشید و تست سقوط آیفون XS و آیفون 10 اس مکس را با نتایج اسف‌بار آن مشاهده کنید.

یکی از نکاتی که اپل در مراسم رونمایی از پرچمداران 2018 خود به آن اشاره کرد، مقاومت بسیار بالای شیشه‌ی استفاده شده در پنل پشتی و جلویی این محصولات بود. هفته‌ی گذشته یکی از مشهورترین کانال‌های یوتوبی با نام SquareTrade ویدیوی تست سقوط آیفون XS و آیفون Xs Max را منتشر کرد تا این ادعای اپل درباره‌ی مقاومت آیفون‌های جدیدش را بررسی کند.

تست سقوط آیفون XS و آیفون XS Max

در این بررسی که دعوت می‌کنیم در انتهای مطلب ویدئوی آن را حتما به تماشا بنشینید، مقاومت گوشی‌های هوشمند جدید اپل به روش‌های گوناگونی مورد آزمایش قرار می‌گیرند. در آزمون اول، آیفون XS و XS Max با سقوط از ارتفاع 1 متر و 80 سانتی متری روی پنل پشتی و جلویی امتحان می‌شوند که نتایج این سقوط‌ در همان مرتبه اول و برای هر دو پرچمدار اپل بسیار دلخراش بوده و پنل شیشه‌ای این محصولات در هر دو طرف دچار شکستگی شدید می‌شوند.

تست سقوط آیفون XS و آیفون XS Max

در مورد آیفون XS اما اوضاع کمی وخیم‌تر به نظر می‌رسد، زیرا با سقوط اول از این ارتفاع رو پنل جلویی نمایشگر دستگاه نیز دچار آسیب جدی شده و دیگر قابل استفاده نیست؛ اما در همین آزمایش آیفون XS Max عملکرد بهتری داشت و فقط شیشه‌ی روی نمایشگر دچار شکستگی جدی می‌شود.

در آزمون دوم برای شبیه سازی سقوط از پله‌ها و غلتیدن آیفون‌های جدید اپل به مدت 60 ثانیه داخل یک جعبه چرخان قرار می‌گیرند و سپس وضعیت فیزیکی این محصولات بررسی می‌شوند. در این آزمون نیز ترک و شکستگی‌های جدی بر روی نمایشگر آیفون XS ایجاد شده و شیشه‌ی محافظ نیز مقداری از بدنه جدا شده است. در مورد آیفون XS Max نیز اوضاع تفاوت چندانی ندارد و همان شکستگی‌های جدی به چشم می‌خورند.

بیشتر بخوانید: صفحه نمایش آیفون XS Max بهترین نمایشگر موبایل است

آزمون سوم مقاومت در برابر فشار بود که پس از تحمل فشار 113 کیلوگرمی آیفون XS دچار شکستگی جدی شده و میبینیم که نمایشگر این دستگاه نیز کاملا از کار افتاده است.

آزمون نهایی نیز شناور شدن درون مایع 138 قوطی آبجو بوده که هردوی این محصولات بدون هیچ مشکلی از این امتحان سربلند بیرون می‌آیند.

نتیجه‌گیری نهایی اینکه آیفون XS و آیفون XS Max در مقایسه با پرچمدار سال گذشته‌ی اپل یعنی آیفون X مقاوم‌تر هستند، اما همچنان در همان سقوط اول دچار شکستگی می‌شوند. SquareTrade به آیفون XS امتیاز شکنندگی 86 و درجه ریسک بالا داده و به آیفون XS Max امتیاز شکنندگی 70 و درجه ریسک متوسط گرفته است.

ضمنا لازم به ذکر است که هزینه‌ی تعمیر شیشه‌های شکسته‌ در آیفون‌های 2018 اپل به 600 دلار نیز خواهد رسید. در واقع هزینه تعمیرات آیفون‌های 2018 حتی گرانتر از قیمت خرید پرچمدار سال 2016 اپل، یعنی آیفون 7 است.

بیشتر بخوانید: تعمیر آیفون XS Max حدود ۲ میلیون تومان از قیمت خرید آیفون ۷ بیشتر است!

اکنون از شما دعوت می‌کنیم به تماشای ویدیوی تست سقوط آیفون XS بنشینید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: tomsguide

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر