;
coinex

مقایسه دوربین آیفون XS Max با گلکسی نوت 9، وان پلاس 6 و هواوی P20 پرو [تماشا کنید]

در این مطلب یک ویدیوی جذاب از تست فیلمبرداری دوربین آیفون XS Max در برابر سه پرچمدار قدرتمند دیگر برای شما آماده کرده‌ایم. مقایسه‌ای که عملکرد دوربین پرچم‌دار جدید اپل را در برابر دوربین پرچمداران جدید سامسونگ، هواوی و وان پلاس به نمایش می‌گذارد. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما تا انتها با تکراتو همراه باشید.

این روزها دوربین گوشی‌های هوشمند پرچمدار کمپانی‌های مختلف رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند و به همین دلیل تماشای رقابت چهار پرچمدار مهم بازار در زمینه‌‌ی فیلمبرداری بسیار جذاب خواهد بود. به نظر شما کدام یک تصاویر بهتری را ثبت خواهند کرد؟

مقایسه فیلمبرداری دوربین آیفون XS Max با گلکسی نوت 9، هواوی P20 پرو و وان پلاس 6

نحوه‌ی انجام این تست دوربین فیلمبرداری که در ویدیوی انتهای مطلب خواهید دید در نوع خود منحصر به فرد است، زیرا هر چهار دستگاه مذکور بر روی یک پایه چهارتایی سوار شده‌اند تا با تصویربرداری به صورت همزمان، نتایج واقعی‌تری از این مقایسه حاصل شود. رزولوشن دوربین جلویی تمام این محصولات بر روی 1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه تنظیم شده و دوربین‌های اصلی نیز روی رزولوشن 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه قرار گرفته‌اند.

در ابتدا فیلمبرداری دوربین جلویی تمام این چهار پرچمدار در شرایط نوری نسبتا ضعیف با یکدیگر مقایسه می‌شود و خواهید دید که جزئیات پس زمینه‌ی تصویر دوربین نوت 9 از وضوح بیشتری نسبت به سایر رقبا برخوردار است. دوربین سلفی آیفون XS Max نیز روشنایی تصاویر را با نور نسبتا کمتری نشان می‌دهد، اما در عین حال نورها واقعی‌تر هستند و بیش اندازه تصویر را روشن نمی‌کنند.

تماشا کنید: تکراتو قابلیت سوپراسلومو دوربین گلکسی اس ۹ پلاس را به چالش می‌کشد!

به چراغ پشت سر سوژه دقت کنید تا این تفاوت بهتر درک شود. ضمنا در حین پخش ویدئو متوجه تغییر در کیفیت صدای ضبط شده توسط هر محصول نیز خواهید شد و در این مورد باید گفت که بلندی و شفافیت صدای ضبط شده توسط وان پلاس 6 با دوربین جلویی بیشتر از سایرین است. ضمنا توجه داشته باشید، نویز صدایی که این بخش به گوش می‌رسد ناشی از صدای لامپ اطراف است.

مرحله‌ی بعدی این تست فیلمبرداری با دوربین پشتی در هوای ابری است که به نظر می‌رسد به جز دوربین هواوی P20 پرو که نور و جزئیات کمی از محیط ثبت می‌کند سه پرچمدار دیگر عملکرد بهتری دارند، هرچند که در این میان لزرش‌گیری، ثبت جزئیات و کنترل نور محیطی توسط آیفون XS Max و وان پلاس 6 بهتر انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: بررسی دوربین هواوی P20 پرو از نگاه DxOMark

زمانی که در همین مرحله قدرت زوم هر دستگاه مورد آزمایش قرار می‌گیرد تفاوت‌ها چشمگیرتر می‌شوند وان پلاس 6 مجددا عملکرد بسیار قدرتمند و خوبی از خود نشان می‌دهد؛ در حالی که گلکسی نوت 9 و هواوی P20 پرو پایین‌تر از انتظار ظاهر می‌شوند و آیفون XS Max نیز با وجود این که بزرگنمایی کمتری نسبت به سایرین دارد، اما جلوگیری از تار شدن تصویر را به خوبی انجام می‌دهد.

در مرحله‌ی سوم از این آزمون فیلمبرداری در محیط داخلی، این بار با نور نسبتا کافی صورت گرفته است. همان گونه که خواهید دید تفاوت محسوسی میان این محصولات در چنین شرایطی به چشم نمی‌خورد و همگی به خوبی جزئیات را به تصویر می‌کشند و نور محیط را نیز کاملا مناسب مدیریت می‌کنند.

تماشا کنید: مقایسه آیفون XS Max با سامسونگ گلکسی نوت 9

در آخرین مرحله این آزمون مجددا به سراغ فیلمبرداری با دوربین سلفی این محصولات در نور روز ابری و آزمایش لرزشگیری این دوربین‌ها رفته و خواهید دید که اینجا نیز مجددا دوربین جلویی گلکسی نوت 9 بهتر از سایرین عمل کرده و ثبت جزئیات، رنگ‌ها و لرزشگیری را کمی بهتر از رقبای خود انجام می‌دهد.

اکنون از شما دعوت می‌کنیم به تماشای ویدئوی جذاب تست دوربین فیلمبرداری آیفون XS Max در برابر گلکسی نوت 9، هواوی P20 پرو و وان پلاس 6 بنشینید و به ما بگویید نظر شما چیست و فکر می‌کنید دوربین کدام یک از این محصولات قدرتمند، عملکرد بهتری در فیلمبرداری دارند؟

اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: youtube

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر