;
coinex

کاهش قیمت موبایل تا 20 درصد؛ بازگشت آرامش به بازار تلفن‌های همراه

کاهش نرخ دلار باعث کاهش قیمت موبایل شد. گفته شده که قیمت گوشی‌های موبایل در بازار چیزی حدود 5 تا 20 درصد کاهش یافته است.

به گزارش تکراتو، رئیس اتحادیه تلفن همراه از کاهش 5 تا 20 درصدی قیمت انواع گوشی‌های تلفن همراه در بازار موبایل خبرداده است. وی اعلام نمود که فضای کسب و کار در این بخش رو به بهبود است و آرامش در حال بازگشت به بازار موبایل است.


بیشتر بخوانید: کاهش قیمت دلار در ایران ؛ از تئوری احمق بزرگتر تا قطعه ۵۹۸ بهشت زهرا


کاهش قیمت موبایل تا 20 درصد

ابراهیم درستی در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد کاهش قیمت موبایل ، نرخ ارز و جو روانی مثبت بازار را از جمله دلایل کاهش قیمت گوشی‌ها دانست و اظهار کرد که پیش از این به دلیل اینکه توزیع کنندگان و فروشندگان منتظر افزایش نرخ ارز بودند هیچ تمایلی برای فروش موبایل نداشته و افزایش نرخ دلار باعث شده بود که قیمت‌ها به صورت کاذب افزایش یابد. اما اکنون تفکر بازار به سمت خوش بینی است و این امر باعث کاهش قیمت انواع گوشی موبایل شده است.


بیشتر بخوانید: کاهش شدید قیمت دلار در بازار؛ هجوم مردم برای فروش ارز آغاز شد


رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی تصویری و تلفن همراه با اعلام کاهش 5 تا 20 درصدی قیمت انواع گوشی موبایل تصریح کرد که با این کاهش قیمت، نرخ گوشی موبایل به قیمت‌های واقعی خود نزدیک می‌شود و فضای کسب و کار در بازار تلفن همراه رو به بهبود است.

کاهش قیمت موبایل تا 20 درصد

وی خاطرنشان کرد که تغییر قیمت گوشی‌های تلفن همراه به نفع مصرف کننده و فروشندگان خواهد بود چرا که افزایش قیمت گوشی به هیچ عنوان به سود فروشندگان بازار نیست.

عضو هیات رئیسه شورای اصناف کشور از تمامی واحدهای صنفی خواست که در مورد قیمت‌ها مقاومت نکنند و منتظر نباشند که قیمت‌ها تغییر کند، بلکه کالا را به قیمت روز بفروشند.


بیشتر بخوانید: آیا دولت الکترونیک توان مقابله با فساد را دارد؟ جهرمی پاسخ می‌دهد


 

به گفته درستی پیش بینی می‌شود که قیمت‌ها روز به روز تغییر کرده و به سمت کاهش پیش برود و با ثبات نرخ ارز و بازگشتن ارزش ریال ایرانی، قیمت گوشی‌های موبایل واقعی شود.

با پیگیری‌هایی که تکراتو امروز در بازار موبایل داشته است، بسیاری از فروشندگان موبایل تمایلی به فروش کالا نداشتند و حتی حاضر نبودند که قیمتی برای کالای خود اعلام کنند. همچنین تعدادی از فروشندگان قیمت‌ها را کاهش نداده و کالای خود را با همان قیمت قبلی می‌فروختند. به گفته فروشندگان موبایل قیمت دلار هنوز ثابت نشده و فعلا باید چند روز صبر کرد تا وضعیت مشخص شود.

بیشتر بخوانید:

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر