;
coinex

ارزانترین شهرهای دنیا در سال 2018 ؛ 20 مقصد مقرون به صرفه سفر در سراسر جهان

برای انتخاب یک مقصد مقرون به صرفه خارجی برای سفر، نگاهی خواهیم داشت به ارزانترین شهرهای دنیا در سال 2018 در سرتاسر جهان.

در این لیست 20 موردی، شهرهای رنگارنگی از شرق آسیا تا اروپا و آمریکای جنوبی وجود دارد. هرچند برخی از آنها با توجه به شرایط موجود، تناسب بیشتری با روحیه گردشگران نترس دارند، اما می توانید مقاصد هیجان انگیزی با امنیت بالا را در آن پیدا کنید که سفری لذت بخش با ارزانترین رقم ممکن را برای شما رقم خواهد زد.

ارزانترین شهرهای دنیا در سال 2018

20. کازابلانکا، مراکش

کازابلانکا، مراکش

شهرت این شهر به خاطر فیلمی با همین نام، محصول سال 1942 است که بازیگرانی چون همفری بوگارت و اینگرید برگمن در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. جدا از آن، شهر به تنهایی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ چرا که کازابلانکا علاوه بر قرار گرفتن در جمع ارزانترین شهرهای جهان مقصدی پر از پویایی و زندگی، پر از مناظر دیدنی و اماکن مدرن است که گردشگران نباید در مسافرتشان از دست بدهند.

بر اساس آنچه طاهر شاه، نویسنده بریتانیایی اظهار کرده، نقاط دیدنی این شهر شامل کافه سوسایتی و قهوه‌های تیره رنگش است که در لیوان‌های شیشه‌ای کوچک سرو می‌شود. نقاط دیدنی دیگری نیز که از تیررس چشم گردشگران پنهان است، شامل مواردی مانند Habbous، که کاخ سلطنتی در آنجا قرار دارد؛ مسجد بزرگ حسن دوم (در تصویر مشاهده می‌کنید) و بازار مرکزی که با حال هوای مراکش دهه 1930 هستند.

19. تاشکند، ازبکستان

تاشکند، ازبکستان

تاشکند، پایتخت ازبکستان است. این شهر ارزان در سال 1996 در یک زلزله کاملا از بین رفته بود و 300 هزار نفر از ساکنان آن بی خانمان شده بودند، اما با قدرت موجود در زمان حاکمیت اتحاد جماهیر شوری، شهر دوباره از نو ساخته شد.

از همین رو، در این شهر معماری دیدنی مساجد بازسازی شده قرن 12 را با ترکیبی از معماری کلاسیک روسی و ساختمان‌های آجری بروتالیست مشاهده می‌کنید. با اقامت در هتل ازبکستان می‌توانید منظره‌ای از پارک اصلی شهر و شکوه محو شده شوروی را ببینید.

18. کاتماندو، نپال

کاتماندو، نپال؛ یکی از ارزانترین شهرهای دنیا برای سفر در سال 2018

پایتخت نپال مقصدی عالی برای کوهنوردی در کوه‌های هیمالیا بوده و یکی از ارزانترین شهرهای جهان به شمار می‌آید.

17. لوساکا، زامبیا

لوساکا، زامبیا

با اینکه پایتخت زامبیا در بین گردشگران طرفدار زیادی ندارد، مقصدی عالی، مخصوصا برای تماشای طبیعت و حیات وحش است. برایان جکمن می‌نویسد: در آفریقا هیچ کجا به اندازه پارک ملی لانگساوا وحشی نبوده، که در انتهای دره بزرگ آفریقا واقع شده است. 3,500 مایل مربع از دشت‌ها و مراتع که 60 گونه جانوری از جمله شیر، پلنگ، گونه خاصی از زرافه‌ها و اسب‌های آبی را در خود جای داده است.

16. ریاض، عربستان سعودی

ریاض، عربستان سعودی

افراد خیلی کمی ریاض را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند، اما با این حال، قیمت‌ها در این شهر بسیار پایین بوده و پایتخت عربستان یکی از ارزانترین شهرهای دنیا به حساب می‌آید.

15. آسونسیون، پاراگوئه

آسونسیون، پاراگوئه

پایتخت پاراگوئه یکی از ارزانترین شهرهای دنیا برای سفر در سال 2018 است. آسونسیون که در سال 1537 تاسیس شده، از شهرهایی چون بوینس آیرس یا ریو دو ژانیرو قدمت بیشتری دارد.

14. صوفیه، بلغارستان

صوفیه، بلغارستان؛ یکی از ارزانترین شهرهای اروپایی جهان

صوفیه همیشه به عنوان یکی از ارزانترین شهرهای اروپا برای سفر شناخته می‌شود. ساختمان‌های متعلق به دوره اتحاد جماهیر شوروی که بسیاری از آن‌ها در حال خراب شدن هستند و نیاز به بازسازی دارند، دور تا دور شهر قرار گرفته‌اند. مساجد عثمانی نیز با معماری استالینیستی کنار هم بنا شده‌ و از دیدنی‌های این شهر اروپایی هستند.

13. بمبئی، هند

بمبئی، هند

بمبئی نوعی رنسانس هنری را در سال‌های اخیر تجربه کرده. منطقه کالا گودا از نقاط برجسته شهر است. منطقه‌ای که برای پیاده روی کاملا مناسب است و همین موضوع، در شهری مملو از خودرو، باعث شده به سرعت به یکی از مراکز فرهنگی شهر بدل شود. جایی که در کوچه‌های پر از کابلش، بوتیک‌ها و رستوران‌های فراوانی وجود دارد.

در حال حاضر ساختمان‌های گوناگونی که از دوران استعمار به جا مانده‌اند، بازسازی شده و گالری‌های کوچک دوباره برای بازدید عموم باز شده‌اند.

12. تهران، ایران

تهران، ایران

وزارت امور خارجه بریتانیا در سال 2015 بر وجود امنیت در ایران اظهار داشت. اما به دنبال حادثه سال گذشته تهران، در حال حاضر هشدار داده که این حملات در هر جایی ممکن است به وقوع بپیوندد، مخصوصا در اماکنی که خارجی‌ها بازدید می‌کنند. همین موضوع باعث شده تا تهران میزبان آمار بالایی از گردشگران خارجی نباشد.

با این حال، کسانی که به تهران می‌آیند، با قیمت‌های پایینی مواجه می‌شوند. این پایتخت میزبان گالری‌ها، موزه‌ها و در برخی موارد ساختمان‌هایی با معماری برجسته مانند برج آزادی است و با توجه به کاهش سرسام آور ارزش ریال در مقابل ارزهای خارجی به یکی از ارزانترین شهرهای جهان برای گردشگران خارجی تبدیل شده است.

11. قاهره، مصر

قاهره، مصر

برخی حملات تروریستی در مصر منجر به پسرفت توریسم این کشور در چند سال گذشته شده است. مصر یکی از 40 کشوری است که نرخ ترور در آن بالاست و تروریست‌ها هم ظاهرا از حملات خود در این کشور ناراضی نیستند. با این وجود، گردشگران می‌توانند سفری مقرون به صرفه را به پایتخت مصر که شلوغی در آن به ندرت دیده می‌شود و یکی از ارزانترین شهرهای دنیا در حال حاضر به شمار می‌آید، تجربه کنند.

10. بخارست، رومانی

بخارست، رومانی

با اینکه گذشته کمونیستی بخارست همچنان آشکار است، چیزهای زیادی هم در این شهر وجود دارد که متعلق به دوران شوروی نیست. شاید زیبایی این شهر به اندازه بسیاری دیگر از پایتخت‌های اروپای شرقی نباشد، اما در حال حاضر که 25 سال از انقلاب خونین آن می‌گذرد، بخارست جایی برای لمس فرهنگ کافه گردی و موزه‌هاست. علیرغم تلاش بولدوزرهای چائوشسکو، در مرکز شهر همچنان ساختمان‌های تاریخی دیده می‌شود.

9. دهلی نو، هند

دهلی نو، هند

یک شهر شلوغ و پر سر و صدا و رانندگی دیوانه وار در خیابان‌های مملو از ترافیک ممکن است گردشگران را برای همیشه از این کشور فراری دهد. اگر هتلتان در دهلی نو قرار دارد، این شهر می‌تواند مکانی خوشایند برای شروع سفر باشد. بخشی از دهلی نو توسط ادوین لوتینز طراحی شده، و خیابان‌هایی که سر تا سر آن پوشیده از درخت است، و ساختمان‌های کم ارتفاع، در جای جای آن دیده می‌شود.

بهترین هتل پنج ستاره دهلی Leela Palace و بهترین هتل چهار ستاره نیز The Claridges است که در نزدیکی باغ لودی واقع شده است. اما قیمت‌ها در این شهر در مجموع پایین بوده و دهلی نو در رده ارزانترین شهرهای جهان قرار می‌گیرد.

8. چنای، هند

 چنای، هند

چنای، با نام سابق مَدرس، یکی دیگر از شهرهای هندوستان در لیست ارزانترین شهرهای دنیا برای سفر در سال 2018 است. این شهر پنهاور که در جنوب هند واقع شده، جایی است که بریتانیایی‌های قرن هفدهم، کمپانی هند شرقی (East India Company) را تاسیس نمودند. این شهر همچنین میزبان بناهایی از اولین ساکنان شبه جزیره، مانند کلیسای سنت ماری است که قدیمی‌ترین کلیسای انگلیکان آسیا (کلیسای رسمی مسیحی انگلستان) محسوب می‌شود.

7. کراچی، پاکستان

کراچی، پاکستان

گردشگران کمی کراچی -بزرگترین شهر پاکستان- را در لیست مقاصد خود جای می‌دهند. با این حال، سفر به این شهر کاملا مقرون به صرفه است. این شهر همچنین در فهرست بدترین مکان‌های دنیا برای زندگی قرار دارد و امنیت در آن بسیار پایین است.

6. الجزیره، الجزایر

الجزیره، الجزایر

پایتخت کشور الجزایر، مقصدی دیگر برای گردشگران نترس است. در رابطه با حملات تروریستی در این شهر نیز هشدار داده شده است.

5. بنگلور، هند

بنگلور، هند؛ یکی از ارزان ترین شهرهای دنیا برای سفر در سال 2018

بنگلور که به عنوان مرکز ارتباطی هند شناخته می‌شود، یکی از بهترین‌های لیست ارزانترین شهرهای دنیا است. چرا که به عنوان صمیمی‌ترین شهر هند، با فرهنگ غنی بین المللی شناخته می‌شود.

هندوها در کنار مسلمانان، مسیحیان، مردم کانارا، مردم تامیل و بنگال‌ها، با مسالمت زندگی می‌کنند. این شهر به طور ویژه میزبان جوانان و زنان است و امنیت در آن بالاست. هزینه‌ها نیز در بنگلور مقرون به صرفه است.

4. لاگوس، نیجریه

لاگوس، نیجریه

لاگوس در سال 2016، در جایگاه هفدهم ارزانترین شهرهای دنیا قرار داشت و پس از جایگاه دوم در سال گذشته، در سال 2018 در جایگاه چهارم قرار دارد.

لاگوس شهری پهناور با جمعیتی بالغ بر 16 میلیون نفر است. درباره حملات تروریستی در این شهر نیز هشدارهایی داده شده است.

3. آلماتی، قزاقستان

آلماتی، قزاقستان

رتبه اول ارزانترین شهرهای دنیا در سال گذشته متعلق به این شهر بود. آلماتی جای عجیبی است. در سفر به این شهر بازدید از آلات موسیقی فولک موزه قزاقستان را فراموش نکنید. در بازار سبز شهر، گوشت اسب به وفور یافت می‌شود و بازدید از این بازار و پی بردن به اینکه غذای مصرفی قزاق‌ها چیست، می‌تواند جذاب باشد.

آلماتی نیز علیرغم پایین بودن هزینه‌ها در آن، از شهرهای محبوب گردشگران به حساب نمی‌آید.

2. کاراکاس، ونزوئلا

کاراکاس، ونزوئلا

با اینکه پایتخت ونزوئلا خیلی صمیمی و دوست داشتنی نیست، اما یکی از ارزانترین شهرهای جهان به حساب می‌آید. کاراکاس شهری شلوغ، آلوده و پر هرج و مرج و گاهی اوقات خطرناک است و جذابیت آن کمتر از سایر پایتخت‌های آمریکای جنوبی است.

برای تماشای جهنمِ شهری که زیر سایه کوه‌های زیبا واقع شده، و بازدید از چند موزه و لمس پروپاگاندای سیاسی، تنها کافی است سفری دو روزه به کاراکاس داشته باشید.

1. دمشق، سوریه

دمشق، سوریه

رتبه اول ارزانترین شهرهای دنیا در سال 2018 متعلق به دمشق سوریه است. این شهر جنگ زده بسیار ارزان است اما به این زودی‌ها نمی‌تواند یک مقصد گردشگری باشد.

با کلیک روی لینک کد تخفیف مِستر بلیط، می‌توانید از 5 تا 15 هزار تومان تخفیف ویژه کاربران تکراتو بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید:

این محتوا به سفارش مِستر بلیط نوشته شده است. برای استفاده از خدمات مِستر بلیط روی لینک زیر کلیک کنید.

خرید بلیط هواپیما

منبع: Telegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر