;
coinex

افزایش قیمت بنزین تا 4000 تومان؛ مقابله با قاچاق سوخت

افزایش قیمت بنزین آن هم تا 4000 تومان خبرساز شد. در شرایطی که نرخ ارز در نوسان است و قاچاق سوخت هم انجام می‌شود، قرار است قیمت بنزین افزایش یابد.

به گزارش تکراتو، پیش از این اخبار مختلفی در مورد افزایش قیمت بنزین منتشر شده بود، اما مسئولین کشور از جمله وزیر نفت، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و حتی برخی نمایندگان مجلس آن را تکذیب می‌کردند ولی به نظر می‌رسد که این افزایش واقعیت داشته باشد.


بیشتر بخوانید: سهمیه بندی بنزین نزدیک است؛ در مصرف بنزین هم صرفه جویی کنید!


افزایش قیمت بنزین تا آخر سال

حامیان آزادسازی قیمت‌، دولت را به قطع یارانه سوخت ترغیب می‌کنند و باور دارند که اگر دولت رویه آزادسازی قیمت‌ها را در پیش بگیرد، با توجه به اوضاع کنونی اقتصاد و نیز با کاهش وابستگی کالاها به ارز دولتی، می‌توان مدیریت بهتری را شاهد بود.

در این راستا یک مقام ارشد دولت اعلام کرده که قرار است تا پایان امسال، فاز جدیدی از برنامه هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود. به گفته وی در این برنامه، افزایش قیمت بنزین تا سقف 4 هزار تومان و دو نرخی شدن آن حتمی است و حتی صحبت‌هایی از احتمال بازگشت کوپن و کارت سوخت نیز به میان آمده است.

برخی از مخالفان افزایش نرخ بنزین اعلام کرده‌اند که در اوضاع کنونی، افزایش قیمت بنزین، بار تورمی سنگینی بر جامعه تحمیل می‌کند که شاید از توان مردم خارج باشد؛ اما عده‌ای دیگر اعلام کرده‌اند که در شرایط موجود، دولت چاره‌ای جز افزایش قیمت سوخت ندارد زیرا بسیاری مشغول قاچاق سوخت هستند.

آیا قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟

افزایش قیمت بنزین باعث شده تا نمایندگان بر سر یک دو راهی گرانی و ثبات قیمت قرار گیرند؛ از یک سو اعتقاد دارند، افزایش قیمت سوخت به تورم موجود دامن می زند و از سوی دیگر، راهکاری جز افزایش قیمت‌ها ندارند.

حمید گرمابی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به افزایش قیمت دلار و تفاوت قیمت بنزین در مرز با همسایه‌ها بیان کرد که در برخی از این کشورها تفاوت قیمت سوخت به ده برابر نیز می‌رسد. وی ادامه داد که دو نرخی شدن بنزین، راهکار طولانی مدت خوبی نیست، ولی در شرایط اضطراری و کوتاه مدت می‌تواند به عنوان یک راه حل از آن استفاده شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سهمیه بندی و دو نرخی کردن بنزین راهکاری موقتی است، تصریح کرد که اگر قیمت بنزین افزایش یابد تا جلوی قاچاق گرفته شود، برای جامعه قابل قبول نیست؛ لذا فعلا راه حل موقت، بازگشت به سیستم کوپنی و کارتی است که امید است در آینده‌ای نه چندان دور، شرایط بهتر شود تا سهمیه بندی نیز برداشته شود.

میزان مصرف بنزین نیز افزایش یافته و چنانچه مصرف بنزین همچنان بالا برود و از طرف دیگر، قاچاق بنزین ادامه یابد، دولت باید در این زمینه تصمیماتی بگیرد تا بتواند مصرف سوخت را مدیریت کند. آنچه به ذهن می‌رسد و در جلسات نیز بیان شده، اجرایی کردن کارت سوخت است که این امر قطع به یقین تصمیمات دیگری را نیز می‌طلبد که بحث سهمیه بندی و دو نرخی کردن آن است؛ اما تاکنون تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: tabnak

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    راهکار هست. میتونن براحتی مرزها رو کنترل کنن و جلوی قاچاق سوخت رو بگیرن اما اونطوری دیگه بهانه ای برای افزایش قیمت و رسیدن به اهداف شیطانیشون ندارن.

    پاسخ

    مدیران ما توانایی مدیریت توالت عمومی را ندارند چه برسه به مملکت، همش میگن مصرف سوخت از استاندارد جهانی بیشتر است ، آیا حمل و نقل عمومی ما مطابق استاندارد جهانی است، آیا کیفیت و مصرف سوخت خودروهای ما مطابق استاندارد جهانی است ، آیا کیفیت سوخت ما جهانی است، آیا درآمد ما مطابق استاندارد جهانی و دلاری است، آیا قیمت پرداختی برای خودروهای ما جهانی است و ……….. به نظر من 4 تا چوپان بهتر از مدیران دارای مدرک دکتری مدیریت میکنند.

    پاسخ