coinex
otetmarket
propification.com

حذف بسته های اینترنت شبانه ؛ کاربران موافقند یا مخالف؟

فلاح جوشقانی خبر از حذف بسته های اینترنت شبانه داد. وی همچنین اعلام کرد که افزایش قیمت بسته‌های اینترنت موبایل در چارچوب قانون صورت گرفته است.

به گزارش تکراتو، با افزایش قیمت کالاها و نرخ دلار اپراتورها هم نرخ بسته‌های اینترنت موبایل را افزایش دادند. گفته شده که قیمت تعیین شده برای بسته‌های موبایل بیش از کف تعیین شده توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است. این افزایش چند هفته‌ای است که اتفاق افتاده است.

در ابتدا همراه اول نرخ بسته‌های کوتاه‌مدت روزانه و هفتگی را افزایش داد و بسته‌های شبانه بدون کاربرد و در ظاهر هدیه را به کاربران ارائه نمود. ایرانسل نیز قیمت تمامی بسته‌های اینترنتی و بسته‌های پرمصرف طولانی مدت خود را افزایش داد.

علاوه بر ایرانسل و همراه اول، اپراتور رایتل هم افزایش قیمت داشته اما نسبی، که به گفته کاربران قیمت‌های فعلی این اپراتور در برابر دو اپراتور دیگر قدرت حق انتخاب بیشتری به مخاطبان می‌دهد.

آیا اینترنت موبایل محبوبیت بیشتری دارد یا اینترنت ثابت؟

در این میان شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت به دلیل محبوبیت بیشتر اینترنت موبایل گلایه کردند و برای به دست آوردن کاربران بیشتر خواستار افزایش تعرفه اینترنت موبایل شدند. به گفته این شرکت‌ها ارائه خدمات با قیمت پایین‌تر، یک تهدید جدی برای تجارت اینترنت ثابت محسوب می‌شود.

حذف بسته های اینترنت شبانه

اگرچه افزایش تعرفه‌ها بسته‌های ایترنت موبایل باعث نارضایتی و ناراحتی کاربران شده است اما جای هیچ گلایه‌ای نیست زیرا وزارت ارتباطات اعلام کرده که این افزایش قیمت در چارچوب مقررات صورت گرفته است.

افزایش تعرفه بسته‌های اینترنت قانونی است

حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص افزایش تعرفه‌های اینترنتی اعلام کرد که چارچوب مقرراتی برای تعرفه‌ها کاملاً رعایت شده است. در یک دوره میزان تعرفه‌ها به کف قیمت نزدیک بود و با توجه به شرایط اقتصادی ،اپراتورها به این نتیجه رسیدند که تعرفه‌های اینترنتی را بالا ببرند.

وی ادامه داد که رویکرد افزایش قیمت 20 الی 30 درصدی در بسته‌های روزانه و هفتگی، سوق دادن مردم در استفاده از بسته‌های بلند مدت بوده است. گزارش کامل این افزایش قیمت بعد از بررسی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ابلاغ و تأیید نزد کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رفت و مرجع اصلی در این موضوع، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است.

فلاح جوشقانی تأکید کرد که بررسی اولیه در قاب رگولاتور نشان می‌دهد این افزایش تعرفه توسط اپراتورها خلاف مقررات نبوده ولی باید ملاحظات مردمی در آن نیز دیده شود.

حذف بسته های اینترنت شبانه به زودی

جوشقانی در آخر درباره‌ی حذف بسته های اینترنت شبانه سخن گفت و اعلام نمود که بسته‌های شبانه یک نوع هدیه محسوب می‌شوند اما شاید از نظر رفتاری و فرهنگی مناسب محدوده سنی نوجوانان و جوانان نباشد. وی ادامه داد  که حذف بسته های اینترنت شبانه  در دستور کار قرار گرفته و به تدریج حذف خواهند شد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: tabnak

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر