;
coinex

آیا طرح سهمیه بندی بنزین برای تاکسی های آنلاین هم در نظر گرفته می‌شود؟

به نظر می‌رسد که طرح سهمیه بندی بنزین برای تاکسی های آنلاین دردسرساز شود. تاکسی‌های اینترنتی نسبت به اجرای این طرح بسیار نگران هستند.

به گزارش تکراتو، چندی است که اخباری در مورد سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت ان منتشر شده است. انتشار این اخبار باعث نگرانی تاکسی‌های اینترنتی شده زیرا ممکن است سهمیه بندی بنزین برای تاکسی های آنلاین مشکلاتی را ایجاد کند.


بیشتر بخوانید: نگرانی تاکسی های اینترنتی بابت سهمیه بندی بنزین؛ تکلیف چیست؟


دردسر طرح سهمیه بندی بنزین برای تاکسی های آنلاین

طرح سهمیه‌بندی بنزین و احتمال تخصیص نیافتن آن به تاکسی‌های اینترنتی، آنها را دچار نگرانی کرده است. هومن دمیرچی، هم‌موسس و معاون عملیات تاکسی‌آنلاین تپ‌سی، درباره احتمال کنار گذشتن تاکسی‌‌های اینترنتی از طرح سهمیه‌بندی بنزین اعلام نمود که براساس صحبت‌های برخی نمایندگان مجلس به نظر می‌رسد که طرح سهمیه‌بندی بنزین بعد از اربعین اجرایی شود. به گفته وی زمزمه‌هایی در مورد عدم تخصیص سهمیه بنزین به تاکسی‌های اینترنتی به گوش می‌رسد در حالی که تاکسی‌ها و آژانس‌ها باید سهمیه بنزین بگیرند.


بیشتر بخوانید: سهمیه بندی بنزین نزدیک است؛ در مصرف بنزین هم صرفه جویی کنید!


دمیرچی با تاکید بر اینکه این سیاست‌گذاری کاملا اشتباه است، در مورد مزیت در نظر گرفتن سهمیه بنزین برای تاکسی‌های اینترنتی اعلام کرد که بخش بزرگی از حمل‌ونقل همگانی به عهده تاکسی‌های اینترنتی است. مقیاس سفرهای تاکسی‌های اینترنتی در مقایسه با  تاکسی‌ و آژانس ۱۰ برابر است. ضمن اینکه دادن این سهمیه صرفا به تاکسیرانی و آژانس‌ها موجب ایجاد یک رقابت ناسالم و رانت می‌شود.

هم‌موسس و معاون عملیات تپ‌سی با اعلام اینکه سیستم تپ‌سی می‌تواند سهمیه‌ها را عادلانه و به درستی تقسیم‌بندی کند درباره نحوه نظارت هوشمند روی سهمیه‌بندی بنزین گفت:

در این زمینه راهکاری آماده داریم تا با کمترین تلفات سوبسید، بتوانیم این سهمیه را به درستی به رانندگان اختصاص دهیم. ویژگی مهم  سیستم ما هم همین است که می‌دانیم دقیقا چه میزان کلیومتر کجا طی شده است، هر راننده چقدر سفر دارد و چقدر سوخت مصرف می‌کند. در صورتی‌که در سیستم سنتی یک کارت را به تاکسی یا آژانس می‌دادند و معلوم نبود آن را در راستای جابجایی مسافر استفاده می‌کند یا نه.

آن گونه که دمیرچی اعلام می‌کند اگر بنزین به صورت دو نرخی سهمیه‌بندی شود اما به حمل‌ونقل آنلاین تعلق نگیرد، نه تنها به بیش از ۷۰۰ هزار راننده فعال در بخش حمل‌نقل آنلاین فشار وارد خواهد شد بلکه در نهایت این روند باعث افزایش قیمت سفرها می‌شود. میلیونها نفر روزانه از این سامانه‌ها استفاده می‌کنند و با افزایش قیمت‌ها هزینه‌های زندگی افراد بالاتر می‌رود.

آیا برای اختصاص سهمیه به تاکسی‌های آنلاین مذاکراتی صورت می‌گیرد؟

دمیرچی در پاسخ به این سوال که آیا قصد انجام مذاکراتی با تاکسیرانی برای دنبال کردن موضوع سهمیه‌بندی سوخت را دارند اعلام کرد که آنها نیازی به مذاکره با تاکسیرانی ندارند چون آنها نهاد قانون‌گذار تاکسی‌های اینترنتی نیستند و تصمیم‌گیری درباره تقسیم سوخت هم به عهده آنها نیست. این تصمیم در هیات دولت گرفته می‌شود.

تاکسیرانی خودش یکی از سازمان‌هایی است که سهمیه دریافت می‌کند و به تاکسی‌های خود می‌دهد. با این حال اگر به هر دلیلی اتفاقی بیافتد که تاکسیرانی بخواهد درباره موضوع سهمیه‌های بنزین ما تصمیم‌گیری کند حتما از این ابزار برای فشار مضاعف استفاده خواهد کرد تا خواسته‌های قبلی خود مبنی بر اینکه تاکسی‌های اینترنتی زیر نظر آنها فعالیت کنند را دوباره مطرح خواهند کرد.

دمیرچی همچنین از پیگیری این موضوع از طریق نهادهای تصمیم‌گیرنده در این زمینه خبر داد و تاکید کرد که به دنبال مذاکره با نهادهای دیگری که در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنند از جمله وزارت نفت، وزارت کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند.


بیشتر بخوانید: منظور از سرویس تپ سی لاین چیست ؛ آیا از این سرویس استفاده کرده‌اید؟


این اظهارات دمیرچی در حالی عنوان شد که هفته گذشته مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی اعلام کرده بود در صورت اجرایی شدن سهمیه‌بندی بنزین، تاکسیرانی برای تاکسی‌های اینترنتی زیر نظر خود، مزیت‌هایی همچون سهمیه بنزین ارائه خواهد کرد.

بنابراین فعلا باید منتظر اجرای این طرح بود و دید که سهمیه بندی بنزین برای تاکسی های آنلاین هم در نظر گرفته می‌شود یا نه!

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: peivast

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر