;
coinex

حذف اکانت های ایرانی توسط فیسبوک ؛ 82 صفحه و گروه ایرانی دیگر غیرفعال شد

فیسبوک اعلام کرد که 82 صفحه و گروه‌های مربوط به ایرانیان را که به عنوان شهروندان آمریکایی و بریتانیای در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کردند را حذف کرده است.

حذف اکانت‌های ایرانی در فیسبوک

این برای اولین بار نیست که این شرکت صفحات و گروه‌هایی را حذف می‌کند که کنترل آنها در دست اتباع ایرانی بوده است. فیسبوک پیش از این در 21 آگوست (30 مردادماه)، 652 پیج ایرانی در این شبکه اجتماعی و اینستاگرام را به همین دلیل حذف کرده بود.

فیسبوک در خصوص غیر فعال کردن این 82 اکانت ایرانی بیان داشت که شرکت به این نتیجه رسیده است که آنها خود را به عنوان شهروندان بریتانیایی و آمریکایی معرفی کرده و مطالبی را در راستای مخالفت با رئیس جمهور، رفتارهای نژادپرستانه و تاثیر بر افکار عمومی در موضوعات مختلفی ارسال کرده‌اند. این اکانت‌های ایرانی حذف شده چیزی در حدود 1 میلیون دنبال کننده (فالوئر) آمریکایی و انگلیسی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: روش حذف دائمی حساب کاربری فیس بوک

فیسبوک در بیانیه مطبوعاتی خود به این نکته اشاره کرده است که برخی از این 82 صفحه‌ای که از دیروز غیرفعال شده‌اند، به صفحات حذف شده قبلی نیز مرتبط بوده‌اند.

این شرکت می‌گوید، حساب‌های ایرانی که سعی داشتند تا به عنوان کاربران آمریکایی و انگلیسی، هویت خود را پنهان کنند، پس از بازبینی‌های دستی توسط کارشناسان امنیتی از این شبکه اجتماعی حذف شده‌اند. در حال حاضر بیش از 2 هزار نفر برای اطمینان از امنیت اطلاعات کاربران و تشخیص اخبار جعلی در فیسبوک مشغول کار هستند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: softpedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر