;
coinex

اجاره و خرید خانه در سعادت ‌آباد

سعادت‌آباد یکی از محله‌های مرفه‌نشین و لوکس تهران است که در منطقه 2 تهران واقع شده است. در حال حاضر این محله با گذشت چندین سال به یکی از لوکس‌ترین محله‌های تبدیل شده است. این محله از شمال به کوی فراز، از شمال غرب به فرحزاد، از شرق به بزرگراه چمران و از جنوب به شهرک غرب منتهی می‌شود.

تاریخچه سعادت آباد

پیدایش سعادت آباد را می‌توان مدیون سید ضیاءالدین طباطبایی دانست. وی در سال 1327 یک روستای مخروبه و خالی از سکنه را خریداری کرد. بعد از خریداری این منطقه او دوستان و آشنایان خود را که اکثراً سید بودند در آنجا استخدام کرد و به کار کشاورزی پرداختند. کارگران به رهبری سید ضیاء علاوه بر کار کشاورزی، خرگوش نیز پرورش می‌دادند. به خاطر حضور این کشاورزان سید در منطقه آنجا را سیدآباد نامیدند. بعد از مدتی کارگران غیر سید نیز در روستا به کار گرفته شدند و اسم منطقه به سعادت‌آباد تغییر کرد و بعد از آن هیچ تغییری در اسم محله ایجاد نشد و همان سعادت‌آباد باقی ماند در ادامه به شرایط مختلف اجاره و خرید خانه در سعادت ‌آباد خواهیم پرداخت.

در حال حاضر این محله با گذشت چندین سال به یکی از لوکس‌ترین محله‌های تبدیل شده است. این محله از شمال به کوی فراز، از شمال غرب به فرحزاد، از شرق به بزرگراه چمران و از جنوب به شهرک غرب منتهی می‌شود. از خیابان‌های اصلی سعادت‌آباد می‌توان به 24 متری، علامه طباطبایی، سرو، بلوار پاکزاد، بلوار فرحزاد اشاره کرد. بافت این محله غالباً نوساز بوده و اکثراً ساختمان آن مدرن هستند و سن بنایی آن‌ها کمتر از 20 سال است.

به عقیده بسیاری از کارشناسان املاک، نوع ساخت و ساز در محله با بقیه محلات تهران متفاوت و متریال‌هایی که در این محله به کار رفته بسیار مرغوب هستند و باعث شده است این محله محله‌ای زیبا باشد و برای اجاره آپارتمان در تهران مکانی مناسب به شمار بیاید. بر اساس آخرین سرشماری انجام شده، جمعیت سعادت‌آباد در حدود 560 هزار نفر است و به توجه به توسعه شهرنشینی در سال‌های آینده تعداد سکنه حاضر در محله بیشتر نیز خواهد شد.

چرا اجاره و خرید خانه در سعادت آباد برای بسیاری از افراد یک آرزوست؟

سعادت‌آباد یک محله ایده‌آل برای زندگی است و اکثرا مردم دوست دارند در این محله سکونت گزینند. این محله به دلیل قرار گرفتن در همسایگی فرحزاد یک منطقه خوش آب و هوا است و این یکی از دلایل استقبال مردم از این محله است. دلایل بسیاری برای رونق این محله می‌توان یافت که از مهمترین دلایل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خارج بودن از طرح ترافیک و دسترسی آسان به بزرگراه‌های اصلی تهران
  • مراکز خرید متعدد و شیک
  • وجود رستوران‌های ایرانی و فرنگی
  • مجتمع فرهنگی ورزشی اریکه ایرانیان
  • پارک‌های مختلف از جمله پارک پرواز، آبشار و دلاوران
  • مراکز درمانی مناسب از جمله بیمارستان‌های پارسیان، عرفان و شهید مدرس
  • مراکز آموزشی مانند مجتمع فنی تهران و دانشگاه علامه طباطبایی و امام صادق (ع)
  • بافت شهری مدرن

جمع شدن این امکانات در یک محله باعث شده است که آرزوی بسیاری از افراد باشد و ممکن است بسیاری از افراد هیچ وقت توانایی اجاره و خرید خانه در سعادت ‌آباد را نداشته باشند. در ادامه به قیمت خرید و اجاره خانه در سعادت‌آباد می‌پردازیم.

آیا قیمت اجاره و خرید خانه در سعادت ‌آباد  مناسب است؟

همانند بسیاری از محلات تهران قیمت خانه با توجه به مکان آن، متراژ، تعداد اتاق خواب، سن بنا و … متفاوت است. پس قیمت خرید و اجاره خانه در خیابان‌های اصلی و فرعی سعادت‌آباد متفاوت است. قیمت اجاره و خرید خانه در سعادت ‌آباد و در خیابان اصلی 24 متری که خیابانی ساکت و به دور از هیاهوی پاساژها و مغازه‌ها است، بالاتر خواهد بود. به عنوان مثال یک آپارتمان 110 متری با ودیعه 50 میلیون تومان و اجاره ماهیانه سه و نیم میلیون تومان اجاره داده می‌شود.

اجاره و خرید خانه در سعادت ‌آباد

در همین خیابان رهن کامل یک آپارتمان 145 با 500 میلیون تومان انجام خواهد شد. اما در خیابان شلوغ و پر سر و صدا مانند علامه شمالی یک آپارتمان 140 متری با 120 میلیون تومان ودیعه و اجاره ماهیانه سه و نیم میلیون تومانه واگذار می‌گردد. در سعادت‌آباد میانه‌های رهن کامل در حدود 220 میلیون تومان است و می‌توان گفت هر متر رهن کامل حدود یک میلیون 200 هزار تومان است. اگر توانایی اجاره آپارتمان‌ با چنین قیمت‌هایی را ندارید می‌توانید در شهرک پیام، سرو شهرک بام خانه‌هایی با قیمت مناسب‌تر پیدا کنید.

قیمت خرید ملک در این محله بسیار بالا است و از متری 9 میلیون تومان شروع می‌شود. بر اساس اطلاعات موجود در سایت‌های معتبر خرید و فروش املاک، قیمت یک آپارتمان 340 متری با 4 اتاق خواب در سعادت‌آباد حدود 14 میلیارد تومان است. در همین محله یک آپارتمان 250 متری با 3 اتاق خواب واقع در میدان کاج سعادت‌آباد به مبلغ 5/7 میلیارد تومان به فروش می‌رسد. پس با توجه به قیمت‌های گفته شده قیمت خانه در سعادت‌آباد بسیار گران است. البته در این محله آپارتمان‌هایی با قیمت کمتر نیز پیدا خواهد شد. مثلاً یک آپارتمان 128 متری با 2 اتاق خواب در این محله با قیمت 3 میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

پس با توجه به مطالب گفته شده سعادت‌آباد یکی از بهترین محله‌های تهران است و به تبع آن اجاره و خرید خانه در سعادت ‌آباد  بالا است و اگر قصد خرید خانه در این محله را دارید باید قبلاً در مورد آن اطلاع داشته باشید، سپس نسبت به خرید و اجاره آن اقدام کنید.

پایان رپورتاژ آگهی.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر