coinex
راهنمای خرید تکراتو

بررسی شیائومی می میکس 3 ؛ یک گوشی کشویی با نمایشگر بدون حاشیه [تماشا کنید]

اگر بیش از 20 سال سن دارید، احتمالا گوشی‌های موبایل کشویی را که زمانی بسیار محبوب بودند به خاطر می‌آورید. اکنون می میکس 3 شیائومی نیز یک بخش کشویی جالب دارد. در ادامه با تکراتو همراه باشید تا به بررسی شیائومی می میکس 3 (Xiaomi Mi Mix 3) بپردازیم.

شیائومی، خانواده‌ی پرچمدار می میکس را در نیمه‌ی دوم سال 2018 به استاندارد‌های 2019 نزدیک کرده و می میکس 3 با نمایشگر بزرگ و بدون حاشیه‌ و بدون بریدگی ناچ، در کنار بدنه‌ی سرامیکی جذاب و دیگر امکانات یک پرچمدار قدرتمند با برچسب قیمتی بسیار مقرون به صرفه گزینه‌ای بسیار دوست داشتنی برای خریداران خواهد بود.

بررسی شیائومی می میکس 3

زمانی که برای اولین بار به می میکس 3 چشم بدوزید مطمئنا چیزی جز نمایشگر بزرگ و زیبای 6.39 اینچی آمولد این دستگاه نظرتان را جلب نخواهد کرد. این پنل نمایشی با رزولوشن +FHD توسط شرکت سامسونگ تولید شده و نسبت ابعاد آن 19.5 به 9 است. حداکثر روشنایی این نمایشگر به 600 نیت می‌رسد و به لطف این پنل نمایشی بزرگ و بدون بریدگی ناچ، نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه‌‌ می میکس 3 به عدد شگفت انگیز 93.4 درصد رسیده است.

همانطور که اشاره شد، خوشبختانه بریدگی نمایشگر ناچ در شیائومی می میکس 3 وجود ندارد و با گوریلا گلس 5 از صفحه نمایش آن محافظت می‌شود.

اما با در دست گرفتن می میکس 3 اولین موردی که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، وزن سنگین این گوشی هوشمند است. پرچمدار جدید شیائومی با وزن 218 گرمی خود جزو سنگین وزن‌ترین محصولات بازار به شمار می‌رود که در مقایسه با رقبایش، حدود 10 درصد از ویوو نکس 199 گرمی و گلکسی نوت 9 با وزن 201 گرم، سنگین‌تر است.

در بررسی شیائومی می میکس 3 و در قیاس با نوت 9 متوجه خواهید شد که این دستگاه کمی کوتاه‌تر و کم قطر‌تر بوده، اما پنل پشتی سرامیکی آن کمی بیشتر از پرچمدار سامسونگ خمیدگی دارد؛ بنابراین در مجموع می‌توان گفت که از گلکسی نوت 9 خوش دست‌تر است.

البته امسال دو محصول کشویی دیگر نیز وارد بازار شدند، یکی اوپو فایند ایکس که بخش بالایی آن به صورت کشویی و اتوماتیک حرکت می‌کرد و دیگر ویوو نکس که دوربین سلفی آن به تنهایی از لبه‌ی بالایی دستگاه به صورت کشویی و اتوماتیک خارج می‌شود. طبیعتا مشکل هر دو این محصولات همین اتوماتیک بودن و مکانیزم موتوری باز شدن بخش دوربین سلفی آن‌ها است که این روش پیچیدگی‌های فنی مهندسی خاص خود را دارد.

بیشتر بخوانید: مقایسه اوپو فایند ایکس با ویوو نکس ؛ نمایشی از گوشی‌های تمام صفحه

اما شیائومی می میکس 3 روش سنتی‌تر و البته دوست داشتنی‌تری را برای باز شدن کشویی دوربین سلفی پرچمدار جدید خود در نظر گرفته و آن مکانیسم باز شدن دستی و آهنربایی است. در هنگام باز و بسته کردن بخش کشویی دوربین جلویی میکس 3 یک مقاومت کوچک احساس خواهید کرد که همان مقاومت آنربایی بوده و یک صدای کلیک نوستالژیک نیز در هنگام باز و بسته شدن نیز تولید می‌کند.

شیائومی ادعا کرده این مکانیسم حتی با 300 هزار بار باز و بسته شدن دچار مشکل نخواهد شد و این سیستم بر خلاف دو رقیب کشویی مذکور، کاملا دستی بوده و احتمال خراب شدن آن نیز کمتر خواهد بود.

نکته جالب دیگر اینکه کاربران می‌توانند به دلخواه خود تعریف کنند که با باز کردن این بخش کشویی به عنوان مثال تماس‌های ورودی را پاسخ دهند و یا اینکه یک اپلیکیشن خاص را به اجرا درآورند. همچنین صدای باز شدن این بخش کشویی نیز قابل تغییر است. باز کردن این قسمت هنگام بازی کردن با میکس 3 یک منوی مخفی را برای شما اجرا خواهد کرد که به کمک آن می‌توانید اعلان‌ها را خاموش کرده، محتوای در حال اجرا را ضبط کنید و یا اسکرین شات بگیرید. سیستم عامل پیش فرض شیائومی می میکس 3 نیز اندروید 9 پای بوده که رابط کاربری MIUI 10 بر روی آن قرار گرفته است.

همانند دو گوشی هوشمند بدون حاشیه دیگر که نامبردیم، یعنی اوپو فایند ایکس و ویوو نکس، بخش کشویی می میکس 3 نیز تنها در مواقع مورد نیاز یعنی فعال کردن دوربین سلفی، باز کردن قفل دستگاه و دیگر مواردی که خود کاربر برای این بخش تعریف کند، استفاده خواهد داشت و در سایر مواقع نیازی به این بخش نیست و می‌توان از نمایشگر یکپارچه و کاملا بدون حاشیه این محصول لذت برد.

در بخش کشویی شیائومی می میکس 3، دوربین دوگانه سلفی جای گرفته که از یک لنز 24 مگاپیکسلی سونی با پیکسل‌های 1.8 میکرونی و اندازه‌ی دیافراگم f/2.2 و یک لنز 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق تصویر و ایجاد افکت بوکه، تشکیل شده است. لنز 24 مگاپیکسلی دوربین سلفی این محصول در هنگام عکاسی تحت نور ضعیف از یک سیستم ترکیب پیکسلی استفاده می‌کند.

با کاهش رزولوشن به 6 مگاپیکسل، هر یک از پیکسل‌ها اطلاعات نوری چهار پیکسل اطراف خود را ترکیب می‌کنند و در نهایت پس از ثبت بیشترین میزان نور تصویر به 24 مگاپیکسل ارتقاء پیدا می‌کند. حالت عکاسی پرتره با کمک هوش مصنوعی، افکت‌های نوری استودیویی، زیباسازی به کمک هوش مصنوعی نیز از دیگر امکانات دوربین سلفی می میکس 3 هستند.

یک گارد محافظ نیز داخل جعبه‌ شیائومی می میکس 3 موجود است که بخش پایینی آن بریدگی داشته و می‌توانید در حین استفاده از گارد نیز بخش کشویی دوربین سلفی را باز کنید. همچنین یک شارژر سریع با تکنولوژی شارژ سریع Quick Charge 3.0 کوآلکام و کابل شارژ USB نوع C مخصوص نیز درون جعبه دستگاه وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد در حین شارژ شدن نیز بخش کشویی گوشی را باز و بسته کنید.

کابل‌های نوع C عادی چنین امکانی را به شما نخواهند داد. اما ارزنده‌ترین جزء لوازم جانبی موجود در جعبه می میکس 3، شارژر بی‌سیم 10 واتی بوده که به صورت رایگان به مشتریان عرضه خواهد شد. این آیتم با توجه به قیمت پرچمدار جدید شیائومی فوق‌العاده است.

با توجه به ساختار کشویی می میکس 3 اندازه باتری این محصول نیز کاهش پیدا کرده و انرژی مورد نیاز پرچمدار جدید شیائومی از یک باتری 3200 میلی‌آمپری تامین می‌شود. البته این دستگاه از استاندارد شارژ سریع +Quick Charge 4 کوآلکام نیز پشتیبانی می‌کند که متاسفانه باید شارژر مناسب این فناوری را مجزا خریداری کنید.

در پنل پشتی دستگاه که از جنس سرامیک ساخته شده نیز سنسور اسکنر اثر انگشت و دوربین دوگانه‌ی بسیار خوب شیائومی می میکس 3 جای گرفته و لوگوی خاص MIX نیز در بخش پایین پنل پشتی دستگاه خود نمایی می‌کند. ضمنا شیائومی Mi Mix 3 از سیستم‌های پرداختی NFC نیز پشتیبانی می‌کند.

در لبه‌ی پایینی این گوشی دو شیار اسپیکر را می‌بینیم که تنها یکی از آن‌ها اسپیکر بوده و دیگری در واقعا پوشش میکروفن دستگاه است. صدای این اسپیکر تکی بسیار خوب و واضح بوده و در صداهای بلند نیز نویز ندارد، اما بهرحال قابل مقایسه با اسپیکر‌های استریو نیست. طبیعتا در طراحی یک گوشی هوشمند کشویی، جایی برای جک هدفون وجود ندارد و می میکس 3 نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ البته در جعبه‌ی دستگاه یک مبدل جک هدفون 3.5 میلی‌متری به USB نوع C  نیز موجود است. ضمنا این محصول فاقد استاندارد مقاومت در برابر آب بوده و بنابراین باید مراقب خیس شدن آن نیز بود.

اما در بررسی شیائومی می میکس 3 به دوربین دوگانه‌ی اصلی آن می‌رسیم که یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود. سنسور اصلی این دوربین ساخت شرکت سونی با سایز پیکسلی 1.4 میکرون و فوکوس خودکار پیکسل‌های دوگانه است. علاوه بر این، اندازه‌ی دهانه دیافراگم این لنز f/1.8 بوده و تثبیت کننده‌ی نوری 4 محوره نیز دارد. سنسور دوم این دوربین از نوع تله ساخت شرکت سامسونگ با سایز پیکسلی 1 میکرون و 2x زوم اپتیکال است. همچنین اندازه‌ی دهانه‌ دیافراگم این دوربین دوم نیز f/2.4 است.

هر دو لنز این دوربین دوگانه از حالت‌های عکاسی با کمک هوش مصنوعی دستگاه پشتیبانی می‌کنند و و لنز اصلی سونی دوربین می میکس 3 قابلیت ضبط ویدئوهای فوق آهسته با سرعت 960 فریم بر ثانیه را در رزولوشن 1080p و 720p دارد.

البته باید توجه داشت که قابلیت ضبط تصاویر فوق آهسته در دوربین می میکس 3 با دستگاهی مانند گلکسی نوت 9 تفاوت دارد، زیرا دوربین این پرچمدار شیائومی فاقد DRAM بوده و از سیستم تعامل فریمی برای دستیابی به این تعداد فریم استفاده می‌کند بنابراین در واقع این قابلیت به خوبی آنچه در دوربین‌های پرچمداران سونی و سامسونگ دیده‌اید نیست.

تماشا کنید: تکراتو قابلیت سوپراسلومو دوربین گلکسی اس 9 پلاس را به چالش می‌کشد!

شیائومی در مورد امکان عکاسی در شب با می میکس 3 تبلیغات فراوانی انجام داده و مدعی شده که حالت عکاسی شب این دوربین از هواوی P20 پرو نیز بهتر خواهد بود. البته تفاوت‌های اندکی میان این دو محصول دیده می‌شود هرچند که اکنون باید می میکس 3 را در رقابت با هواوی میت 20 پرو بررسی کرد تا توان واقعی عکاسی در شب با دوربین این محصول سنجیده شود.

در مجموع عملکرد بسیار خوب دوربین می میکس 3 در شب، با به کارگیری سیستم‌های کاهش نویز چند فریمی، سنجش نور با هوش مصنوعی، تثبیت کردن و کالبراسیون به کمک هوش مصنوعی حاصل شده است.

سایر مشخصات فنی شیائومی می میکس 3 مطابق یک پرچمدار رده بالا است. چیپست پردازنده‌ی اسنپدراگون 845 با پردازنده گرافیکی آدرنو 630 قلب تپنده‌ این دستگاه است. حافظه‌ رم و حافظه داخلی در سه نسخه‌ از این محصول متفاوت هستند: یک نسخه با 6 گیگابایت حافظه رم در کنار 128 گیگابایت حافظه داخلی، نسخه دوم 8 گیگابایت حافظه رم در کنار 128 گیگابایت حافظه داخلی یا 8 گیگابایت حافظه رم در کنار 256 گیگابایت حافظه داخلی و نسخه ویژه‌ با 10 گیگابایت حافظه رم در کنار 256 گیگابایت حافظه داخلی.

قیمت هر یک از این نسخه‌ها نیز به ترتیب 475 دلار برای نسخه 6 گیگابایتی، 520 دلار برای نسخه 8 گیگابایتی با 128 گیگابایت حافظه و 575 دلار برای نسخه 8 گیگابایتی با 256 گیگابایت حافظه و در نهایت نیز نسخه‌ی ویژه 10 گیگابایتی با 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی تنها 720 دلار قیمت خواهد داشت.

کافیست قیمت نسخه‌ ویژه‌ می میکس 3 را با قیمت گلکسی نوت 9 یا آیفون XS Max مقایسه کنید تا متوجه مقرون به صرفه بودن پرچمدار شیائومی شوید. ضمنا گفته شده که سال آینده نسخه‌ی ویژه‌ی این دستگاه با پشتیبانی از اینترنت 5G در کشورهای اروپایی عرضه خواهد شد.

شیائومی می میکس 3 در سه رنگ مشکی عقیقی، سبز یشمی و آبی یاقوتی به بازار عرضه خواهد شد و از تاریخ 1 نوامبر در کشور چین و سپس به مرور سایر کشورها می‌توان این محصول زیبا را خریداری کرد.

اکنون از شما دعوت می‌کنیم به تماشای ویدیوی جذاب بررسی شیائومی می میکس 3 بنشینید و سپس به ما بگویید نظر شما در رابطه با پرچمدار جدید شیائومی چیست؟

.

منبع: androidauthority

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام.
    وقتتون بخیر
    من قصد خرید این گوشی رو دارم.
    شما موجود ندارید و موبوتل قیمت نزدیک به 1 تومن داره میده.
    به نظرتون ارزش خرید داره؟
    گزینه های بهتری توی این رنج هست که انتخاب کنم؟

    پاسخ

    موبوتل 1 تومن قمت گذاشته؟
    نزدیک 18 میلیون قیمت خورده خانم. یک تومن قابشم نمیدن

    پاسخ