;
coinex

بررسی ضریب نفوذ موبایل در سال 97؛ رشد سیم کارت متوقف شد

آمارهای ارائه شده از ضریب نفوذ موبایل در کشور نشان می‌دهد که ضریب نفوذ این دستگاه در کشور تغییر نکرده و تعداد مشترکان افزایش نیافته است.

به گزارش تکراتو، آمار و اطلاعات منتشر شده از بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات که در پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار داده شده است، نشان می‌دهد که وضعیت رشد و دسترسی موبایل در کشور تقریبا به اشباع رسیده و ضریب نفوذ این فناوری ارتباطی نسبت به سال گذشته، بدون تغییر باقی مانده است.

ثابت ماندن ضریب نفوذ موبایل در کشور

آمارها نشان می‌دهد که هم اکنون تعداد ۹۰ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۷۹۳ مشترک موبایل در کشور به ثبت رسیده و ضریب نفوذ این فناوری در کشور ۱۱۰ درصد است. در همین حال ۸۲.۶۴ درصد جاده‌های کشور از جمله جاده های اصلی، فرعی و ریلی تحت پوشش موبایل قرار دارند.

این درحالی است که تعداد مشترکان موبایل در سال ۹۶ حدود ۸۸.۵ میلیون نفر بوده و ضریب نفوذ موبایل در این سال نیز ۱۱۰ درصد گزارش شده است.

تعداد مشترکان تلفن همراه در سال ۹۲ حدود ۶۴ میلیون نفر بود که در سال ۹۳ به ۷۱ میلیون، در سال ۹۴ به ۷۶ میلیون و در سال ۹۵ به ۸۳ میلیون نفر رسیده و طی این سال‌ها تعداد مشترکان موبایل و سیم کارت افزایش یافته است.

شواهد نشان می‌دهد که در سال ۹۶ و ۹۷ (تاکنون) ضریب نفوذ موبایل درکشور حدود ۱۱۰ درصد گزارش شده که این رقم از توقف رشد و نیز اشباع شدن جامعه از دسترسی به موبایل حکایت دارد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر