;
coinex

تبلیغات در گوگل ؛ بهترین و موثرترین روش تبلیغ اینترنتی

تبلیغات در گوگل بهترین و موثرترین روش تبلیغ اینترنتی است. به وسیله تبلیغات در گوگل، آگهی وب سایت موردنظر متناسب با هزینه ای که صرف تبلیغ شده، در صفحه نتایج جستجوی گوگل و سایت های مرتبط با آن طبق کلمات کلیدی از پیش تعیین شده ، نمایش داده می­‌شود.

در سراسر دنیا روزانه میلیاردها کاربر در گوگل جستجو می‌­کنند که می توان از این امتیاز برای جذب کاربران جدید و گسترش کسب و کارها استفاده کرد. امروزه تبلیغات در گوگل ، به یک ابزار قدرتمند برای افزایش فروش تبدیل شده است و درصد بالایی از درآمد گوگل از طریق همین جستجوها و مبلغی که تبلیغ کنندگان پرداخت می­‌کنند، تأمین می­‌شود.

گوگل ادز (Google Ads) نام پلت فرم تبلیغات گوگل است و با استفاده از یکی از امکانات آن می توان بر اساس کلمات کلیدی خاصی که شما به عنوان تبلیغ کننده انتخاب می کنید، تبلیغ شما در صفحه نمایش جستجوی گوگل نمایش داده می­‌شود. زمانی که کاربران کلماتی را در گوگل جستجو می‌­کنند، سیستم گوگل ادز تمامی تبلیغات مطابق با آن کلمات کلیدی را تشخیص می­‌دهد و بر اساس امتیازی که توسط گوگل برای تبلیغات مختلف در نظر گرفته می شود ، به ترتیب در نتایج جستجو نمایش داده می شوند.

PCC چیست؟

از امکانات ارائه شده برای تبلیغ در گوگل ، پرداخت هزینه به ازای هر کلیک برای تبلیغ کنندگان است که به صورت مدل هزینه ای PPC یا Pay per click تعریف شده است. برای هر بازاریاب یکی از پیچیده ترین چالش ها پیدا کردن مشتری است که موفقیت در این مورد سبب هدفمند شدن تبلیغات و موفقیت کسب و کار می گردد. با استفاده از تبلیغات در گوگل این مشکل به سادگی رفع شده است زیرا در این سرویس تبلیغاتی ، کاربران هدف در جستجوی شما خواهند بود و گوگل ادز را با قاطعیت می توان کاربردی ترین و معتبرترین سیستم ارائه دهنده سرویس تبلیغاتی PPC نامید.

مقیاس پذیر بودن گوگل ادز ، از عواملی است که باعث شده شرکت ها برای کسب و کار خود سالانه میلیون­ها دلار در زمینه تبلیغات در گوگل هزینه کنند و متناسب با آن سود مناسبی نیز دریافت کنند. نتایج حاصل از این سرویس بازاریابی آنلاین در مقایسه با روش های تبلیغاتی سنتی مثل تبلیغات تلویزیون و مجله، بسیار قابل سنجش و تحلیل است.

امکان هدف گیری کاربر به صورت کاملاً حرفه ای و بر اساس ویژگی هایی مانند موقعیت جغرافیایی کاربر ، سن و جنسیت کاربر و امکان تعیین بازه زمانی برای نمایش تبلیغ از مهمترین قابلیت های تبلیغات در گوگل است. هم چنین می توانید نمایش تبلیغ خود را بر اساس نوع دستگاه کاربر (رایانه ، تلفن همراه) محدود نمایید. با استفاده از این امکانات گوگل ادز ، شرکت ها می­توانند تبلیغاتشان را مطابق با نیازهای خاص کسب و کار خود هدف گذاری کنند و درصد موفقیت کمپین تبلیغاتی خود را افزایش دهند.

کسانی که از طریق گوگل ادز کسب و کار خود را تبلیغ می­‌کنند، این امکان را دارند که کاربران را در دو شبکه (شبکه جستجو و شبکه نمایشی) مورد هدف قرار می‌­دهند. پلت فرم گوگل ادز هر دو شبکه را اداره می­‌کند اما اصطلاح تبلیغات در گوگل بیشتر برای شبکه ی جستجوی گوگل استفاده می­‌شود.

شبکه جستجو شامل صفحه جستجوی گوگل است و تبلیغ سایت شما در میان نتایج جستجوی گوگل به ازای جستجوی کلیدواژه های تبلیغ به کاربران نمایش داده می شود. 4 لینک ابتدایی و 3 لینک انتهایی هر صفحه توسط گوگل به عنوان موقعیت نمایش سایتهای تبلیغاتی تعیین شده است.

یکی از تصورات اشتباه در مورد تبلیغ در گوگل این است که اگر پول بیشتری هزینه شود، اعتبار بیشتری می­توان کسب کرد. در صورتی که نمایش تبلیغ در گوگل ادز بر اساس یک مزایده است. ساختار کار گوگل ادز به طور خلاصه به این صورت است که زمانی که یک کاربر کلمه ای را جستجو می کند، به مزایده گذاشتن تبلیغ آغاز می­‌شود. سپس گوگل مشخص می­‌کند که جستجوی انجام شده شامل کلمات کلیدی موجود در حوزه تبلیغات است یا خیر و پس از آن تمامی تبلیغات فعال برای آن کلیدواژه را به مزایده خواهد گذاشت و با توجه به امتیازی که هر تبلیغ در این مزایده کسب می کند ، جایگاه نمایش آن در لینک های مختلف نتایج جستجوی گوگل مشخص می شود. در واقع هدف این مزایده ، تعیین رتبه و جایگاه آگهی است.

جایگاه تبلیغات طبق فرمول رتبه بندی به دو عامل بستگی دارد:

  • نمره کیفیت
  • رقابت موجود بر روی آن کلیدواژه

هنگامی که رتبه و نمره کیفیت تبلیغ محاسبه شد، گوگل از طریق این داده ها تعیین می­کند که چقدر هزینه به ازای هربار کلیک کاربر باید صرف شود.

شبکه نمایشی گوگل مجموعه ای از وب سایت هایی است که از وبلاگ ها گرفته تا سایت های خبری و یوتیوب متغیر است. بسیاری از اپلیکیشن های موجود در گوگل پلی و اپ استور را نیز بنرهای تبلیغاتی شما را نمایش خواهند داد. این شبکه شامل بیش از 2 میلیون سایت و اپلیکیشن است که 90 درصد کاربران اینترنتی جهان را به خود اختصاص می­‌دهند. نمایش تبلیغ در این سایت ها بصورت بنری است و کاربر با کلیک بر روی بنر ، وارد سایت شما خواهد شد. عمده استفاده کاربران سایت های فعال در شبکه نمایشی در زمینه ی فعالیت اینترنتی روزانه، خواندن اخبار و پست های وبلاگ ها، دیدن کلیپ و بازی و سرگرمی است و لزوما به دنبال خریدهای اینترنتی نمی­‌باشند.

گوگل ادز مدعی است که از سیگنال های هوشمند و از طریق پیش­بینی ، برای تعیین مکانی که تبلیغات در گوگل بهترین عملکرد را خواهند داشت، استفاده می­‌کند و می­توان از این جهت اطمینان داشت که تبلیغات هر شرکت و کسب و کار، فقط به کاربران مرتبط با تبلیغ نمایش داده خواهد شد. علاوه بر این ، قابلیتی برای تبلیغات بنری وجود دارد که می توانید از طریق آن سایت ها و اپلیکیشن های نمایش دهنده تبلیغ خود را تعیین کنید. به این طریق گوگل سودآوری این سرویس برای تبلیغ کنندگان را افزایش داده است.

زمانی که بودجه تبلیغاتی یک کسب و کار محدود است بهتر است که فقط از شبکه جستجو استفاده کرد. در صورتی که مهارت های استفاده از گوگل ادز به اندازه کافی کسب شد و همچنین بودجه کافی برای تبلیغات در دسترس بود ، می­توان از شبکه نمایشی نیز برای نمایش تبلیغ استفاده کرد؛ چون بدلیل جنبه­ی بصری، باعث افزایش حجم جستجو و صرف هزینه بیشتر می­ شود.

علاوه بر فرمت تبلیغ در صفحه جستجو (شبکه جستجو) و فرمت تبلیغ بنری در سایت ها و اپلیکیشن های همکار گوگل (شبکه نمایشی) ، گوگل فرمت های جدیدی از آگهی ها را نیز در اختیار کاربران خود قرار داده است که می‌­توان به تبلیغات ویدئویی در یوتیوب ، تبلیغ در جیمیل و یاهو ، تبلیغ اپلیکیشن در گوگل پلی و اپ استور نیز اشاره کرد. هدف از ارائه فرمت های متنوع برای تبلیغ در گوگل ، جذاب تر شدن و افزایش بازخورد تبلیغات است که سبب جذب مشتری بیشتر برای استفاده کنندگان از سرویس تبلیغات در گوگل خواهد شد و به نوعی درآمد گوگل از این سرویس نیز افزایش خواهد یافت.

پایان رپورتاژ آگهی ./

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر