;
coinex

تخفیف پهنای باند برای سایت های داخلی ؛ محاسبه قیمت ترافیک با 50 درصد تخفیف

سایت های ایرانی که روی هاست های داخلی میزبانی می‌شوند، می‌توانند با ثبت آدرس IP خود در سامانه سازمان فناوری اطلاعات از تخفیف پهنای باند استفاده کنند. برای این سایت‌ها، محاسبه قیمت ترافیک مصرفی با نصف قیمت انجام خواهد شد.

بیش از 95 درصد از سایت های ایرانی برای استفاده از تخفیف پهنای باند آدرس IP خود را در سامانه سازمان فناوری اطلاعات ثبت کرده‌اند.

تاکنون چیزی در حدود 1300 سایت اینترنتی که روی هاست های ایرانی میزبانی می‌شوند، برای استفاده از ترافیک نیم بهای پهنای باند در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی به ثبت رسیده اند.

تخفیف پهنای باند با نصف قیمت برای سایت های ایرانی

حسین فلاح جوشقانی در مصاحبه‌ای با مهر که به تازگی منتشر شده اعلام کرد: این سایتهای ایرانی که عمدتا سایت‌های انتشار ویدیو هستند، ترافیک حجیمی را مبادله کرده و بیش از ۹۵ درصد ترافیک داخلی کشور را در اختیار دارند.

پیش از این انتقادات فراوانی درباره عدم محاسبه تخفیف اینترنت با نصف قیمت برای سایتهای داخلی مطرح بود. جوشقانی در همین رابطه می‌گوید: شورای فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مصوبه ای، تمامی سایتهای داخلی را ملزم کرده است که در پرتال سازمان فناوری اطلاعات، IP آدرس خود را به ثبت برسانند.

در واقع کسانی که در این سامانه ثبت نام نکرده‌اند، اگر هم واجد شرایط بوده باشند، اینترنت آنان به شکل آزاد و متعارف محاسبه خواهد شد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌گوید که هم اکنون نزدیک به 1300 سایت اینترنتی با میزبانی داخلی در این سامانه به ثبت رسیده که طبق بررسی ها مشخص شد که این سایتها پربازدیدترین و پرمخاطب ترین سایتهای اینترنتی داخلی را تشکیل می‌دهند.

اگر شما نیز صاحب یک وب سایت اینترنتی با میزبانی روی یک هاست ایرانی هستید و قصد دارید تا از تخفیف نیم بهای پهنای باند استفاده کنید می‌توانید با مراجعه به این لینک و ثبت IP آدرس وب سایت خود از تخفیف پهنای باند برخوردار شوید.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه الزامی برای ثبت سایتهای داخلی در این سامانه وجود ندارد، گفت:

این امتیاز برای سایتهای با میزبانی داخل وجود دارد که از ترافیک نیم بهای پهنای باند استفاده کنند و به همین دلیل باید برای دریافت این تخفیف آدرس IP خود را در پرتال سازمان فناوری اطلاعات به ثبت برسانند.

وی با بیان اینکه هم اکنون این سایتها از تخفیف نیم بهای پهنای باند برخوردار شده اند، ادامه داد: سایر وبسایتهای داخلی نیز باید در این سامانه ثبت نام کنند تا اپراتورها براساس این لیست، تخفیف مدنظر را برای این وبسایتها و کاربرانی که از آنها استفاده می کنند، لحاظ کنند.

اما جوشقانی در خصوص اعمال نشدن تخفیف ترافیک نیم بها برای برخی سایت های ایرانی گفت: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که در محاسبه تخفیف نیم بهای اینترنت برای وبسایت‌های داخلی وجود دارد، این است که این سایتها به طور مداوم آدرس IP خود را تغییر می‌دهند و با وجودی که حتی یک بار در سامانه به ثبت رسیده اند، اما به دلیل تغییر آدرس، اپراتورها اطلاعی از داخلی بودن آنها ندارند و ترافیکشان با تخفیف محاسبه نمی‌شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌گوید که این قبلی وب‌سایت‌ها باید به طور منظم آدرس سایت خود را در سامانه به‌روزرسانی کنند. در غیراینصورت کاربران، زمانی که به این وبسایتها مراجعه می‌کنند، به دلیل نبودن آدرس در لیست، ترافیک آنان شامل تخفیف نیم بها نخواهند شد.

سازمان فناوری اطلاعات با اعلام این مطلب که مسئولیت اطلاعات وارد شده به سامانه به عهده ثبت نام کنندگان است از آنها خواسته تا آدرس IP خود را درست وارد کرده و نسبت به آپدیت و به‌روزرسانی آن اقدام کنند.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر