;
coinex

دانلود و بررسی اپلیکیشن ایوا (IVA) ؛ یک اپلیکیشن پرداخت آنلاین وابسته به بانک ملی

اپلیکیشن ایوا (IVA) یک اپ پرداخت آنلاین است که خدمات متنوعی از قبیل خرید شارژ و پرداخت قبض های شهری، استعلام و پرداخت خلافی خودرو از طریق آن امکانپذیر است. در ادامه با بررسی اپلیکیشن ایوا مروری بر قابلیت های این برنامه خواهیم داشت.

اپلیکیشن ایوا وابسته به شرکت پرداخت الکترونیک سداد است. این شرکت در سال 1393 توسط بانک ملی تاسیس شد تا محصولات متنوعی در زمینه خدمات پرداخت الکترونیکی ارائه دهد و ایوا یکی از همین محصولات است. در ادامه با تکراتو همراه باشید تا بررسی اپلیکیشن ایوا را مرور کرده و نحوه نصب ایوا را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی اپلیکیشن ایوا

در بررسی اپلیکیشن ایوا باید به این نکته توجه داشته باشید که این برنامه یک اپ پرداخت آنلاین است که ویژگی‌های متنوع و کاربردهای جذابی را ارائه می‌دهد.

در منوی کشویی اپ ایوا که به سه شکل سه خط موازی در بالای گوشه سمت راست صفحه اصلی این برنامه قرار دارد، مواردی همچون مدیریت کارت‌ها، تاریخچه تراکنش و بازی و سرگرمی دیده می‌شود. رابط کاربری ساده اپ ایوا در کنار تم مشکی و زرد رنگ حرف چندانی برای گفتن ندارد. سادگی رابط کاربری، کار کردن با آن را راحت‌تر کرده است.

در صفحه اصلی این برنامه موارد مختلفی برای پرداخت های آنلاین وجود دارد که پرداخت قبض، پرداخت جرایم رانندگی، خرید شارژ و عوارض خروج از کشور، برخی از آنهاست. اکنون با جزئیات بیشتری به گزینه های موجود در این اپ پرداخت آنلاین نگاه می‌کنیم.

1. پرداخت قبوض: در این قسمت می‌توانید تمامی قبض های آب وبرق، گاز و یا تلفن خود را تنها با وارد کردن شناسه پرداخت و شناسه قبض پرداخت کنید.

2. کارت به کارت: اپلیکیشن ایوا تقریبا تمامی بانک های عضو شتاب را تحت پوشش خود دارد، بنابراین کاربران به راحتی می‌توانند با انتخاب گزینه کارت به کارت مبلغ مورد نظر خود را انتقال دهد.

3. خرید شارژ: با انتخاب این گزینه صفحه خرید شارژ برایتان باز خواهد شد. با انتخاب اپراتور مورد نظر و مبلغ شارژ درخواستی و سپس وارد کردن اطلاعات بانکی معمول، خرید شارژ به راحتی انجام خواهد شد.

4. پرداخت جرایم رانندگی: در اپلیکیشن ایوا قسمتی برای پرداخت جریمه‌های راهنمایی و رانندگی در نظر گرفته شده است. وابستگی این اپلیکیشن به سیستم پرداخت آنلاین بانک ملی این مورد را برای کاربران فراهم کرده تا با وارد کردن شماره 8 رقمی پشت کارت شناسایی وسیله نقلیه و اطلاعات کارت بانکی خود جرایم رانندگی را پرداخت کنند. در این بخش می‌توانید با عکس گرفتن از بارکد پشت کارت خودرو نیز اقدام به پرداخت خلافی کنید.

5. خرید بسته اینترنت: در این قسمت بسته های اینترنت متنوعی وجود دارد پس برای انتخاب حجم مورد نظر خود با مشکلی مواجه نخواهید بود.

6. عوارض خروج از کشور: یکی از موارد جالب در اپلیکیشن ایوا وجود همین گزینه است. با انتخاب سفر سیاحتی، سفر حج، عتبات عالیات هوایی و عتبات عالیات زمینی و دریایی، می‌توانید نوع سفر خود را انتخاب کرده و عوارض خروج خود را پرداخت کنید.

7. بیمه: تنها بیمه شخص ثالث را می‌توانید در اپلیکیششن ایوا بیابید. با وارد کردن مشخصات خودرو به لیستی از شرکت های بیمه برمی‌خورید و قادر خواهید بود تا با دیدن قیمت های مختلف و شرایط پرداخت نقد و یا اقساط، بیمه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

8. مهربانی: در بررسی اپلیکیشن ایوا در صفحه اول آخرین گزینه با عنوان مهربانی دیده می‌شود. اگر مایل باشید که کمک های نقدی خود را به افراد نیازمند برسانید، در این بخش موارد متعددی مانند درمان کودکان معلول، کمک به خانواده ها و اشتغال بعد از خروج زندانیان، تهیه صبحانه برای کودکان نیازمند، کمیته امداد، مهارت آموزی زنان بدون سرپرست، تامین دارد معلولین بی سرپرست و کمک هایی از این دست ذکر شده است.

در صفحه دوم اپ ایوا قسمت های پرداخت سازمانی، خرید، شارژ رایگان و وجوهات شرعی دیده می‌شود.

9. شارژ رایگان: یکی از موارد جالبی که تیم توسعه دهنده در طراحی اپلیکیشن ایوا در نظر گرفته، شارژ رایگان است که با دریافت حداقل 1000 طلا توسط کاربر، می‌توان شارژ رایگان تهیه کرد.

برای افزایش طلا سه گزینه در نظر گرفته شده است. با معرفی ایوا به دوستان یا انجام تراکنش و یا خرید مستقیم طلا، کاربر می‌تواند به طلای مورد نیاز برای خرید شارژ رایگان دسترسی پیدا کند.

بررسی اپلیکیشن ایوا
بررسی اپ ایوا

10. خرید: در این قسمت با اسکن بارکد فروشگاه می‌توانید بدون استفاده از کارت‌های بانکی و تنها با داشتن اطلاعات کارت (شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضا و CVV2) خرید خود را از طریق کارت‌خوان‌های بانک ملی انجام دهید. بارکد را از مسئول فروشگاه درخواست کنید سپس بعد از اسکن بارکد، اطلاعات فروشگاه نمایش داده می‌شود.

11. پرداخت سازمانی: در این قسمت می‌توانید مبلغ موردنظرتان را در سازمان‌های «پرداخت با استعلام شماره قبض اوقاف»، «سایر پرداخت‌های اوقاف»، «قوه قضاییه»، «بنادر و دریانوردی» و «صندوق امداد ولایت» واریز کنید.

همان طور که گفته شد در منوی کشویی این برنامه گزینه‌هایی قرار گرفته که یکی از آنها بخش بازی و سرگرمی است. در این قسمت دو بازی تبرزن و موشک برای کاربران در نظر گرفته شده است. کاربر با بازی کردن طلای بیشتری جمع کرده و در نهایت با استفاده از طلاهای موجود خود می‌تواند به خرید شارژ رایگان اقدام کند.

در بررسی اپلیکیشن ایوا برخی از گزینه‌های موجود در این برنامه به مانند گزینه خرید، برای آنکه بتواند کارایی داشته باشد، نیاز به دسترسی به دوربین گوشی دارد که این اپ با اجازه کاربر آن را فعال خواهد کرد. در بقیه موارد برای نصب ایوا برخی دسترسی ها که در زیر آمده، برای این برنامه مورد استفاده خواهد بود.

  • مشاهدهٔ اتصالات شبکه
  • دریافت پیام‌های نوشتاری (پیامک)
  • خواندن کارت حافظه
  • دریافت اطلاعات از اینترنت
  • کنترل لرزش
  • ممانعت از به خواب رفتن دستگاه
  • com.sadadpsp.eva.permission.C2D_MESSAGE
  • دسترسی کامل به اینترنت
  • خواندن مخاطبین شما
  • تغییر یا حذف محتویات کارت حافظه
  • دوربین
  • کنترل ارتباط راه نزدیک

نحوه نصب و دانلود اپلیکیشن ایوا

اپلیکیشن ایوا هم برای سیستم عامل اندروید و هم برای iOS در دسترس است. برای دانلود اپلیکیشن ایوا می‌توانید به مارکت های اندرویدی گوگل پلی یا بازار مراجعه کنید.

دانلود اپ ایوا از کافه بازار  ،  دانلود اپ ایوا از گوگل پلی ، دانلود اپ ایوا برای iOS

برای دانلود اپلیکیشن ایوا روی سیستم عامل iOS به سایت سداد مراجعه کنید. البته دارندگان گوشی های آیفون برای آنکه اجازه اجرای پالس برایشان فراهم شود باید به تنظیمات گوشی رفته و موارد زیر را به ترتیب اجرا کنند.

  1. Setting
  2. General
  3. Device Management
  4. BMIIC INTERNATIONAL GENERAL LLC
  5. Trust

در زمان نصب اپلیکیشن ایوا و بعد از انتخاب گزینه ثبت نام، یک کد فعال سازی برایتان ارسال خواهد شد که پس از وارد کردن آن می‌توانید به این برنامه دسترسی داشته باید.

این برنامه در گوگل پلی با بیش از 200 هزار نصب فعال از مجموع 652 رای امتیاز 4.4 را به دست آورده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر