;
coinex

روش های انتقال‌ مالکیت موبایل ؛ کد دستوری، اپلیکیشن و همتا

روش های انتقال‌ مالکیت موبایل در هر سه حالت کد دستوری، اپلیکیشن و همتا یکسان است. در ادامه به بررسی این 3 روش می‌پردازیم.

به گزارش تکراتو، پس از اجرای کامل طرح رجیستری موبایل، فرآیند انتقال مالکیت برای واگذاری گوشی و خرید گوشی دست دوم ضروری است و افراد زیادی با این فرآیند درگیر می‌شوند. همچنین سوالات مختلفی هم در این زمینه برای مردم پیش می‌آید.


بیشتر بخوانید: گوشی های تعمیر شده در خارج نیازی به پرداخت هزینه گمرکی ندارند


روش های انتقال‌ مالکیت موبایل

در تمامی روش های انتقال‌ مالکیت گوشی از جمله کد #7777*، اپلیکیشن و سایت همتا، انتقال به صورت غیرمستقیم و با تایید خریدار انجام می‌شود و روش قبلی که شناسه گوشی مستقیم از مالکیت سیمکارت فروشنده خارج و به مالکیت خریدار در می‌آمد متوقف شده است.

چند راه برای انتقال مالکیت وجود دارد که شامل کد دستوری ستاره 7777 مربع، اپلیکیشن و سایت همتا است که ماحصل تمامی این روش‌ها نیز یکسان است.


بیشتر بخوانید: غیرفعال شدن برخی موبایل های رجیستر شده پس از تعمیر؛ علت چیست؟


در حال حاضر هیچ تفاوتی در انجام فرایند انتقال‌ مالکیت موبایل از سامانه‌های مختلف همتا وجود ندارد و انتقال مالکیت در تمامی روش‌ها به صورت غیرمستقیم انجام می‌شود. یعنی در انتقال مالکیت، ابتدا کد فعال سازی برای شخص خریدار ارسال خواهد شد و در ادامه خریدار باید تلفن همراه را برای شماره سیم کارت خود فعال کند.

در گذشته انتقال مالکیت از طریق کد دستوری ستاره 7777 مربع، اپلیکیشن همتا و سایت همتا تفاوت‌هایی داشت؛ به این صورت که انتقال مالکیت با کد دستوری به صورت غیر مستقیم و در اپلیکیشن و وب سایت همتا به صورت مستقیم انجام می‌شد.

روش غیرمستقیم توضیح داده شد و روش مستقیم به این شکل بود که با انجام فرآیند انتقال مالکیت، شناسه تلفن همراه مستقیم از کارتابل فروشنده خارج و وارد کارتابل خریدار می‌شد و تحت مالکیت سیم کارت خریدار قرار می‌گرفت که بنا به دلایلی این روش فعلا متوقف شده است.

بنابراین در حال حاضر در انجام فرآیند انتقال مالکیت از طریق کد دستوری، اپلیکیشن و وب سایت همتا تفاوتی وجود ندارد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر