;
coinex

گوشی ال جی با 16 دوربین ؛ پتنت جدید ال جی حیرت آور است

گوشی ال جی با 16 دوربین در پتنت جدیدی از این کمپانی خودنمایی کرد. پتنت جدید ال جی گوشی هوشمند حیرت انگیزی را نشان می‌دهد که با توجه به 16 لنز دوربین کار شده در آن، بازی با تصاویر به شکل یک شعبده اجرا خواهد شد. 

کمپانی ال جی یکی از اولین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند با دوربین دوگانه است. این سازنده کره‌ای در سال 2011 با معرفی LG Optimus 3D دوربین دوگانه ای را معرفی کرد که امکان اضافه کردن افکت های سه بعدی به عکس های گرفته شده را فراهم می‌کرد، اما با این حال، این دستگاه در بازار موفقیت چندانی به دست نیاورد.

تا سال 2016 که وجود دوربین دوگانه به یک روال معمول در بین گوشی‌سازان تبدیل شود، استفاده از لنزهای چندگانه آنچنان با استقبال از سوی کاربران مواجه نشد، اما باز هم این غول تکنولوژی کره‌ای بود که با ساخت ال جی G5، دوربین دوگانه ای را معرفی کرد که به یک لنز استاندارد و یک لنز واید با زاویه 135 درجه مجهز شد.


بیشتر بخوانید: تاریخچه دوربین دوگانه ؛ اولین گوشی‌های موبایل با دوربین دوتایی


اکنون دیگر گوشی سازان حتی به سه یا چهار دوربین نیز الکتفا نمی‌کنند. گوشی Nokia 9 PureView به نظر می‌رسد که به یک دوربین پنج گانه مجهز شود، اما این نیز انتهای کار نخواهد بود. ال جی الکترونیکس یک گوشی هوشمند با 16 دوربین به ثبت رسانده است!

گوشی ال جی با 16 دوربین

دوربین های دوگانه، سه گانه، چهارگانه و یا حتی پنج گانه را فراموش کنید، اکنون نوبت به دوربین شانزده گانه رسیده است. در تاریخ 20 نوامبر 2018، ال جی تاییدیه پتنتی را از دفتر ثبت اختراعات و علامت تجاری ایالات متحده (USPTO) دریافت کرد. پتنت جدی ال جی گوشی هوشمندی را با 16 لنز دوربین نشان ‌می‌دهد که با چیدمانی 4 در 4 در پنل پشتی آن جای گرفته است.

لنزها در یک ماتریس منحنی خاص قرار گرفته‌اند، به طوری که هر لنز می‌تواند عکس های متفاوتی را از زوایای مختلف بگیرد. علاوه بر این، شما می‌توانید بهترین تصاویر ثبت شده از یک سری را انتخاب کرده و یا با استفاده از عکس های گرفته شده در یک زمان و ترکیب آنها با هم، یک تصویر متحرک خلق کنید.

البته این تمامی ویژگی های دوربین 16 گانه ال جی نخواهد بود. بخشی از عکس های گرفته شده می‌تواند با تصویری که از لنز دیگری گرفته شده است، جایگزین شود. حتی می‌توانید چند بخش از تصاویر ثبت شده را برای به دست آوردن یک عکس خاص، با هم ترکیب کنید. شما می‌توانید سر یک فرد یا یک شی را برداشته و به هر موقعیت دلخواه تغییر دهید.

در پشت این گوشی هوشمند ال جی یک فلش و یک آینه نیز قرار می‌گیرد. آینه برای مواقعی استفاده می‌شود که شخص بخواهد با دوربین 16 گانه پشتی یک عکس سلفی بگیرد.


بیشتر بخوانید: بهترین دوربین های سلفی ؛ کدام گوشی‌ عکس‌های سلفی بهتری می‌گیرد؟


در پتنت جدید ال جی به یک صفحه نمایش لمسی در پنل پشتی نیز اشاره شده، هر چند که در طرح های ارائه شده نمی‌توان چنین ویژگی را دید. و در نهایت، در این پتنت به این موضوع اشاره شده که تکنولوزی به کار رفته در ساخت این دوربین 16 گانه با طراحی های مختلف گوشی، مانند گوشی های منعطف، نیز هماهنگ است.

البته گوشی ال جی با 16 دوربین ، اولین دوربین 16 گانه جهان نخواهد بود. در اوایل سال جاری میلادی، Lite L16 دستگاهی را با 16 لنز دوربین به نمایش گذاشت. در تصویر زیر طراحی این دستگاه را می‌بینید.

 Lite L16

برای دیدن پتنت جدید ال جی می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر