;
coinex

سبد حمایتی دولت برای هر خانواده چقدر است

مقدار سبد حمایتی دولت برای هر خانواده اعلام شد. به گفته معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی هر خانواده ایرانی تا پایان امسال بسته حمایتی 600 هزار تومانی دریافت خواهند کرد.

افرادی که مشمول سبد حمایتی دولت قرار می‌گیرند، در مرحله اول مبلغ 200 هزار تومان را دریافت کرده و در مراحل بعدی احتمالا کالا دریافت خواهند کرد.

توزیع سبد حمایتی دولت برای هر خانواده

محمد حسن زدا درباره توزیع سبد کالایی به خانواده ها و توزیع بسته های غذایی گفت، در این مورد دو پیشنهاد مختلف مطرح شده است. اول آنکه اسامی افراد مشمول دریافت بسته های غذایی به سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام شود و پیشنهاد دیگر این بود که سازمان تامین اجتماعی افراد واجد شرایط را انتخاب کند.

بسته حمایتی دولت برای هر خانواده در مرحله اول 200 هزار تومان پول نقد است

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی در نهایت سازمان تامین اجتماعی را مجری طرح توزیع بسته حمایتی دولت معرفی کرده و اعلام کرد که این سازمان در نهایت افراد مشمول این طرح را شناسایی و سبد حمایتی دولت را به آنها اختصاص خواهد داد.

سبد حمایت کالایی دولت به چه کسانی تعلق می‌گیرد

به گفته محمد حسن زدا سبد حمایتی دولت یا همان بسته حمایت کالا به اقشار کم درآمد تعلق خواهد گرفت، اما چه کسانی جزو این دسته محسوب خواهند شد.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی می‌گوید که در حال حاضر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته، از کارافتاده و بازماندگانی که دریافتی آن‌ها زیر ۳ میلیون تومان است، شناسایی شده‌اند. در سبد حمایتی دولت در مرحله اول به حساب این دسته ۲۰۰ هزار تومان نقدی واریز می‌شود و در مرحله بعدی نیز احتمالا به آن‌ها کالا تعلق خواهد گرفت.

اما گروه دومی که شامل دریافت سبد کالایی خواهند شد، بیمه شدگان شاغل سازمان تامین اجتماعی هستند که زیر 3 میلیون تومان درآمد دارند. به هر یک از این خانواده ها یک سبد کالایی تعلق می‌ گیرد.

هر خانواده تا پایان سال 600 هزار تومان بسته حمایتی دریافت می‌کند. برای ادامه این روند در سال بعد نیز باید هیات دولت و رئیس جمهور تصمیم بگیرند.

وی گفت: مقرر شده هر خانواده تا پایان سال 600 هزار تومان بسته حمایتی دریافت کند که 3 مرحله 200 هزار تومانی می‌شود و برای سال بعد باید هیات دولت و رئیس جمهور تصمیم بگیرد.

البته در زمان مرحوم نوربخش نیز بحث های زیادی درباره توزیع سبد حمایتی دولت مطرح شد که بتوانیم مقدار آن را از 200 هزار تومان افزایش دهیم.

محمد حسن زا می‌گوید که پیشنهاد‌هایی داده شده تا با فروشگاه‌های زنجیره‌ای مذاکره کنیم و سبدی از کالا‌های متنوع را شناسایی کنیم تا بازنشستگان و افرادی که مشمول این بسته غذایی می‌شوند را انتخاب کنند که مورد نیازشان است. به عنوان مثال ۳۰ قلم کالا وجود داشته باشد و این افراد بتوانند هر کدام را که نیاز زندگی‌شان است تهیه کنند. ما قصد داریم که در بسته حمایتی دولت خرید هیچ کالایی را به خانواده ها تحمیل نکنیم.

زدا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در چه زمانی این مبلغ پرداخت می‌شود، گفت: با توجه به اینکه سیستم پرداختی سازمان تامین اجتماعی یکبار در ماه است، احتمالا این سبد کالایی همراه با حقوق پرداخت خواهد شد.

زمان پرداخت بسته حمایتی دولت چه موقع است

این مسول دولتی درباره منابع تامین کننده سبد حمایتی دولت گفت که این بودجه از افزایش نرخ ارز تامین شده و نقدا به سازمان پرداخت خواهد شد.

هنوز زمان پرداخت این سبد کالایی مشخص نشده است. زدا درباره زمان پرداخت بسته حمایتی دولت گفت که در این خصوص منتظر نظرات مقامات هستیم.

اخبار داخلی را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: rokna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر