;
coinex

بهترین اپلیکیشن های ورزشی ؛ معرفی کارآمدترین اپ‌ها برای سلامتی و تناسب اندام

علاقه‌مندان به ورزش و تندرستی می‌توانند برای تناسب اندام خود از بهترین اپلیکیشن های ورزشی که برای این منظور طراحی شدند استفاده کنند.

شرکت‌های زیادی چه در داخل کشور و چه در خارج آن در زمینه طراحی و توسعه اپلیکیشن برای تندرستی فعالیت دارند. هر کدام از این برنامه‌ها قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارند و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود از بین بهترین اپلیکیشن های ورزشی مناسب‌ترین را برای خود انتخاب کنید.

تعدادی از این اپ های ورزشی ساده هستند و آموزش‌های پیچیده‌ای ندارند& اما تعدادی دیگر از آنها ممکن است تخصصی باشند و افراد مبتدی توانایی استفاده از آنها را نداشته باشند. اما در کل استفاده از اپلیکیشن برای تندرستی در خانه برای بسیاری از افراد جایگزین باشگاه شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گجت های ورزشی

بهترین ساعت های هوشمند 2023

بهترین اپلیکیشن های ورزشی

انتخاب بهترین اپلیکیشن برای تندرستی شاید کار آسانی نباشد زیرا به عوامل و معیارهای زیادی بستگی دارد و هر فردی باید با توجه به توانایی‌های خود برنامه‌ای مناسب را انتخاب کند. انجام حرکات ورزشی به دقت بالا نیاز دارد، پس بهتر است آموزش‌های برنامه‌ها را به‌دقت ببینید. در ادامه لیستی از اپلیکیشن های سلامتی برای ورزش در خانه را جمع‌آوری کردیم که مطالعه ویژگی‌های آنها در انتخاب بهتر به شما کمک می‌کند.

Runtastic

بهترین اپلیکیشن های ورزشی
بهترین اپلیکیشن های ورزشی

با رانتستیک (اپ ورزشی آدیداس) که یکی از بهترین اپلیکیشن های ورزشی است، نه به زمان زیادی نیاز دارید و نه به تجهیزت خاصی. این اپلیکیشن با ارائه برنامه ورزشی، تمرینات ۷ تا ۴۵ دقیقه‌ای و بیش از  ۱۸۰ تمرین مستقل را ارائه می‌دهد. همچنین دارای Workout Creator برای تهیه جلسات ورزشی سفارشی و متناسب با اهداف ورزشی شما است. این برنامه رایگان است، ولی گزینه‌هایی برای خریدهای درون برنامه دارد.

هنگامی‌که جلسه‌ی ورزشی به پایان برسد، این اپلیکیشن به‌صورت خودکار مکث کرده و فعالیت شما را تحلیل می‌کند. سپس می‌توانید نتایج فعالیت خود را در سایت رانتستیک، فیسبوک، توییتر یا از طریق ایمیل، مشاهده کنید. البته کاربران اندروید می‌توانند در گوگل پلاس نیز این نتایج را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

همچنین امکان همگام‌سازی فعالیت‌ها در گوگل فیت (Google Fit) با حساب کاربری گوگل وجود دارد. از آنجایی‌که ورزش کردن یکی از راه‌های سوزاندن کالری است و شما نیز احتمالا به دنبال مدیریت کردن وزن خود هستید، باید بدانید که می‌توانید میزان کالری مصرفی خود را در رانتستیک با حساب MyFitnessPal خود همگام‌سازی کنید.

همچنین می‌توانید تمرینات ورزشی از جمله تمرینات هوازی، دویدن روی تردمیل، استفاده از دوچرخه یا هر تمرین دیگر را در آن وارد کنید. اگر از ساعت هوشمند استفاده می‌کنید، به‌راحتی می‌توانید یک جلسه‌ی ورزشی را از مچ دستتان شروع کنید، اطلاعات مربوط به فعالیت خود را ببینید و روند تمرینات خود را بررسی کنید و نتایج موفقیت خود را در فیسبوک یا توییتر به اشتراک بگذارید.

Jefit

بهترین اپلیکیشن های ورزشی

اپ Jefit برنامه‌ای محبوب در حوزه ورزش و سلامتی است که در واقع برای علاقه‌مندان به رشته بدن‌سازی ساخته شده است. با این برنامه، در واقع یک مربی حرفه‌ای در خانه خواهید داشت.

در ابتدای نصب این برنامه باید اطلاعاتی مانند سن، جنسیت، وزن و قد را وارد کنید تا برنامه براساس آنها پیشنهادهای ورزشی را ارائه ‌دهد. این اپ شامل حرکات ورزشی مهم و مختلف با مشخصات زمانی و اطلاعات لازم مربوط به آنهاست. همچنین در کنار آن یک تصویر متحرک نشان داده شده است که به صورت دقیق مشخص می‌کند کاربران چگونه آن تمرین را به صورت صحیح انجام دهند.

نکته مهم دیگری که باعث شده این برنامه از بهترین اپلیکیشن های ورزشی باشد این است که کاربر قادر است برنامه روزانه خود را به صورت دستی در آن وارد کند و یا از برنامه‌های آماده و فوق‌العاده‌ای که به طور پیش‌فرض در خود برنامه موجودند، استفاده کند.

نکته بعدی اینکه بعد از انجام هر حرکت بدن‌سازی می‌توانید مدت زمان و تعداد دفعات انجام هر حرکت را ثبت کنید و با دوستان‌ خود که از این اپ استفاده می‌کنند، به اشتراک بگذارید. بخش خاصی هم با نام Progress Photo وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا از خودتان در طی مدت زمانی که ورزش می‌کنید، عکس بگیرید و بیشتر متوجه پیشرفت خود شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین پاوربانک در بازار ایران

بهترین پاوربانک های شیائومی

sworkit

بهترین اپلیکیشن های ورزشی
بهترین اپلیکیشن ورزشی

اپلیکیشن sworkit نیز یکی از بهترین اپلیکیشن های ورزشی است که می‌توان آن را بر روی گوشی خود نصب کرد و باشگاه را به خانه برد. این اپ قدرتمند بطور کلی دارای ۴ بخش ورزشی قدرت، یوگا، حرکات کششی و ورزش قلبی است که شما می‎‌توانید در هر بخش برای شروع ورزش خود زمانی را تعیین کنید.

اگر بخش مورد نظر خود را انتخاب کنید، این اپ به شما گیف‌هایی را ارائه می‌دهد که از طریق این گیف‌ها حرکات مختلف ورزشی انجام می‌گیرد تا شما به تصویر نگاه کرده و حرکات را به ترتیب انجام دهید. یکی از ویژگی‌های جالب این اپ این است که شما می‌توانید به ورزش خود Pause دهید و بعد دوباره Play کنید تا به کار خود ادامه دهید.

هنگام ورزش ۱۰ ثانیه حرکت مورد نظر به شما نشان داده می‌شود و شما ۳۰ ثانیه فرصت دارید تا حرکت را انجام دهید. در انتهای هر ورزشی که انجام می‌دهید به شما میزان کالری از دست رفته نیز نمایش داده می‌شود. اپلیکیشن Sworkit با پشتیبانی از مجموعه تمریناتی حرفه‌ای و بی‌نقص توانسته با بیش از 10 میلیون دانلود فعال در سراسر جهان امتیاز 4.5 از 5.0 را توسط کاربران گوگل پلی به دست آورد.

از جمله امکانات و قابلیت‌های این برنامه می‌توان به تحت پوشش قرار دادن انواع ورزشکارهای مبتدی، متوسط و حرفه‌ای، ذخیره تمرینات انجام داده شده در هر روز، دسته بندی تمرینات در اهداف مختلف برای رسیدن به نتیجه‌ای سریع، ایجاد برنامه شخصی تمرینی خود و ذخیره‌ دائمی آن، تقسیم‌بندی تمرینات موجود دسته‌های عضلانی مختلف و … اشاره کرد.

Nike Training Club: Fitness

اپلیکیشن نایکی – Nike Training Club هم یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های ورزشی است. این برنامه توسط نایکی طراحی شده و می‌دانیم که نایکی سابقه‌ی درخشانی در زمینه‌ی محصولات و تجهیزات ورزشی دارد. برای تولید این برنامه از متخصصان ورزشی کمک گرفته شده و آنگونه که نایکی تاکید کرده، از طریق این برنامه همه می‌توانند زیر نظر کارشناسان کارآزموده، برنامه‌ی روزانه‌ی ورزشی خود را دنبال کنند.

اپلیکیشن Nike Training Club شامل تمرینات مختلفی است که می‌توان به تمرینات قدرتی HIT یا حرکات آرامش‌بخش یوگا اشاره کرد. ورزشکاران می‌توانند از طریق این برنامه، تمرین کنند یا با کمترین تجهیزات و با استفاده از تکنیک‌های بکارگیری وزن بدن، نرمش‌های هوازی که سبب افزایش ضربان قلب می‌شود، انجام دهند.

با خرید اشتراک برنامه کاربران همچنان می‌توانند فعالیت‌های ورزشی خود را به‌صورت تخصصی دنبال کنند. طبقه‌بندی مجموعه تمرینات، یکی از نقاط قوت این برنامه محبوب است. اپ نایکی به‌گونه‌ای طراحی شده که تمام افراد خانواده از بزرگسالان گرفته تا کودکان و آقایان و بانوان بتوانند تمرینات مناسب خود را انجام دهند.

بخش مهم دیگر این برنامه که باعث شده بهترین اپلیکیشن ورزشی باشد، این است که از ساعت‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند. ساعت‌های هوشمند توانایی پایش سلامت دارند و تمام فعالیت‌های روزانه‌ اشخاص را به‌دقت ثبت می‌کنند.

بخش Premium اپلیکیشن Nike Training Club برای کاربرانی که ثبت‌نام کرده‌اند رایگان است و می‌توانند از تمام قابلیت‌های موجود در این اپلیکیشن برای کاهش وزن یا بدنسازی استفاده کنند. در بخش Premium بیش ‌از ۱۰ برنامه‌ی مدون برای فعالیت ورزشی وجود دارد که کاربران می‌توانند با توجه به نیاز خود آن را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین اسپیکر بلوتوث در سال 2022

بهترین ساعت های هوشمند 2022

Peloton

بهترین اپلیکیشن های ورزشی
اپلیکیشن برای تندرستی

پلوتون اپلیکیشن تناسب اندام دیگری است که انواع تمرینات را پوشش می‌دهد. این برنامه شامل تمرینات قدرتی، دویدن در داخل و خارج از منزل، دوچرخه سواری، یوگا، HIIT، مدیتیشن، حرکات کششی و غیره است. با این اپ می‌توانید به صورت زنده از کلاس‌ها استفاده کنید و همراه مربی تمرین کنید.

متأسفانه اگر در خانه تردمیل یا دوچرخه ثابت نداشته باشید از یک سری تمرینات باز می‌مانید. همچنین این اپ رایگان نیست و برای استفاده از آن و ورزش در خانه باید ماهانه 13 دلار بپردازید. این اپلیکیشن تناسب اندام نیز در بین کاربران بسیار محبوب است و توانسته به امتیاز 4.2 در گوگل‌پلی دست یابد.

Workout for Women: Fit at Home

بهترین اپلیکیشن های ورزشی

اپلیکیشن جذاب Workout For Women یکی از بهترین اپلیکیشن های ورزشی در خانه برای بانوان است که با تمرکز بر تمرینات مناسب بانوان طراحی شده است. این اپلیکیشن برنامه‌ی ورزشی ۷ دقیقه‌ای روزانه دارد تا بتوان کمترین زمان ممکن را به آن اختصاص داد و در درازمدت تأثیر شگفت‌انگیز این مداومت در تمرین را مشاهده کرد.

برنامه‌های ورزشی این اپلیکیشن شامل تمرینات چربی‌سوزی شکم، فرم‌دهی به ماهیچه‌های تحتانی، کاهش حجم پاها و… است. علاوه‌بر برنامه‌های ورزشی، در این اپلیکیشن می‌توانید به برنامه‌های غذایی نیز دسترسی داشته باشید؛ زیرا برنامه‌ی ورزشی همراه با برنامه‌ی تغذیه‌ای متناسب، نتیجه بهتری خواهد داشت.

این اپلیکیشن دستورالعمل اجرای حرکات را به‌وسیله‌ی ویدئو نشان می‌دهد و نکته‌ی مهم درباره‌ی تمرینات این اپلیکیشن، دسته‌بندی‌های مختلف است که به کاربر امکان می‌دهد تمرینات متمرکز به اندامی خاص را بیشتر از بخش‌های دیگر انجام دهد.

تنها نکته‌ی منفی درباره‌ی این اپلیکیشن، پرداخت درون‌برنامه‌ای برای برخی دوره‌های حرفه‌ای است و متأسفانه این اپلیکیشن کاملا رایگان نیست؛ اما برای بانوان تازه‌کار که قصد دارند ورزش را شروع کنند، بخش‌های ابتدایی این اپ رایگان است.

بیشتر بخوانید:

بهترین اپلیکیشن های جایگزین توییتر

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

مانکن

بهترین اپلیکیشن های ورزشی
بهترین اپلیکیشن های ورزشی

یکی از بهترین اپلیکیشن های ورزشی ایرانی برنامه مانکن است. این برنامه محبوب به شما کمک می‌کند تا با استفاده از برنامه‌های ورزشی ایده‌آل و مناسب به تناسب اندام خود برسید.

از طریق اپلیکیشن مانکن نه‌تنها به تمرین‌ها و برنامه‌های ورزشی دسترسی خواهید داشت بلکه یک برنامه رژیم نیز در اختیار شماست. از جمله قابلیت‌های این برنامه می‌توان به کالری‌شمار، گام‌شمار، آنالیز بشقاب، محاسبه‌گر میزان آب مصرفی روزانه و تمرینات ورزشی اشاره کرد.

شما لازم است در ابتدا هدف وزنی خود را مشخص کنید و دیگر نگران چیزی نباشید و بقیه را به عهده برنامه مانکن بسپارید. این برنامه میزان سوخت و ساز بدن شما را مدیریت می‌کند و کالری مصرفی روزانه شما را نیز گزارش می‌دهد. بدین وسیله شما درک صحیحی از سلامت بدن خود خواهید داشت.

این برنامه محبوب ورزش در خانه بهترین اپلیکیشن ورزشی است، زیرا شاخص توده بدنی، آنالیز وزن و میزان چربی بدن را ثبت می‌کند و به‌صورت نمودار هفتگی ارائه می‌دهد. شما با دستیابی به تمرینات ورزشی از مبتدی تا حرفه‌ای می‌توانید به وزن ایده‌آل‌ خود برسید.

انرجیم

انرجیم اولین باشگاه ورزش در خانه و بهترین اپلیکیشن ورزشی ایرانی است. شما می‌توانید تمرین‌های ویدویی یوگا، پیلاتس، هوازی، قدرتی، کششی، اینتروال و … را با بهترین مربی‌ها و بهترین کیفیت با انرجیم تجربه کنید.

کاربران از طریق انرجیم می‌توانند ورزش مورد علاقه‌ی خود را از بین گزینه‌های هوازی، قدرتی، بدون وسایل، یوگا، کششی و پیلاتس انتخاب کنند تا برنامه‌ای که دریافت می‌کنند بیشترین میزان سازگاری را با سلیقه آنها داشته باشد.

جلسات تمرین در اپلیکیشن EnerGym به صورت ویدیوهای از پیش ضبط شده در اپ وجود دارند و شما فقط به اتصال اینترنت پایدار نیاز دارید که ویدیوها را بدون وقفه پخش کند. در صفحه‌ی پخش ویدیو، کالری شمار و تایمر هم تعبیه شده‌اند که مدت زمان تمرین و کالری سوزانده شده در لحظه را نمایش می‌دهند. موسیقی پس‌زمینه هم قابل تغییر است و کافی است از بین گزینه‌های موجود موسیقی مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

تمام تمرینات موجود در اپلیکیشن بر اساس نوع ورزش، نواحی هدف، مدت زمان، درجه‌ی سختی و مربی‌ها دسته‌بندی شده‌اند بنابراین کاربران می‌توانند بر اساس اولویت‌های شخصی خود تمرینات را انتخاب کرده و به عنوان تمرین مورد علاقه مشخص کنند.

نکته‌ی جذاب دیگر در مورد این برنامه که باعث شده در لیست بهترین اپلیکیشن های ورزشی قرار گیرد، این است که می‌توانید دوستان‌تان را هم دعوت کنید تا چالش‌ها را در کنار هم انجام دهید و نتایج خود را با هم به اشتراک بگذارید. به طور کلی می‌توان گفت اپلیکیشن EnerGym عملکرد رضایت‌بخشی دارد، محتوای با کیفیت ارائه می‌دهد و با توجه به رایگان بودنش ارزش امتحان کردن را دارد.

سوالات متداول

بهترین اپلیکیشن‌ها برای تندرستی کدامند؟

اپ نایکی، Jefit و sworkit از بهترین برنامه‌ها برای سلامتی و تندرستی هستند که کاربران می‌توانند از آنها استفاده کرده و مربی را به خانه ببرند.

بهترین اپلیکیشن ورزشی ایرانی کدام است؟

انرجیم و مانکن از جمله بهترین اپلیکیشن های ورزشی هستند که می‌توان برای داشتن اندامی زیبا و متناسب از آنها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد بهترین اپلیکیشن های ورزشی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با این وضعیت کرونا و واکسنش که هنوز خیلی مونده به ما برسه بعید می دونم که بتونیم به این زودی به شرایط قبل برگردیم… باید هرطور میشه فقط سعی کنیم از این وضع بهترین استفاده رو بکنیم مثل خیلی از کسب و کارهایی که دارن اینترنتی کار میکنن. کلی شغل از طریق همین اینترنت ایجاد شده که میشه واردشون شد. از آموزش کارای هنری و دوخت و فروش لباس تا خیلی از کارهای خدماتی و فنی با همین اینترنت روبراه شده.. یه زمانی واسه لوله بازکنی برچسب روی در و دیوار رو زیر و رو میکردیم تا یکیو پیدا کنیم، الان دیگه چاه بازکنی رو هم اینترنتی کردن.. پس میشه از این بستر استفاده کرد.. البته به شرطی که اینترنت رو ازمون نگیرن!!

    پاسخ