coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

خداحافظی با مرورگر اج ؛ جایگزین مایکروسافت اج بر پایه کرومیوم بنا خواهد شد

باید به زودی با مرورگر اج خداحافظی کنیم. مایکروسافت برای اولین بار مرورگر Edge را در سال 2015 در ویندوز 10 به نمایش گذاشت، اما به نظر می‌رسد که دوران این وب بروزر به پایان خود نزدیک شده است.

مایکروسافت زمانی با عرضه مرورگر اینترنت اکسپلورر در دنیای وبگردی حاکم بلامنازع بود. این مرورگر به صورت پیش فرض روی سیستم عامل ویندوز نصب می‌شد که پس عرضه ویندوز 10، مایکروسافت آن را با مرورگر اج جایگزین کرد. اکنون خبر می‌رسد که مروگر Edge نیز به زودی بازنشسته خواهد شد.

خداحافظی با مرورگر اج ؛ سلام بر کرومیوم

مایکروسافت اج (Microsoft Edge) سبک، سریع و امن طراحی شد، اما این شرکت آن را با ویژگی های زیادی راه‌اندازی کرد. این موضوع باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای کاربران شد و اشتیاق آنها را برای استفاده از این مرورگر کاهش داد.

اکنون مایکروسافت تصمیم گرفته این مرورگر سریع و سبک را علیرغم همه قابلیت هایش بازنشسته کند و در تلاش برای عرضه مرورگر جدیدی باشد. مرورگر جدید مایکروسافت بر پایه Chromium طراحی خواهد شد.

Chromium پروژه ای متن باز بوده که در حکم پایه های Chrome است. به دلیل متن باز بودن آن، از طریق بسیاری از منابع نرم افزاری توزیع های لینوکس در دسترس بوده و به آسانی قابل نصب است. کرومیوم نیز یک مرورگر وب است که قابلیت استفاده در دیگر پلتفرم ها را نیز دارد.

بر اساس گفته های یک منبع ناشناس این مرورگر که فعلا با اسم رمز Anaheim شناخته می‌شود، به صورت پیش فرض برای کاربران ویندوز ۱۰ نصب خواهد شد.

بسیاری بر این اعتقادند که استفاده از Chromium در مرورگر ویندوز خبر خوشحال کننده ای محسوب می شود،  زیرا کاربرد آن باعث باز شدن نرم تر و روان تر وب سایت ها شده و دسترسی به محتوای وب را روی گوشی های هوشمند نیز ساده تر خواهد کرد.

مرورگر وب جدید مایکروسافت باید بتواند در کنار کروم، اپرا و فایرفاکس رقابت کند و کسانی که با اکوسیستم مایکروسافت همکاری می کنند، امیدوارند که جایگزین مرورگر اج بتواند در وبگردی قدرت خود را به خوبی نشان دهد.

هنوز چیز زیادی ازAnaheim  نمی دانیم، اما مطمئنا در هفته های آینده مایکروسافت اطلاعات بیشتری از آن منتشر خواهد کرد. فعلا این را بدانید که زمان خداحافظی با مرورگر اج نزدیک است.

.

منبع: windowscentral

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر