;
coinex

تبدیل خودروی بنزینی به خودروی برقی توسط محققان ایرانی

تبدیل خودروی بنزینی به خودروی برقی توسط محققان کشورمان انجام شد. امکان تبدیل یک خودروی معمولی به خودروی الکتریکی در دانشگاه خواجه نصیر فراهم شده است.

براساس توافق صورت گرفته میان دانشگاه خواجه نصیر و یک شرکت خودروسازی، محققان این دانشگاه موفق به تبدیل یک خودروی بنزینی به یک خودروی برقی شدند.

تبدیل خودروی بنزینی به خودروی برقی

مصرف سوخت بالا و آلودگی زیاد خودروهای بنزینی باعث شده است تا در چند سال اخیر شرکت های بزرگ خودروسازی دنیا به سمت ساخت ماشین های الکتریکی قدم بردارند.

در یک خودروی برقی نیروی محرکه به جای استفاده از یک موتور درون سوز از باتری تامین می‌شود. اگر چه اولین خودروهای الکتریکی در قرن نوزدهم تولید شده‌اند، اما با افزایش گازهای گلخانه ای و آلودگی هوا تولید این خودروها در اولین دهه از قرن بیستم شدت بیشتری گرفت. اکنون شرکت های خودروسازی بزرگ جهان به ساخت خودروهای الکتریکی و هیبریدی روی آورده‌اند و ایران نیز به دنبال آن است تا ساخت و ساز این قبیل خودروها را در کشور آغاز کند.


بیشتر بخوانید: آموزش تبدیل اتومبیل بنزینی و گازی به آب سوز


به نظر می‌رسد که اولین قدم ها برای تبدیل خودروهای معمولی به الکتریکی فراهم شده است. به گزارش تکراتو معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر گفت که محققان این دانشگاه موفق شدند یک خودروی معمولی را به ماشین برقی تبدیل کنند. با نصب تجهیزات خاص روی این خودرو می‌توان به زودی شاهد عرضه خودروهای برقی در بازار ایران باشیم.

معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر خاطرنشان کرد: تجهیزات مورد نیاز برای تغییر در سوخت مصرفی این خودرو، از خارج وارد شده، اما طراحی و نصب این تجهیزات توسط محققان این دانشگاه صورت گرفته است. طالعی اظهار داشت: این خودروی برقی در نمایشگاه هفته پژوهش رونمایی خواهد شد.

وی در انتها به این موضوع اشاره کرد که قرار است این خودرو پس از رونمایی به تولید انبوه برسد.

اخبار داخلی را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر