coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بازداشت مدیر ارشد هواوی در کانادا ؛ چین آن را غیر قانونی دانست

بازداشت مدیر ارشد هواوی در کانادا خبرساز شد. دولت کانادا مدیر ارشد مالی (CFO) این شرکت فناوری را به علت نقض تحریم های آمریکا علیه ایران بازداشت کرد.

روزنامه «گلوب اند مِیل» روز چهارشنبه گزارش داد که دولت کانادا مدیر ارشد مالی شرکت هواوی را به اتهام نقض تحریمهای آمریکا علیه ایران و جهت استرداد به دولت آمریکا، در شهر ونکوور بازداشت کرده است.

این روزنامه به نقل از سخنگوی وزارت دادگستری کانادا گزارش داد که «مِنگ وانژو» که یکی از معاونان هیأت مدیره و دختر بنیانگذار این شرکت است، روز یکم دسامبر بازداشت شده و قرار است روز جمعه در جلسه دادگاه حضور یابد.

بازداشت مدیر ارشد هواوی غیر قانونی است

پس از اعلام خبر دستگیری مدیر ارشد مالی هواوی در کانادا، چین بازداشت این فرد را به دلیل آنچه نقض تحریم‌های واشنگتن علیه ایران عنوان شده است، غیرقانونی دانست و اعلام کرد که این مدیر هواوی هیچ اشتباه و تخلفی مرتکب نشده است.

کانادا، وانژو منگ از اعضای هیات رئیسه هوآوی و دختر بنیانگذار این شرکت را دو روز پیش به بهانه اتهام در مورد نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران به درخواست واشنگتن بازداشت کرد.

منابع کانادایی می گویند خانم «وانژو» که از سوی آمریکا تحت پیگرد قرار گرفته بود در شهر ونکوور کانادا و به درخواست آمریکا بازداشت شده و قرار است به آمریکا منتقل شود.

در خردادماه دو سال پیش شرکت «هوآوی» از سوی مقامات قضایی نیویورک به نقض تحریم‌های آمریکا متهم شد. آنها ادعا کرده‌اند که این شرکت چینی، محصولات آمریکایی را به ایران و سایر کشورها منتقل کرده ‌است.

این موضوع چند ماه پیش، با پرداخت چهار میلیارد دلار غرامت توسط شرکت هواوی در نهایت حل شد، اما دستگیری این مدیر ارشد هواوی، تنش های جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین را مجددا برجسته کرده است.


بیشتر بخوانید: جنگ اقتصادی چیست


شرکت فناوری هواوی امروز پنجشنبه در پکن با صدور بیانیه ای هرگونه تخلف توسط این مدیرش را رد و اعلام کرد اطلاعات اندکی در مورد بازداشت خانم «وانژو» در دست دارد.

در بیانیه شرکت فناوری هوایی آمده است:

این شرکت منطبق با قوانین و مقررات بین المللی از جمله قوانین و مقررات صادرات، رعایت تحریم ها و کنترل صادرات سازمان ملل متحد، ایالات متحده و اتحادیه اروپا فعالیت می‌کند.

این شرکت در خصوص بازداشت مدیر ارشد مالی خود اظهار امیدواری کرد که مسولین قضایی ایالات متحده در این باره تصمیم درستی اتخاذ کنند.

اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: cnbc

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر